Wow deze week is echt voorbij gevlogen. Het is al weer vrijdag en op vrijdagmiddag ben ik altijd vrij. Owhja ik heb dat afspraakje met Lucien vanavond, dat is waar ook! Shit man nu kan ik vanavond niet naar Caroline. Caroline is mijn zus, ze is 23 jaar en is al getrouwd. Het is een beetje vroeg maar als je naar haar en John kijkt zie je gewoon hoeveel ze van elkaar houden, dat is echt heel mooi om te zien. Ik ben ook echt dol op Caroline. Snel bel ik haar op. 'Hoi zus!' begroet ik haar. 'Weetje ik ben een soort van stom geweest.' 'Owh vertel wat heb je nu weer gedaan.' zucht ze overdreven. 'Je doet net alsof ik altijd in de problemen kom.' snuif ik. 'Is dat niet zo dan? Nou kom op vertel wat heb je gedaan.' 'Nooouuuuuu.' begin ik 'Er is zo'n jongen en die heeft aan me gevraagd of ik vanavond wat met hem ging drinken, alleen ik was vergeten dat ik ook al met jou afgesproken had.' this really sucks. 'Owh Max dat geeft toch niet, kom je straks toch gewoon. Ik ben toch vrij vandaag.' 'Okey is een uurtje of 2 goed?' 'Helemaal goed.' we kletsen verder nog wat en dan hangen we op. Ik zie dat het half 1 is, op naar de koelkast! Hmmm laat ik eens mijn gebakken ei eens gaan maken. Ik pak de ham, de kruiden, het ei natuurlijk en de andere ingrediënten en ik ga aan de slag. Als mijn ei bijna klaar is komt mijn vader binnen. 'Ooooeh wat ruikt er zo lekker?' vraagt hij over mijn schouder heen kijkend. 'Ik bak een ei pap.' alsof je dat niet kan zien in de pan weetjewel. 'En Max-ei?' vraagt hij. Als ik een ei bak doe ik dat met van alles en nog wat erin, blijkbaar vind iedereen hier dat heel erg lekker en hebben ze het een Max-ei genoemd. Ik kom uit een gekke familie, ik weet het. Ik ben zelf ook gek. 'Mag ik er ook 1?' vraagt hij. 'Hier deze is net klaar neem deze maar.' ik doe het ei op het brood en geef het aan hem. Even later zijn we aan het eten. 'Ga je vanmiddag nog wat doen Max?' vraagt mijn vader. 'Ja ik ga zo naar Caro, ze zei dat ze bepaald nieuws had ofzo.' ze was heel vaag geweest. 'Ooooh dat nieuws.' er verschijnt een twinkeling in zijn ogen. 'Oh my gosh! Weet jij het!!! Niet eerlijk dit!' ugh ik kan er niet tegen als iedereen iets weet en ik niet. 'Je hoort het straks wel. Het is toch al een tijdje geleden dat je Caro hebt gezien?' verandert mijn vader van onderwerp. 'Ja! Maar ik had het zo druk met school en zij had het druk met haar werk. Het kwam er gewoon niet van.' we eten verder en een half uur later sta ik bij Caro voor de deur. Ze doet vrolijk de deur open en meteen zie ik dat er wat aan haar is. Hmmmmm maar wat? 'Heeeeeeeyy Maximetje!!!' roept ze en ze plet me in een knuffel. 'Hoi Caro en noem me niet zo! Je weet dat ik dat niet fijn vind.' grom ik. 'Daarom doe ik het juist.' plaagt ze. Ik lach, typisch haar. Een paar minuten laten zitten we met thee op de bank. 'Waar is John? Ik dacht dat hij ook altijd op vrijdag vrij was?' 'Ja die is aan het kijken voor een nieuwe auto voor mij. Ik heb daar geen verstand van en bovendien vind hij het geweldig om te doen.' zegt ze schouderophalend. 'Huh waarom dat? Die mini doet het toch nog gewoon?' dit snap ik niet. 'Ja maar binnenkort word hij te klein.' nog steeds nonchalant. Dan begint het te dagen bij me. 'OH MIJN GOD BEN JE ZWANGER?' gil ik. 'Jaaaa!!!' gilt ze mee. 'Ik ben zo blij voor je!!!!' ik geef haar gillend een knuffel. 'Je zal een goeie tante worden Max.' lacht ze met tranen in haar ogen. Wow ik word tante. Wow. 'Ik word tante.' stamel ik. 'Hey waarom huil je nou?' vraag ik bezorgd. 'Omdat ik blij ben en dat zijn die verdoemde hormonen.' snift ze. Ik moet opeens lachen omdat ik me wat bedenk. 'Wat?' ze kijkt me vragend aan. 'Pap en mam worden opa en oma!' Het idee van mijn ouders die nog zo jeugdig als wat zijn als opa en oma is gewoon te grappig. Caro heeft het ook door en lacht met me mee. 'Hoelang ben je eigenlijk al zwanger?' 'Al 3 maanden. Ik ben er een maand geleden achter gekomen. En ik wou je het persoonlijk vertellen, maar omdat ik je niet zag kwam het er niet van en nu weet iedereen het dus.' vertelt ze. 'Hebben jullie al namen verzonnen?' ik stel wel heel veel vragen, ahjoh who cares. 'Ja daar zijn we meteen mee begonnen, we wilden meteen namen vast stellen zodat we daar niet meer na over hoefden te denken.' 'Nouuu vertel!! Je weet dat ik nieuwsgierig ben!' dring ik aan. 'Ja dat weet ik ja!' lacht ze. 'Vooruit dan. Voor een meisje leek ons Daphne heel mooi en voor een jongen Steef.' 'Aaaaaaawh!!! Die zijn zo mooi!' en dat meen ik, ik vind het echt geweldig dat Caro zwanger is. Op dat moment komt John binnen. 'Hey schat ben ik weer. Ik heb een mooie auto uitgezo....' hij kan zijn zin niet afmaken omdat ik hem aanval. Dat wil zeggen: een knuffel geef. 'Goed gedaan man.' grijns ik naar hem als ik hem loslaat. Hij lacht zich eerst half dood voordat hij 'Bedankt.' weet te zeggen. Waarom hij lacht weet niemand maar goed zal wel Johnhumor zijn denk ik schouderophalend. 'Oh het is al 5 uur. Ik moet naar huis!' snel fietsen dus.
--- 3 uur later ---
Het is 8 uur en Lucien kan elk moment hier zijn. Ik vraag me wel af waarom hij opeens een date met me wou. Waarschijnlijk wilt hij me gewoon wat beter leren kennen, ik kom daar nu al 11 jaar. Ik ken Tim al vanaf groep 3 hij zat toen in groep 4, en we waren meteen dikke vriendjes. Best grappig eigenlijk. Tim en ik zijn ook best wel door veel heen geweest, ik met hem, hij met mij. Ik denk dat Lucien het tijd vond om mij gewoon eens wat beter te leren kennen na al die jaren, of dat hij niet zoveel te doen had en het wel gezellig vond. Ik haal mijn schouders op, het zal wel. Op dat moment gaat de bel. Daar is hij. 'Hey Lucien.' begroet ik hem en ik geef hem een knuffel. 'Hey Max!' zegt hij blij. 'Zullen we meteen gaan of heb je liever wat anders?' 'Laten we maar meteen gaan.' 'Okey.' hij doet een helm bij me op en maakt hem goed vast. 'Sla je armen maar stevig om me heen.' plaagt hij. Pffff. Een paar minuten later staan we voor een leuk tentje. Als we binnen komen stormen er gelijk een paar obers op ons af. Ze doen me aan puppy's denken. Af jongens af in je mand denk ik. Ze zijn ook niet zo oud, mijn leeftijd waarschijnlijk. 1 van de jongens bied mij een roos aan. 'Een mooie bloem voor een heel mooi meisje.' zegt hij erbij. Normaal zou ik gebloost hebben maar wat een slijmbal is dit, getver. 'Dank je.' zegt Lucien de jongen kijkt hem verbaast aan die was dus vergeten dat Lucien er ook nog was, ik pak de roos en doe hem in mijn haar. Ik heb mijn haar rommelig opgestoken dus die roos kan er mooi in. 'Hier ik help je wel.' en voorzichtig doet Lucien de roos in mijn haar, waarna hij me aankijkt 'Dat staat je goed.' 'Dank je.' bloos ik. Owh waarom bloos ik nou, ik heb hier zo'n hekel aan. We gaan zitten en het wordt steeds gezelliger met Lucien, het tentje word ook steeds voller. Die avond leer ik Lucien echt kennen en ik kom tot de conclusie dat het echt een hele goeie, lieve jongen is. Hij vertelt me van alles! Over zijn werk, zijn vrienden en zijn gewone dagelijks leven, ik vertel hem dat ook allemaal. En voordat we het weten is het al tijd om te gaan. Als we weer voor mijn deur staan zeg ik: 'Ik vond het echt heel leuk om je beter te leren kennen Lucien en verder vond ik het ook heel gezellig.' 'Dus het is voor herhaling vatbaar?' vraagt hij voorzichtig. 'Ja zeker weten.' glimlach ik. Het is echt zo'n lieve jongen, maar echt leuk leuk vind ik hem niet. Ergens best jammer. Hij buigt zich voorover en fluistert in mijn oor: 'Je zag er heel mooi uit vanavond.' en na een kus op mijn wang is hij weg. Een beetje verbaasd loop ik de trap op. Hij zal me toch niet leuk vinden he? Leuk leuk bedoel ik. Nee dat kan niet, wat haal ik me toch weer stomme dingen in mijn hoofd. En met de gedachte dat het niets is val ik in slaap.
Heeey het is alweer een tijdje geleden dat ik geupdatet heb, dat kwam omdat ik gewoon 0.0 inspiratie had. En vanavond dacht ik van ik ga gewoon schrijven en ik zie wel wat er van komt. Dus hier is de update en ik hoop dat het hoofdstuk een beetje gelukt is. Laat even weten wat je ervan vond en vergeet niet te stemmen ;)
xxx altijdblond