mötet är över, jag har fått bricka till mitt hotellrum som jag ska tillbringa de två framtida veckorna i, fram tills vi börjar spela in. Då kommer jag få flytta till en våning i ett höghus, rätt sjukt om man tänker efter. Mötet var långt, spännande och konstigt, jag mår lite illa, eller så är jag bara chockad. Jag har i vilket fall som helst en konstig känsla i magen, men den är bra, positiv. Det otroligt tjocka manuset ligger i min ryggsäck, väger minst lika mycket som resterande saker i min väska ihop. Hissresan upp till mitt rum var lång, kanske för att jag bodde på en av de högsta våningarna. Det låg en röd matta över golvet som dämpade ljudet från min rullande resväska. så fort jag kommit fram till mitt nummer satte jag brickan av plast i handtaget och det klickade till. Jag öppnade och chockades ännu en gång, allt i rummet såg svindyrt ut, knappt så man skulle våga röra vid något. Jag ställer ifrån mig resväskan och lägger mig rak lång i sängen. Det ända jag tänker göra ikväll är att skumma igenom manuset, kanske börja på träning av första delen, och ta igen missad sömn. Men först, innan det, är det middag med filmteamet. Jag hoppar snabbt in i duschen, sköljer av mig efter den långa resan hit. Där efter sätter jag på mig en vit skjorta och svarta byxor, blåser håret torrt och drar en snabb hand igenom mina lockar innan jag sprayar på mig lite parfym.
Klockan halv sex möter jag upp de andra i entrén, tillsammans går vi in på hotellets restaurang, ett långt bort reserverat för oss står färdig dukat och alla slår sig ner, jag hamnar vid mitten, vid min ena sida har jag en medspelare, och regissören på andra. Mittemot sitter Zoey och några fler medspelare. Vi serveras mat och dricka, och snacket är i full gång från första början.
"Så Harry, din första stora roll inte sant?" Zoey kollar upp på mig från sin tallrik och jag nickar. "Vad har du varit med i tidigare?" frågar hon sedan och jag sväljer.
"Jag har varit med i reklamfilmer, och jag har haft många småroller" svarar jag och hon nickar.
"Vart kommer du ifrån?" frågar hon sen.
"Worcestershire i England" svarar jag och hon nickar.
"Det hörs på din accent" ler hon och jag rodnar ner i min tallrik.
"Hörs det tydligt?" frågar jag och kollar upp mot henne.
"Inte jätte, men det hörs, jag tycker själv om den Brittiska accent, tycker den är väldigt vacker" säger hon och dricker lite ur sitt glas.
"Jo den är väl fin, antar jag" mumlar jag och äter mer av min mat. Efter ett tag har vi dragit igång ett samtal om hur de närmaste åren kommer se ut, då Zoey och de andra skådespelarna varit med mycket längre än jag berättar de allt för mig, och det är riktigt intressant, de andra skådespelarna får jag även namn på, och jag får veta att de ska spela familjemedlemmar och kompisar till mig. Det kommer kännas konstigt, att prata med dom som de vore min familj, för mig familj är kvar i England.
Vi lämnar restaurangen sent den kvällen, natt kanske till och med. Jag tog följe med Zoey och en kille vid namn Adrian till hotellrummet, det visade sig att vi tre hade bredvid varandra, vilket kändes både skönt och roligt, att inte behöva vandra dessa tråkiga korridorer fram och tillbaka ensam. vi bestämde oss för att mötas utanför dörrarna vid åtta nästa morgon för att sedan äta frukost. När vi sagt Godnatt och hejdå öppnade jag min dörr och gick in, kläderna föll snabbt till marken och jag hoppade ner i min säng, drog täcket tätt runt mig och slöt ögonen. Jag somnade snabbt, och sov gott hela natten.
----------
vad knas detta kapitlet kändes, haha.
men tänker hoppa fram om något kapitel tills filmen börjar spelas in, då det roliga börjar xDilysm ♡
YOU ARE READING
Actor | h.s
FanfictionDet är svårt att urskilja vad som är äkta kärlek, för vi lever i en kärlekslek. Ibland tror jag att det du säger är riktade till mig, personligen. Men sen skriker regissören "Bryt!!" och jag förstår ännu en gång att det bara var mellan Scyler och Le...