- Godmorgon Wilma, sa mamma medan hon öppnade gardinerna och solen sken in i mitt rum.
Detta var min första dag tillbaka i Sverige och i det nya huset.
- Godmorgon, svarade jag och satte mig upp.
Mitt rum hade inga möbler förutom en liten säng och gardiner. Sakerna skulle inte komma förrens idag till huset.Huset var stort, så var mitt rum med. Jag hade ett eget badrum och en stor WIC (Walk in closet) Som jag skulle fylla.
- Maria har gjort frukost till dig nere i köket, sen kan du ju gå och shoppa och handla lite nytt, älskling. Sa mamma och pussade mig på pannan.
Jag bara log.
Jag gick ner till det stora och vita köket där Maria, vår tjänare, gjort en stor pannkaksfrukost. Maria hade varit som en extra mamma hela mitt liv, jag älskade henne som om hon var en i familjen.
- Mm vad gott det ser ut, sa jag.
- Ja det är bara att hugga in! Sa hon och log glatt.Efter frukosten gick jag upp till mitt rum igen och ställde mig i duschen. Sen så hade jag några kläder i en påse jag la in i mitt WIC och jag satte på mig ett par håliga jeans och ett turtle neck linne. Jag hade inget smink förutom en mascara och en ögonbryns penna från Anastasia beverlyhills. Resten skulle komma idag.
Jag tog min handväska från Chanel och plånbok från mk och åkte iväg till stan.
(Jag har körkort eftersom i USA tar man det när man är 16)Redan efter en timme så hade jag 4 påsar under armarna och kände att jag blev riktigt hungrig. Så jag gick in på joe & the juice och beställde en avokado macka och en smoothie.
När jag satt och åt min macka så kom det fram en kille och satte dig bredvid mig. Jag kollade lite snett men sa inget.
- Wilma? Sa han
- Känner jag dig?
- Det är ju jag? Leonardo? Känner du inte igen mig?
- OMG, Leo??? Är det verkligen du? Leonardo var en av mina bästa
killkompisar när jag var mindre, han var 2 år äldre än mig och jag hade alltid haft en crusch på honom. Sen efter jag flyttade när jag var 10 så hade vi inte haft kontakt.
- Hur kände du igen mig? Frågade jag.
- Äh, du är dig lik.
- Snygg har du blivit iaf, sa jag
- Snacka inte, har sätt dig överallt i amerikanska tidningar, min syrra brukar komma med dom där tjejtidningar och visa, sa han.
- haha, svårt att vara känd när alla känner igen en, svarade jag.
- Vi borde hitta på något nån dag, vad är ditt nummer?
- 0789245617
- Måste dra, vi ses Wilma!
- Ja vi ses.Wow, han var verkligen sexig. Men nu ska jag väll shoppa klart.
Hemma så hade alla möbler kommit och mamma hade redan börjat göra ordning i mitt rum. Jag hade en stor dubbelsäng med många vita och fluffiga kuddar, en soffa & två fåtöljer och en tv + Appletv. En stor fluffig vit matte och ett smink bord med en smink spegel. Jag gick in i mitt WIC för att ta på mig mjukis dress från juicey couture så jag kunde börja jobba med mitt rum. Jag hängde upp alla mina kläder och sorterade allt mitt smink i 3 Alex byråar från IKEA.
Sen var jag så trött så jag la mig i sängen och somnade direkt.
-
Hej! Hoppas ni gillade första kapitlet! Ni får gärna gilla&kommenterat
❤️❤️
YOU ARE READING
Stuck inbetween
Teen FictionWilma flyttar tillbaka till sin hemstad Stockholm där hon flyttade från när hon var 10 för att börja modell karriär i NY, hon är nu 17. Hon bor med rikedomar och är även omgiven av populära vänner och snygga killar. Men det finns två som hon gilla...