صديقي .... طيب خلاص بقي البنت معترفه بالغلط اللي عملته ..وهي عايزه تكلمك ..رد عليها لو سمحت .." سكت عند سماع هذا الطلب من صديقي ..."
صديقي .... هااا يابني انجز بقي وبطل تفكير... انا هقولها انك هترد عليها وتتكلموا مع بعض ..
انا .....اوك ...خلاص علشان خاطرك انت بس اما لو حد تاني لا .... بس هنتكلم بالليل علشان عندي شغل دلوقتي اوك ..
صديقي .... اوك يا اخويا ... سلام
انا ...سلام ....
...........
إنتهيت من يومي علي خير ...كان يوم متعب جدا .. جلست مع نفسي فتره قبل ان اكلمها ...استجمع فيها كلماتي ..وأحاول ان أسيطر علي نفسي وأعصابي وقلت ....كثيرا منا يخطأ ولا يعترف بالغطأ ...ولكنها اعترفت وندمت علي فعلتها ... تنهدت قليلا ثم امسكت التليغون وقمت بالاتصال ...
(جرس التليفون ... ثم بعد ثواني سمعت صوتها )
هي .... الو ....ازيك عامل ايييه ...؟
أنا .... الحمد لله كله كويس ...
هي .... اولا ....أنا بعتذر من الموقف اللي عملته فيك بس مكنش قصدي كده ..
(قاطعتها انا بصوت شبه غاضب ..)
أنا .... بس انتي كذبتي عليا ..وانا مش بحب كدا ... وليه مقولتيش الحقيقه من اول مره كنتي وفرتي علي نفسك الأحراج والموقف ده ..صح
(ردت بصوت منخفض.....)
هي ... أنا اسفه ....كنت خايفه تمشي وتسبني ...وكنت عايزه اروح معاك بعد المحاضرات ...وماما كمان طلبت مني شويه حاجات قبل ما اجهز لازم اعملها لان زي ما أنت عارف انت البنت الوحيده في البيت ومافيش حد هيساعد ماما فكنت لازم اعملها قبل ما اتحرك .....
(تنهدت قليلا عندما سمعت ردها هذا ...عذرتها وأجابت عليها ...)
أنا .... هممممممم طيب اوك حصل خير ..بس بعد كده تقولي الحقيقه علطول وبطلي لف ودوران خلاص ...
هي .... اوك خلاص ..بس انت مسامحني ..؟!
أنا ..... مسامحك علشان مامتك بس .... بس أوعديني انك متعمليش كده تاني ..إتفقنا ....
(أجابت بصوت به إبتسامه وسعاده ...)
هي ....اوك ..إتفقنا ... خلاص بقي صافي يا لبن ....
أنا ...... هههههههه مااااشي حليب يا أشطه ..
هي ... ممكن أسالك سؤال ...بس ....ااااااااااااااا
أنا ... بس اييييه ...إتفضلي براحتك .. طبعا ما إنتي لازم تسألي .....؟
هي ... ولا اقولك خلاص بلاش اعتبر ما قولتش حاجه ...!!!!
أنا ..... إزااي يعني أعديها إزاي ... إسالي سؤالك وهجوبك عليه متخافيش ..!!!
هي ... لا بلاش مش مهم ...عادي يعني ...!!!
أنا .... عادي يعني ..!!! يعني اقلق انا ولا اييييه !!!
مالك خايفه تسألي ؟؟...ولا خايفه تندمي علي سؤالك ..؟!!!
هي ...بصراحه الاتنين ... !!! ...ومش عارفه ليييه ؟؟
أنا ... يا ساتر ياارب الاتنين ...!!!...هوا سؤال صعب ولا اييييه ....طيب هقولك علي حاجه ..إسألي وانا هجوبك بصراحه ...
(سكوت وما فيش إجابه منها ....)
أنا .... للدرجه دي السؤال صعب اوووي كده .. !!..هوا محتاج تفكير اوووي كده ..اكتبيه في ورقه الاول وبعد كده قوليه .....ايييه رأيك ...؟؟
هي .... اصلهم اكتر من سؤال بصراحه ...
أنا ... أييييه هوا ده ..... أنا اللي زعلان وفي الأخر إنتي اللي تسألي كمااااان ..إيييه البنات دي ....هههههههههههه ما فيش حد عدل خاااالص ...طيب أنا هسمعك بس من غير تردد اوك ..
هي ... هحاول .ً... بس بقولك ايييه ..تعال نلعب لعبه "س" سؤال .."ج" "ص" جواب صريح ....؟؟!
أنا ... اوك موافق يا سيتي ... بس إنتي تسألي سؤال وأنا أسأل سؤال .... هااااا تمام كده ..
هي ... اوك موافقه .....يلا نبدأ ..أسأل انت الأول ..
أنا .... نعم ....هوا مين اللي هيسأل مش انتي اللي هتسألي ...وأنا سهلتها عليكي ..يلا إتشجعي وإسألي .ً.....
.........
........
.....
ما هي الأسئله في اللعبه ...؟
وما هي الرد منها ومني ..؟
وماذا حدث بعدها ....وهل كانت الأسئله نقطه تحول في القصه ..؟
....
لو عايزين تعرفوا اكتر تابعوني
تحياتي وأحترامي للجميع ..
أنت تقرأ
همسات حائره ..
Romantizmكل منا بداخله همسات لحظات جميله ..يعبر عنها بتنهيده ...بنظره .... بكلمه ...برسمه ....وانا سأعبر عن همساتي برسمي لكلمات وحروف تحكي لكم عن قصه جميله ..بها كل همسات حائره. همساتي إليكي تفضحني وكلامي عنكي يفضحني فقررت ان اكتب عن همساتي الحائره .. لكي...