Ergens in Dromenland hoor ik het irritante geluid van een wekker. Met een grom druk ik dat ding uit en sta ik op. Terwijl ik naar beneden loop hoor ik dat mijn vader al aan het ontbijt zit. 'Goeiemorgen Maxime, je ziet eruit alsof je elk moment iets aan kan vallen.' begroet mijn vader me. 'Ook goeiemorgen pap, en dat laatste kan wel kloppen. Ik ben gewoon heel hard aan vakantie toe.' 'Ach nog 3 dagen. Nog even volhouden.' Toen ging zijn telefoon en begon hij druk dingen te regelen met degene die hij aan de lijn had. Mijn vader is een hoge technicus bij een bedrijf dat auto's ontwerpt en kijkt of die dingen wel mogelijk zijn om uit te voeren. Ik heb ondertussen gegeten en ga me maar eens verder klaarmaken voor school. School, ugh. Denk ik. Gelukkig is het al woensdag. De week is zo voorbij. En je kan klagen maar je kan er ook gewoon tegenaan gaan.
10 min later kom ik de trap weer af en begroet ik mijn moeder en pak ik het brood dat ze voor mij klaargemaakt heeft. 'Hoeveel lesuren heb je vandaag Maxime?' vraagt mijn moeder. '7 dus dat valt nog wel mee, maar ik had liever 4 of 5 gehad haha.' antwoord ik.
--- op school ---
Ik gooi de helft van mijn boeken in mijn kluisje (die er niet meer uitziet vanwege alle papieren en zooi). Die moet ik eens gaan leeghalen. Doe ik wel in het tussenuur dalijk denk ik schouderophalend. Opeens hoor ik dat mijn naam geroepen word en ik zie mensen heel snel opzij gaan. Ik moet lachen van de stem. Het is Eva. Ze is super druk en stuitert altijd op en neer, eerst dacht ik dat ze ADHD had maar ze bleek gewoon van nature zo te zijn. Verder is het een fantastische meid ze maakt me altijd aan het lachen, en ze is heeft nooit zorgen. Ik vind dat heel knap van haar, ze ziet altijd wel een lichtpuntje hoe somber het er ook uitziet. Ze geeft me een knuffel waardoor ik bijna vermoord word. En terwijl ik aan het stikken ben zie ik over haar schouder dat Kate en Lily veel rustiger aan komen lopen. Wanneer Eva mij heeft losgelaten en ik Kate en Lily heb begroet komt Robert aanlopen. Okey Robert: hij is de hotste jongen van de school en ieder meisje is wel verliefd op hem. Maar op een rare manier vinden Kate en ik hem allebei niet leuk. We zien hem gewoon als een goeie vriend. Nou moet ik zeggen dat Kate wel heel erg nuchter is en ik in real life er niet echt mee bezig ben. Ik vind het wel best ik blijf lekker vrijgezel. Geen gezeik ook. Robert is ondertussen bij ons en vraagt aan Eva of ze wiskunde snapt. Oh god alsjeblieft laat haar zichzelf niet voor gek zetten! En tot mijn verbazing geeft Eva heel rustig antwoord dat ze het snapt. 'Wil je het mij dan dalijk in het tussenuur uitleggen?' vraagt Robert daarop. 'Ja hoor geen probleem.' antwoord ze. 'Okey bedankt. Je bent geweldig.' en daarop loopt Robert weg. Zodra hij uit het zicht is wachten we af totdat ze op en neer gaat springen. 3 2 1. En ja hoor ze begint nog drukker te doen dan dat ze al was (ja dat is mogelijk geloof me). Gelukkig gaat de bel, ze kalmeert. 'Wat hebben we eigenlijk?' vraag Lily. We kijken allemaal vragend naar Kate, die weet altijd heel het rooster uit haar hoofd. "Wat kijken jullie mij nou aan?!' vraagt ze "Okey okey we hebben Natuurkunde.' 'Nou laten we daar dan maar naartoe gaan.' zucht ik. Dit gaat nog een lange dag worden.....
