Tänkte ha bilder på varje kapitel så man får en inblick hur personerna och omgivningen ser ut, detta är Wilma.
----
Jag vaknade av att min mobil ringde."Hallå?" Svarade jag yrvaken.
"Godmorgon sömntuta, tänkte att du kanske ville hitta på något idag?" Det var Leonardo, eller Leo som jag alltid kallat honom.
"Visst, vad sägs som att luncha i stan? Klockan 1?" Sa jag.
"Låter bra, vi ses Wilmisen" sa han med ett flin. Sen vi var små har han kallat mig Wilmisen och jag han för Leo.
Jag kollade på klockan efter vi lagt på och såg att den bara var 9 så jag bestämde mig för att gå att gymma. Jag hade inte tränat på evigheter kändes de som, även fast det bara var några dagar sedan, i USA.
"Godmorgon mamma, jag tänkte gymma lite sen sticker jag direkt till stan" sa jag när jag kom ner från mitt rum.
"Vad roligt, vad ska du göra i stan då?" Frågade hon.
"Jag träffade Leo igår, så vi tänkte hitta på något i stan sen ska vi äta lunch"
"Leo som i Leonardo?" Frågade hon och såg inte så glad ut.
Jag fattade inte varför hon inte blev glad, han var min bästa kompis och mina föräldrar älskade honom och hans familj.
"Detta stannar mellan oss Wilma, men när du åkte för att jobba som modell så lånade Lenardos far en massa pengar av din. Och din far, Jonas, fick aldrig tillbaka dom så det blev ett stort liv mellan dom två. Så Jonas sparkade Leonardos far från företaget och sen dess har dom inte snackat och deras familj bor väldigt fattigt nu" sa hon.
"Ursäkta men va? De nämnde inte Leo"
"Så jag vill helst inte att ni träffas, det hade inte din far tyckt så mycket om."
"Det bestämmer väll inte du! Och inte pappa heller, jag gör och träffar vem jag vill!" Skrek jag ilsket och gick upp på mitt rum.
Jag satte på mig ett par korta Nike pro tränings tights, en rosa träningsbh, svart träningströja och en par rosa Nike skor som matchar träningsbh:n.
Jag tog min Ferrari och åkte in till gymmet.
Jag skulle precis starta springbandet när en okänd, men snygg kille gick på vid sidan om. Av alla 10 lediga springband så valde han det Brevid mig.
"Hej" säger han medan jag börjar gå snabbt.
"Hej." Svarar jag kort.
"Det är du som är Wilma va?" Frågar han. Medan han bara står på bandet och kollar in mig.
"Ja, det är jag" säger jag och börjar ta ner farten tills jag står helt stilla.
"Jag känner igen dig från en modetidning" säger han.
"Aha, så det är de du brukar kolla in eller" säger jag med ett flin och en flörtig blick.
"Äh, jag är själv modell så jag brukar kolla in andra så jag kan få inspiration"
"Jaha där ser man, vad är du modell för då?" Frågar jag.
"Jag är för olika, förresten vi borde hitta på något nån dag. Är du ledig idag t.ex?" Frågar han.
"Nej tyvärr inte, men imorgon funkar" sa jag och vi bytte nummer.
Jag tar upp min mobil och tittar på klockan, 12.45. Shit, hade jag verkligen varit här så länge så nu måste jag skynda mig.
***
"Förlåt att jag är sen" säger jag när äntligen kommit fram till stället vi bestämde oss för att äta på.
"Fint folk kommer sent" säger han med ironi och flinar mot mig.
---
Vad tycker ni än sålänge? Har inte kommit in så mycket i den men snart kommer hennes pappa komma in i berättelsen och mer kommer att hända. Hoppas ni gillar den :)
YOU ARE READING
Stuck inbetween
Teen FictionWilma flyttar tillbaka till sin hemstad Stockholm där hon flyttade från när hon var 10 för att börja modell karriär i NY, hon är nu 17. Hon bor med rikedomar och är även omgiven av populära vänner och snygga killar. Men det finns två som hon gilla...