7.

763 3 0
                                    

Jag vaknade upp och mitt huvud snurrade. Jag visste att jag var hemma men jag kom knappt ihåg hur jag kom hit. Jag var visst mer full än vad jag trodde.

Jag vände mig åt andra sidan och såg Zacs rufsiga hår och gav ifrån mig ett chockat skrik som fick honom att vakna.

"Godmorgon" sa han med sin sexiga morgonröst.

"godmorgon" sa jag och log. Men fortsatte direkt "vad hände igår?"

"Jag körde hem dig och när jag la dig i din säng så frågade du om jag kunde stanna" sa han.

"Oj, tack så mycket. Det hade du inte behövt" svarade jag lite blygt och han tog en hårslinga som fallit ner i mitt ansikte bakom mitt öra.

Han satte sig närmare mig och vi andades tungt i varandras ansikte. Det var bara ett litet avstånd mellan våra läppar och efter en stund kunde ingen av oss stå ut mer och vi möttes i en passionerad kyss.

Jag slutade motvilligt kyssen med bita lätt i hans underläpp.

"Jag borde fräscha upp mig lite" sa jag och begav mig mot badrummet.

Jag ställde mig framför spegeln och fick dagens andra chock. Mitt smink låg kletat i mitt ansikte, mitt hår stod åt alla hål och.. Och jag stank skunk.

Jag hoppade snabbt in i duschen och  lät det varma strålarna träffa min nakna hud. Jag njöt av känslan att vara ren.

När jag kom ut ur duschen så fönade jag håret och satte min handduk runt min kropp och gick ut.

"Wilma, de är nån som smsar dig typ varannan sekund.." Sa Zac missnöjt när han hörde att jag kom ut ur badrummet.

"Kommer! Ska bara ta på mig kläder" ropade jag från mitt WIC.

"Borde gå" sa han och sen hörde jag dörren smällas bakom honom.

"Zac?" Ropade jag.

Jag gick fram till min mobil och såg att jag hade fått 5 sms från Leon.

Från: bästa Leon
Wilma! Jag behöver dig nu.
10.37

Från: bästa Leon
Snälla svara snabbt, klarar inte detta mer
10.38

Från: bästa Leon
Saknar dig så, vill bara ha dig nära ;(
10.39

Från: bästa Leon
Wilma :( behöver verkligen en kram!
10.40

Från: bästa Leon
Klarar snart inte mer, du är den ända som håller mig vid liv just nu.
10.45

O nej.. Zac hade läst mina sms och antagligen trott det var något mellan oss. Jag kunde inte ignorera Leon men jag var också tvungen att förklara för Zac.

Till: bästa Leon
Leon, kommer till dig om 15 min <3
10.49

Sen ringde jag Zac och det tog fem långa toner innan han beslöt sig för att ta upp telefonen och svara.

* Vad? * svarade han otrevligt.

* Vill bara förklara, vad tror du är mellan mig o Leon? * frågade jag.

* "bästa Wilma" "behöver en kram" härmade han Leona sms med en mesig röst.

* snälla sluta, det är inget mellan han och mig. Han går bara igenom en tuff period. Sen är han också min äldsta och bästa vän! *

* sen är det ju inget mellan oss heller så  vet inte varför du är så svartsjuk * fortsatte jag.

* Så den kyssen betyde ingenting för dig? Sen Kallar mig avensjuk? Klart som fan jag är! * sa han argt.

* Zac.. * sa jag men hann inte säga mer innan han la på.

Jag kollade ner på min mobil med tårar i ögonen fast sen kom jag på att jag var tvungen till att sticka till Leon.

Jag tog en macka i handen och satte mig i bilen.

***

"Men varför har du inte sagt något innan?" Frågade jag berört efter Leon har berättat om hans liv och saker som hänt de senaste åren.

"Jag visste väll inte vad jag skulle säga" sa han.

"Men du vet att du kan alltid snacka med mig. Vad som än händer" sa jag och tog hans hand.

Han kollade på mig med en blick som jag tolkade som att han kunde litade på mig.

Jag har inga vänner, inga pengar, ingen lycka kvar i mitt liv. Min familj svek mig men även det så släpper jag inte taget om dom. Jag jobbar skiten ur mig, får knappt en blund på natten. Mitt liv är ett stort skämt och jag är huvudrollen.

Det var några få ord av det Leon sa till mig. Jag förstod inte riktigt förrens nu hur illa det låg till med hans liv osv.

"Men tack för du delade med dig av detta." Sa jag och vi kramades.

Han log mot mig efter kramen och pussade försiktigt min panna.
Jag kollade på honom. Sen fasande jag på hans läppar. Han märkte antagligen det för de gick inte många sekunder innan hans läppar nuddade mina och en blyg kyss kom från våra munnar.
Jag drog mig bort försiktigt och kollade på honom. Sen böjde jag mig fram igen och kyssen som från början var blyg bekom nu mer intensiv.

Sen drogs vi bort från varandra.

"Jag borde gå" sa jag.

"Ja, kanske de" svarade han och jag gick ut från hans rum och åkte hem.

Stuck inbetweenWhere stories live. Discover now