T R E

287 14 7
                                    

•H A R R Y' S   P E R S P E K T I V•

Mitt högra ben skakar nervöst upp och ner i en hastig takt. Folk som går förbi borde tro jag är dum, vilket jag kanske är som sitter klockan 4 en måndagsmorgon på flygplatsen och väntar in mitt flyg. När mitt flyg ropas ut reser jag mig upp, slänger ryggsäcken över axeln och går mot ingången. Jag visar upp min biljett och följer efter de andra på flyget. Jag hittar min plats, fönsterplats långt bak. Jag sätter mig ner efter att ha lagt upp min väska på hyllan. En flygvärdinna ställer sig där fram och plockar upp en mikrofon.

"Välkomna ombord, innan vi kan starta resan behöver ni sätta på er era bälten" säger hon och alla börjar knäppa fast sig. "på tv:e skärmarna kommer en säkerhets film att spelas, när den är klar kommer vi att åka, trevlig resa" säger hon och hänger tillbaka mikrofonen innan hon går bak igen. Jag kollar på filmen och där efter kollar jag ut genom fönstret, ser hur vi åker ifrån flygplatsen. Jag plockar fram ett tuggummi ur min jackficka och tuggar för att slippa de allra värsta locken för öronen. hela vägen upp trycker det för öronen men jag vet att det kan vara mycket värre. När vi sedan flyger rakt släpper locken långsamt. Jag knäpper loss mig och knackar försiktigt personen bredvid mig på axeln.

"ursäkta mig, skulle jag kunna få hämta min väska?" frågar jag vänligt och han nickar.

"Självklart" svarar han och jag smiter smidigt förbi han och hans familj. Jag plockar ner min väska och sätter mig ner igen. Jag plockar fram mina hörlurar och pluggar i dom i min telefon, sätter på en lista jag lagt offline. Jag plockar där efter fram min bok som jag håller på att läsa. Jag läser länge, ända tills jag blir så uttråkad att jag tvingas sluta mitt i ett kapitel.  Jag köper mig en dricka och plockar där efter fram mitt manus, Det kan vara bra att vara förberedd till 100.

"Ska du vara med i en film?" Den lilla killen som sitter bredvid mig kollar frågande upp på mig och jag ler mot honom.

"Japp" svarar jag och han nickar.

"Coolt" säger han sen och fortsätter titta på filmen. Jag skrattar tyst åt honom innan jag kollar igenom manuset ännu en gång. När planet äntligen landar i Los Angeles börjar nervositeten öka inom mig igen. Jag går av, och bort för att hämta min väska. Jag väntar i kanske tio minuter innan min resväska rullar ut på rullbandet. Jag greppar tag i den och lyfter ner den på golvet. Jag drar med mig den ut till parkeringen och kollar runt efter bilen som ska ta mig till mötet. Jag hittar snabbt bilen med namnskylten Harry Styles. Jag hoppar in i baksätet samtidigt som föraren lägger min väska i bagaget. Bilresan tar en halvtimme ungifär, vi stannar utanför ett höghus. Jag får min väska och jag tackar honom med dricks innan jag går mot Entrén.

När jag kommer innanför dörren möts jag av en reception där en kvinna i svart kavaj står, hennes hår är uppsatt i en lätt tofs och hon har ögonen fullt i datorn.

"Hejsan" säger jag och drar med mig väskan.

"Hejsan, vad kan jag hjälpa dig med?" frågar hon snällt och ler.

"Jag ska vara på möte här om en timme" säger jag och hon nickar, riktar blicken till datorn igen.

"Japp, namn?" frågar hon och kollar upp mot mig igen.

"Harry Styles" svarar jag och hon nickar.

"du kan sätta dig ner här och vänta, så kommer någon att visa dig vägen" ler hon och jag nickar, sätter mig ner i den ena vita soffan och plockar upp en tidning. Det plingar till i dörren och tre personer kommer in, i täten en tjej med långt hasselnöts färgat hår. Hon har solglasögon för ögonen så jag kan inte säga vilken ögonfärg hon har. Hon har i vilket fall som helst långa svarta byxor och på fötterna svarta klackar. männen bakom henne är stora, långa och muskulösa. Plötsligt känner jag mig väldigt liten. Jag försöker lyssna så mycket som möjligt på deras konversation men tror bergen till livvakter stänger ute ljudet.

"Du kan sätta dig ner och vänta, det kommer någon och visar er vägen alldeles strax" hör jag och där efter ett "tack" Jag hör och ser tjejen sätter sig ner mittemot mig och drar upp solglasögonen på huvudet. 

"Hej?" säger hon och jag kollar upp från tidningen.

"Hej" säger jag och hon ler.

"Vad heter du?" frågar hon och jag lägger ifrån mig tidning.

"Harry" svarar jag och hon nickar. "Och du är Zoey?" frågar jag och hon nickar.

"Precis" skrattar hon och sätter sig till rätta.

"Vad gör en Harry här då?" frågar hon och jag harklar mig kort.

"Ska på möte om en film" ler jag och hon nickar.

"Vilket sammanträffande, jag med" ler hon och jag ler tillbaka. Tänk så är det henne jag ska spela mot, självaste Zoey Cooper...

"Harry Styles" en manlig röst säger mitt namn och jag kollar mot receptionen.

"Ja" svarar jag och han vinkar med mig. Jag tar med min resväska och går efter honom, slänger en sista blick mot Zoey som nu sitter med blicken i en tidning.

"Här inne" säger han och öppnar en dörr, jag går in och han stänger efter mig. Jag ställer väskan åt sidan och går fram till det långa bordet, sätter mig ner och väntar. Dörren öppnas igen och tre män i kostym kommer in i kostym. Jag reser mig upp och hälsar artigt på dom. Dom sätter sig ner på andra sidan bordet och börjar plocka fram papper ur sina portföljer. Dörren öppnas en tredje gång och Zoey kommer in. Hennes manliga beskyddare ställer sig på varsin sida av dörren och ser ut som statyer, rör inte en min. Zoey sätter sig ner bredvid mig och jag kollar mot henne men när hon vänder blicken mot mig vänder jag snabbt bort blicken.

"Det ser ut som vi ska på samma möte" viskar hon och jag nickar, sväljer hårt och försöker hålla mig så lugn som möjligt. Detta kommer bli galet bra.....


-------

Rösta och kommentera, alltid lika kul att prata med er!


ily ♡

Actor | h.sWhere stories live. Discover now