Özentilik.

3.9K 186 119
                                    

Öncelikle ben hep telefondan yazıyordum ve bu yüzden böyle kısa kısa oluyordu. Ama şimdi bilgisayardan yazdığım için baya uzatmayı düşünüyorum. Ve evet, habire kapağı değiştiriyorum. Sıkılıyorum, ne yapayım? Ve artık pek cıvık olmayı düşünmüyorum. Böyle ciddi olmayı düşünüyorum -ne kadar ciddi olabilirsem-. Başlayalım?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Konumuz özentilik. Bu konu hakkında aslında ne yazacağımı bilmiyorum. Aklımda öyle şeyler var ki... Tabii ablanız yine doğaçlama yapacak. Ehehehe. Bu arada baştaki yazıları sildim çünkü acemi yazılarımdı ve ne kadar okunmuş veya vote almış olursa olsun, sildim. İnsanlar ilk yazıda 'bu ne aq?' diyerek ortamı terk ediyorlar sonra. Önyargı olmasın. Ha, bir sonraki konumu da buldum, heyoo. Tamam abiler ablalar, kızmayın, başlıyorum.

Özentilik ve sahtekarlılığın ne olduğunu herkes biliyor. En iyi örnek, tumblr. Biliyorum bende özentilik yapmış gibi görünüyorum şuan ama sadece onu yazanların tumblr'ı var diye bişey yok. Benim de tumblr'ım var -hatta bu özentilik şeysinden dolayı bir ara girmeyi bile bırakmıştım.-. Ben de kendi açımdan anlatıcam. Öncelikle:

-Herkes birden vans hayranı oldu - neredeyse kimse, dürüst olalım, vans'ı tanımıyordu-.

-Herkes annesinin demlediği çaya üç şeker katıp içerken, birden günde en az 5-10 kere kahve içer oldu.

-Herkes birden marjinal olma çabasına girdi. Hatta Lana Del Rey, başka sahne adıyla albüm çıkartmıştı ama, ı-ıh, kimse bilmiyordu ki. Sonra kim yaydı bilmiyorum -işte ünlü kullanıcılardan biridir heralde-, birden herkes 'LANA DEL REY = LOVE' veya ' Lana Del Rey dinemeyen maldır' gibi kanılarda bulunmaya ve sanki onun müzikleriyle doğmuş gibi dolaşmaya başladı. Ve ne gariptir ki, bu kadının adını söylesem 'hönk?' diyecekleri zamandan beri onun şarkılarını dinliyordum zaten.

-Dikkat çekmek için directioner, blieber, artık ne varsa hepsini oldular.

Ve buna benzer şeyler olmaya başladı. Bunları yazmamın sebebi bu maddelerin -ciddi mod- hepsinin mükemmel bir özentilik örneği olduğuydu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen kendini olduğun gibi kabul etmelisin. Birinin kuyruğu olmak, onu örnek almak köleliktir. Abartmıyorum, resmen köleliktir. Sırf biri bileklerini kesti diye, sen de kesmemelisin. Çünkü senin de aklın vardır, özendiğin kişi de. Ee, kendi iradenle hareket etmeyeceksin de, kimin iradesiyle hareket edeceksin? Eğer sırf 'modaya' uygun olmak için, kendini Starbucks'a götürüp kendini beş parasız bırakma.

Hoş, zaten onların amacı da bu. Sence o tumblr'ı sırf senin kara kaşın, kara gözün için mi ücretsiz yapmışlar? Tabiiki de onların da bir kazançları var. Mesela sponsorlu taglerle onlar da kar sağlıyorlar veya bir ürünü 'moda' yapıyorlar. Tabii herkes senin gibi düşünüyor ve hoop, Vans zengin olmuş. Halbuki bizim bildiğimiz ayakkabıdan farklı bir şey değil. Yani demek isediğim, çok garip, hiç görülmemeiş, yüzyılın icadı falan değil. Bunun marifeti ne? 'Moda' olarak gösterilmesi. Upps, konuyu saptırdım.

Bak,mesela internette google'a 'tumblr özentilik' yaz, çıkan sonuçların neredeyse hepsi tumblr'da. Ve neredeyse hepsi gariptir ki her fırsatta 'ben özenti değilim' diyorlar. Sen özenti değilsen, ben özenti değilsem, kim özenti sevgili öznti olmyn arkdş.s? Kim ha, kim? Annen mi? Başlatma ya. Daha iki gün öncesine kadar Demet Akalın dinliyordun, şimdi yok AC/DC, yok Duman, yok efendime söyleyeyim Nirvana,Guns and Roses (adının nasıl yazıldığı umrumda değil). Resmen tapıyorsun şimdi. Ben elin gruplarına -duman hariç o tamam (Kaan Tangöze'yi biliyorum taam mı)- hakaret etsem beni karambole alırsın. Onlar senin kimin oluyor? Daha dün adlarını ve şarkılarını zorla ezberlemeye çalışmamış mıydın? Şimdi ne bu amca oğlunmuş gibi davranmalar? Kurt Cobain kim allasen, bilir misin ki? peki nasıl öldüğünü. Durma, google'a hunharca 'kurt cobain nasıl öldü' diye yaz. İyice sinirlendim.

Lanet Olsun Bazı ŞeylerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin