13 Julian

35 4 4
                                    

Okey 1 dingetje die je absoluut over mij moet weten: Ik hou dus totaal NIET van vroeg opstaan als ik lekker in mijn bed lig. Maar ach je moet wat voor je geld doen. Kreunend kom ik met bed uit. Er knakt van alles in mijn lijf. Zucht. Een uurtje later sta ik op onze afspreekplek te wachten op iedereen. Het is maandag dus iedereen is wel wat later. Lily is de eerste die er is. Happyheid voor moi. 'Goeiemorgen schat.' wat is ze toch vrolijk. 'Heeey.' begroet ik haar ook, en ik geef haar een zoen. 'Wij gaan vanavond een film bij mij kijken.' zeg ik. 'En wanneer heb je aan mij gevraagd of ik wel wou?' lacht ze. 'Niet, ik deel het gewoon even mee.' 'Owh dus vanaf nu mag ik niet eens meer bepalen wat ik s'avonds doe?' 'Dat klopt helemaal.' het gaat altijd zo. Ik of Lily maakt plannen en dat delen we elkaar dan even mee. Als we 10 minuten later met z'n allen op de fiets zitten valt het me op dat Eva stiller is dan normaal. Ergens niet zo gek ook, dat hele gedoe met Robert. Wat een vreselijke lul is het toch ook.

--- in de pauze ---

'Uhm jongens ik heb een soort van nieuwtje.' begint Eva. Dat klinkt ongemakkelijk, en meestal zijn ongemakkelijke dingen niet goed. 'Ik... Uhm.. Ik ga met mijn oom Nick mee terug naar New York.' Wat? Fuck. Nee. Dat is niet leuk. Dat is gewoon niet leuk. 'Waarom?' vraagt Kate zachtjes. 'Ik moet er gewoon even tussenuit.' zucht Eva. 'Mijn gedachten op een rijtje zetten en voorlopig Robert niet tegenkomen in een supermarkt ofzo.' ik geef haar ergens wel gelijk. Ze ziet er nou niet echt wat je noemt vrolijk uit. En dat is erg. Eva is altijd vrolijk, en ziet altijd overal wel een lichtpuntje. 'Maar waarom dan zover weg?' vraagt Lily nu. 'Ik weet het niet. Maar aan het einde van de zomer kom ik terug echt waar.' Max staat plotseling op en loopt naar Eva toe. 'Schat je moet doen wat jij het beste vind. Als jij naar New York wilt moet je dat doen, het is jouw leven.' Max geeft Eva een knuffel. Na een tijdje zegt Max: 'Zeg stijve harken wordt dit nog een groepsknuffel of niet?' typisch Max. We staan allemaal op en maken er een groepsknuffel van. 'Wanneer ga je eigenlijk weg Eef?' vraag ik. 'Donderdagochtend.' antwoordt ze. 'Reken er dan maar op de je een gigantisch afscheidsfeestje krijgt!' roept Tim opgewonden. En hij begint op te noemen wat er allemaal gaat gebeuren en komt en weet ik het. 'Hey hey rustig aan joh.' lacht Thomas. 'Als het aan jou ligt komt er dalijk nog een chocolade fontein en een vuurspuwer en god-weet-wat.' 'Een chocolade fontein!! Goed idee van je Thomas!' Tim gaat weer verder met plannen. 'Ik hou mijn hart vast.' en Eva legt dramatisch een hand op haar borst. We kijken mekaar aan en beginnen allemaal te lachen. Waarom? Nobody knows. 'Nu we het toch over nieuwtjes hebben. Ik heb er ook 1.' Thomas klinkt een heel stuk enthousiaster dan Eva. 'Nou mijn vader heeft mijn moeder natuurlijk op laten nemen enzo. Nu is de scheiding dus ook geregeld, maar mijn vader wil niet meer in ons huis blijven wonen. Dat vindt hij nu te groot. We verhuizen nu met z'n vieren naar een gewoon rijtjeshuis. En mijn vader had zo bedacht: ''Als Thomas en zijn vrienden willen, mogen best in dat huis wonen. Het is groot genoeg en ik heb geld genoeg. Dus waarom niet.'' Wij moeten het huishouden enzo doen. Maar de gewone wekelijkse boodschappen enzo betaalt hij.' dit is wel een beetje veel verandering in 1 keer. 'Natuurlijk moeten jullie het er met jullie ouders over hebben en ze mogen mijn vader alles vragen. Dus als je wilt kan je het er even thuis over hebben. Maar alleen als je wilt natuurlijk.' 'Wow dat is echt een super aanbod!' wat is Tim druk vandaag zeg. 'Komen jullie nog wat doen of hoe zit dat? Die pellets worden niet vanzelf gebouwd hoor. Het is al lang tijd.' Rene komt de kantine ingelopen. 'Rene, wij moeten nog even praten.' zegt Eva. 'Owhja zullen we dat nu dan even doen?' Rene is echt altijd vriendelijk, het is echt een fantastische gozer. Eva knikt en we gaan aan het werk.

--- die avond ---

'Ik vind het toch wel heel vervelend dat Eva weg gaat.' zegt Lily. Ze is deze avond ook best stil. We zitten op mijn bed naar een film te kijken. Ik sla een arm om haar heen. 'Dat klopt, maar het is maar voor 5 weken. Die zijn zo voorbij.' 'Jaa...' ze zucht. 'Wat vind je eigenlijk van dat idee van Thomas zijn pa?' vraag ik. 'Owh dat lijkt me wel helemaal geweldig!' ze is meteen een stuk enthousiaster. 'Het lijkt me echt leuk om met zijn allen in een huis te wonen.' ze kijkt me vragend aan 'Jij hebt er eigenlijk nog helemaal niks over gezegd. Wat vind jij ervan?' je ziet de vraagtekens bijna in haar ogen. 'Zolang ik bij jou ben is het goed. Maar ik vind het verder ook echt wel leuk. Lekker lol maken enzo.' 'Mooi.' ze lijkt tevreden. We kijken elkaar aan, en 1 van die magische dingetjes gebeurt weer. Het volgende moment zijn we aan het zoenen, samen liggen we op mijn bed. Ze is zo geweldig. Met Lily op me ga ik onder haar shirt. En ik maak haar bh los. 'Ju stop.' zegt ze. 'Doe nou niet. Ik wil dat nog niet.' 'Sorry schat, het spijt me. Ik snap dat jij het nog niet wilt, maar ik wil het wel zo graag. Ik houd van je, en dat ik dit wil is alleen maar omdat ik dan weet dat ik nog meer van je ga houden.' zeg ik 'Ik weet het schat. Maar nu nog even niet.' ze geeft me een kus. De rest van de avond is leuk, maar toch een beetje gespannen. Ik neem me voor dat ik zal wachten totdat zij een teken geeft.

haaaaaaalllooooo weer een hoofdstuk. eerst wil ik even zeggen dat ik het super leuk vind dat ik steeds meer lezers krijg!! :D. laat even weten wat je ervan vind en vergeet niet te stemmen ;)

xxx altijdblond

De zomer verandert allesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu