Mitt rum hos pappa! 👆🏼
---Jag vaknade upp av att väckarklockan ringde. 08.00, för idag var dagen då jag skulle börja på model house.
Jag hade inte snackat med Zac eller Leon sedan händelserna och jag skämdes en del av vad jag gjort.
Men det var inget jag tänkte tänka på idag. Jag rusade till mitt WIC för att sätta på mig ett par Levis shorts och en topp från brandy Melville som var ur söt.
Jag hoppade sminket eftersom jag ändå antagligen skulle bli sminkad till en fotografering.
Jag hoppade ner till köket och där stod pappa och kramade glatt om mig.
"Hur känns det att börja jobba på model house, min prinsessa" frågade pappa.
"Känns super, får jag be om jordgubbarna?" Sa jag.
Jag tog några jordgubbar och det var allt jag åt till frukost. Jag hade försökt få ner mina matvanor en del eftersom jag skulle bli ännu smalare än vad jag var.
"Ska jag skjutsa dig? Ska ändå in till stan" frågade pappa.
"Gärna" svarade jag och vi stack ner till bilen.
När vi väl var framme på model house blev vi servade direkt. En ung man kom och öppnade bildörren och en annan visade vägen till receptionen.
"Hejdå paps" sa jag och vinkade innan jag försvann bakom dörrarna.
Jag gick fram till receptionen och sa att jag skulle börja jobba här.
"Namn?" Frågade tjejen i receptionen.
"Wilma, Wilma Laversjö" sa jag och tjejen skrev in något på sin dator.
"Okej" svarade hon glatt "gå mot höger där i korridoren och där väntar Henrik på dig" fortsatte hon och jag begav mig dit.
"Wilma, var fin du är" sa Henrik när jag kom fram till honom.
"Tack så mycket" sa jag och log.
Han bad mig att följa efter honom och jag gjorde som han sa.
Han ledde mig till ett sminkrum där en massa make-up artister och stylister var.
"Vi ska prov fota dig idag, så när du är klar med detta så kom bara in i rummet här borta så ska vi ta några foton" sa han och gick bort mot en dörr som ledde till själva fotostudion.
Jag satte mig i en av stolarna vid sminkborden och det kom snabbt fram en ung tjej och började sminka mig.
"Det är du som är Wilma va?" Frågade hon medan hon la på en foundation.
"Det stämmer" svarade jag.
"Har sätt och hört så mycket om dig. Det är en ära att sminka dig" sa hon och jag skrattade lite smått.
Sen pratade vi lite undertiden hon la resten av mitt smink.
Jag fick t.ex redan på att hon var 21, hennes namn var Samantha fast hon ville att jag skulle kalla henne Sam. Osv.
"Klart" sa hon och jag kollade mig ordentligt i spegeln.
"Wow" sa jag.
Hon hade gjort en ganska naturlig sminkning fast även var det något som stack ut. Fast jag kunde inte riktigt sätta finger på vad det var.
Jag hade en brun smoky eye, skarp conturing så mina kindben såg extra tydliga ut och sist ett par nude(Iga) läppar. Jag var så snygg.
Jag fick också på mig en svart klänning som gick till knäna. Ganska lik den jag hade på festen bara det att den var långärmad och inte så v-ringad.
Sen låg mitt hår plattar ner över ryggen och det såg så sexigt ut.
Jag gick ut till Henrik i fotostudion och han log brett mot mig.
"Ställ dig här och gör några sexiga posé" sa han och jag kände mig snabbt obekväm. Eftersom det var min pappas kompis, och Zacs pappa.
Men det gjorde inget, jag körde på och fotografen älskade det.
"Nu vill jag att du går in där igen" sa han och pekade mot smink-style rummet. "Sen bytar du om till ett par kläder som passar nästa tema och sen ska du fotas med en annan" fortsatte han.
"Okej" sa jag bara utan att ens fundera på vad han just sagt.
Jag gick in och fick ett par vita spetsstring trosor och en matchade bh. Skulle jag provfotas i detta? Med nån annan?
Jag gick ut igen och det första mina ögon såg var Zac. Framför mig i bara kalsonger. Det var såklart han jag skulle fotas med.
Jag log lite mot honom och han log tillbaka. Jag antar att det som hände för en vecka sen förmodligen var glömt.
"Jag vill att ni ställer er mot varandra och du Wilma sätter ena handen mot hans bröst medan du tar andra på hans kind och de ska se ut som du precis ska kyssa han. Zac du håller henne runt midjan bara och böjer huvudet lite ner" sa Henrik och vi gjorde såklart det han sa.
***
"Synd att fotograferingen slutade så fort" sa Zac när han kom mot mig precis innan jag skulle gå."Kan man väll säga" svarade jag.
"Hej du, jag är ledsen för hur jag regerade du vet förra veckan. Men jag vill bara att du ska veta att jag verkligen gillar dig. " sa han och det chockade mig.
Gillade han mig?
Gillade jag honom? Jag visste inte helt vad jag skulle svara så jag bara stod där tyst. Zac böjde sig ner och kysste mina läppar. Jag besvarade den lugnt och sen gick vi åt varsina hål.---
Såå vem blir det tror ni?
Har ju inte skrivit så mycket om henne och Leon men det kommer snart <3
YOU ARE READING
Stuck inbetween
Teen FictionWilma flyttar tillbaka till sin hemstad Stockholm där hon flyttade från när hon var 10 för att börja modell karriär i NY, hon är nu 17. Hon bor med rikedomar och är även omgiven av populära vänner och snygga killar. Men det finns två som hon gilla...