--- 5 lesuren later ---
-- Tussenuur --
'Wat gaan zullen we gaan doen in het tussenuur?' vraag Kate. 'Ik ga Robert wiskunde uitleg geven.' Eva begint weer te stralen. 'Daar is ie ga maar.' zegt Kate droog. En weg is Eva. 'Ik ga denk mijn kluisje maar eens leeg ga halen.' deel ik mee. 'Owh ja dat moet ik ook nog gaan doen!' roept Lily uit. 'Dat doe ik morgen wel, daar heb ik nu geen zin in.' zegt ze daarna. 'Zullen we anders even naar de Jumbo gaan?' vraagt Kate. 'JA JUMBO!!!!' Lily is gek van de Jumbo. 'Hahaha okey gaan we naar de Jumbo.' lacht Kate. 'Wil je dat we nog wat voor jou meenemen Max?' vraagt ze daarna aan mij. 'Graag. Wil je voor mij winegums en lekkere broodjes meenemen?' antwoord ik. 'Ja hoor is goed, maar dan gaan we nu. Dooeeeeeegg!!!' roept Lily, Kate met zich mee trekkend. Ik kijk ze lachend na. Stelletje idioten zijn het ook he. Nou laat ik maar eens wat aan mijn kluisje gaan doen. Ik ben geloof ik al 10 minuten bezig als ik opeens 2 armen om me heen voel die me door de lucht zwaaien. 'Aaaaaaah!' gil ik. Ondertussen lacht degene die me heeft vastgegrepen zich helemaal dood. 'Ben ik zo eng?' lacht Tim. Tim zit een jaar hoger en is 1 van mijn beste vrienden. 'Ja wie schrikt er nou niet van jou? Heb je enig idee hoe je eruit ziet?' lach ik nu ook. 'Zie ik er zo angstaanjagend uit?' vraagt Tim nog steeds met een glimlach op zijn gezicht. 'Ja heeeeeeel eng' zeg ik met een bang gezicht. Zijn gezicht word opeens serieus. 'Echt?' vraagt hij. 'Whahahahaha echt niet, het is gewoon onmogelijk om jou eng te vinden.' nu ga ik dood van het lachen. Maar het is echt waar ook, je word niet bang van Tim hij heeft altijd wel een glimlach op zijn gezicht. 'Misschien moet ik je dan maar eens bang voor me gaan maken...' zegt hij dreigend. 'Owh ik word nu heel erg bang.' zeg ik sarcastisch. 'Pas maar op binnenkort ben je aan de beurt...' 'Jaja vast.' 'Waar ben je eigenlijk mee bezig?' vraagt hij opeens. 'Owh mijn kluisje leeghalen maar ik ben klaar met het sorteren het moet alleen nog maar de prullenbak in.' antwoord ik. 'Welke stapel?' 'Die grootste.' ik wijs hem aan. 'Kom maar ik help je wel even.' Tim pakt een deel van de stapel en loopt naar de prullenbak toe. Kijk zo is Tim dan ook wel, hij loopt je altijd te plagen maar hij is ook super behulpzaam. We gooien alles weg en plagen mekaar nog wat en dan gaat de bel al weer. Ik vraag me af waar Kate en Lily zijn, maar zoals gewoonlijk komen die dan op het laatste moment het lokaal binnen. Robert en Eva zitten nu naast elkaar en ik geef Eva een dalijk-alles-vertellen-blik. Ze knikt en gaat snel verder met Robert wiskunde uitleggen.
Okey dit was mijn 1e hoofdstuk. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Dit hoofdstuk was misschien een beetje lang en saai maar dat komt omdat het het 1e hoofdstuk was en het word beter dat beloof ik! Als jullie tips willen geven comment alsjeblieft ;)
xxx altijdblond