9.

573 3 0
                                    

Jag kom hem, denna gången till min mamma och gick in i köket. Där låg en lapp från mamma.

"Hej gumman, kommer jobba hela natten och kommer inte komma hem förens imorgon. Mat finns i kylen. Ha en bra dag, puss
Ps. Maria har semester så du vet" läste jag för mig själv.

Så himla typiskt. Jag gick upp på mitt rum och satte på mig en mjukisdress och tog bort sminket från fotograferingen idag. Sen sätter jag upp håret i en toffs.

Jag går ner till köket igen och tar fram en pastasallad från kylen. Jag hinner äta några tuggor innan det knackar på dörren.

"Hej Wilma" det var Leon.

"Hej, kom in" svarade jag.

"Varför har du inte hört av dig? Jag menar har inte hört från dig sen kyssen.." Sa han

"Jag har haft mitt modelljobb och tänka på och sen har du ju inte heller hört av dig" svarade jag.

"Sant, men vad känner du?" Frågade han.

"Leon, jag vet inte. Jag gillar dig och så, men du har ju varit min bästa vän sen vi var små och jag vill inte förstöra det" sa jag med bekymrad min.

"Jag förstår, men du kan väll tänka på det?" Sa han och försvann genom dörren.

Jag suckade.

1 månad efter.

Jag har träffats med Leon en del och snackat. Men Zac däremot, vi har inte hörts alls och det gör mig ledsen. Vi har inte heller fotats tillsammans.

Jag bestämmer mig för att gå till gymmet. Så Jag tar mig gymväska och går.

***

Jag flåsade och flåsade. Det var länge sen jag gymmade senast och de märks. Jag har sprungit i 25 min nu och gav upp.

Jag stängde av rullbandet och sträckte på mig. Tills jag såg zac. Med en annan tjej?

Jag kände igen tjejen men hade inte klara tecken på från vart. Jag gick fram bara för att säga hej.

"Hej zac" sa jag glatt.

"Hej Wilma, det var ett tag sen man hörde från dig sist" svarade han.

"Aaa, har varit ganska upptagen på senaste. Har du lust att hitta på något nån dag?" Frågade jag blygt.

"Nej det har han inte lust med!" Svarade tjejen för honom.

Jag rynkade på ögonbrynen mot henne och hon kollade på mig med en äcklig blick.

"Jag frågade inte dig, jag frågade Zac" sa jag.

"Men zac är min kille, och han vill inte träffa dig" sa hon och fnös.

Hade han gått och skaffat tjej nu?

"Zac?" Frågade jag undrande.

"Det stämmer Wilma, jag trodde inte du ville träffa mig mer och detta var mitt X så vi bestämde oss för att träffas" sa han.

"Ditt X? Frågade jag och sen slog det mig. "Det är du din psyko bitch! Det var du som kallade mig hora och slängde vatten på mig!" Skrek jag och tur att det inte var andra inne på gymmet.

"Men jag sa ju bara sanningen" sa hon och drog med Zac till ingången för att gå.

Men innan hon gick ut så ställde hon sig på tå och kysste Zac med ett flin och drog sin hand ner mot hans nedre och klämde hans kuk försiktigt.

Jag vände på mig argt och gick in i duscharna. Hur kunde han göra så mot mig? Urgh.

--
Kort kapitel, i Know. Men det kommer längre och bättre snart ❤️

Stuck inbetweenWhere stories live. Discover now