5.

948 3 1
                                    

Det är exakt en vecka kvar tills att mitt modell jobb börjar. Jag bestämde mig för att jag vill hitta på något. Jag har har inte så många vänner här än men jag hoppas att det kan vändas så snabbt som möjligt.

Det ringer i min telefon och ser på displayen att det är Zac som ringer.

* Hej Zac! Tänkte just ringa dig *

* Bra att jag han före då, vill du med ner till kusten och surfa? Det blåser så det är ganska stora vågor *

* visst, det låter superkul. Har inte surfat på evigheter känns det som *

* då kanske jag kan lära dig lite igen * sa han med ett flin. * sen ikväll är det fest hos min polare Adam så jag tänkte att du kanske ville hänga med *

* Ja det vill jag gärna, kom och hämta mig om 15 min så kan vi åka så fort som möjligt *

Jag la på och gick in i min garderob. Jag satte på mig en svart bikini, överdelen var ganska vanlig fast med lite extra Pusch-up och trosorna var ett par "cheeky" så dom satt lite längre in i rumpan. Jag antog att man fick typ våtdräkt där eller något. Ovanför bikinin drog jag bara över en vit strandklänning.

Jag packade också en väska med ombyttes kläder, handduk, solglasögon och min plånbok. Kort efter ringde de på dörren.

Jag var hos pappa nu och det är ganska nära Zacs hus har jag fått reda på, så det är ganska bra.

"Hej snygging" sa han och kramade om mig.

"Hej på dig också" sa jag och log.

Jag och zac hade sex igår, det blev väldigt stelt efter och det var inte världens bästa. Jag ångrade att vi hade det så snabbt. Det var lixom andra gången vi träffades. Det är så typiskt mig.

***

Vågorna var större än vad jag trodde och vinden blåste kallt mot min hud.

"Ska jag inte ha våtdräkt?" Frågade jag.

"Nej, här finns ingenstans att få en sån. Vi är dom ändå här som ska surfa. Dom ändå på stranden till och med"

"Ah.." Sa jag. Men det skulle nog gå ändå.

Zac hade tagit med sig 2 surfbrädor. En till han och en till mig.

Jag drog av mig min strandklänning och såg att Zac granskade min kropp från top till tå.

"Gillar du vad du ser" sa jag med ett flin.

"Ja jag fick knappt se din kropp igår för de gick så snabbt så jag försöker njuta sålänge de varar"

Jag rodnade lite men vände snabbt bort mig när det började bli lite obehaglit.

Jag har inte surfat på 3 år, och det kommer nog märkas ganska bra.
Jag tar en av surfbrädorna och sätter mig på den i vattnet. Det är kallt som attans.

När jag skymmer en våg så lägger jag mig och paddlar mot den. Jag har fortfarande kvar tekniken så det ser nog ganska bra ut.

Jag ställer mig på brädan och två sekunder efter ligger jag i vattnet.

***

"Du klarade det ju tillslut" sa Zac i bilen påväg hem.

"Tillslut ja, erkänn att jag var bättre" sa jag.

"Aldrig, jag slår dig i att surfa ALLA dar i veckan"

Jag slog han lätt på armen, han vet att han har fel.

"När kommer du att hämta mig ikväll då?" Frågar jag tillslut.

"festen börjar 22.00, så vad sägs som 21.50?"

"Låter bra" säger jag och hans bil rullar fram utanför vår takvåning. Jag går ut och vinkar, sen går jag in.

Klockan är bara 6, så jag har tid att göra något. Jag bestämmer mig för att gå hem till Leon.

Jag visste på ett ungefär vart han bodde, han berättade den dagen vi fikade.

Jag gick upp och bytte om till ett par jeans shorts och en vit tröja. Det var lite kyligare nu så jag tog på mig min svarta kappa.

"jag går ut en stund pappa!" Ropade jag och stängde dörren.

Jag körde en bit med min bil och sen körde jag in på den gatan han sa att han bodde på. Det var verkligen inte fint. Husen var små och gjorda av tegelsten. Det fans en liten trädgård bakom varje hus och ett litet garage vid sidan om varje. Inga bilar var fina. Den finaste av dom en gammal Volvo.

Jag parkerade min bil utanför Leons hus och tog ett djupt andetag.
Sen ringde jag på dörren.

Jag hörde fotsteg på andra sidan och sen såg jag en skugga i fönstret som fanns på dörren.

"Wilma? Vad gör du här?"

---
Vad tycker ni?
Kanske inte så roligt kapitel men jag håller på att tänka ut något som ska hända och något som ska göra boken bättre.

Har ni förslag så får nu gärna kommentera ❤️

Stuck inbetweenWhere stories live. Discover now