II - Dobro jutro srculence

1K 50 16
                                    


Jedini zvuk koji se čuo ujutru bilo je blago cvrčenje jaja na tiganju, i zvižduk kuvara koji je spremao doručak. Zamirisala je i kafa, slasna i slatka, toliko da je Marko mogao da oseti njen ukus na jeziku, i delovala je dobro. Namršten, odbijajući da prizna da je Strahinja bio u pravu,  da ga ipak nije čuo, već ga je osetio, i uz jedan iznerviran uzdah je sklonio pokrivač sa sebe, otkrivajući belu pidžamu s crnim zečevima koju mu je majka kupila kada je bio mlađi, a koja mu je još pristajala, i odgegao se u kupatilo, psujući Strahinjino održavanje obećanja.

Nakon napornih deset minuta frktanja i bednih pokušaja da se smiri, izašao je, zalupivši vratima, samo da bi se našao licem u lice s Strahinjinim vedrim osmehom.

" Ćao, " Strahinja se osmehnuo, sklanjajući zarđali crni tiganj s šporeta i stavljajući napravljena, mirisna jaja na tanjire. " Nisi dobro spavao? "

Glas mu je zvučao krajnje podsmešljivo, ili se tako bar Marku učinilo. Zagrizao je usnu da ne bi opet glasno opsovao.

" Ne, održao si obećanje, stoko jedna. " prosiktao je, sevši za sto. " I stavi još jedan tanjir, dolazi i moja sestra Jana. " Jaja su mu zamirisala toliko slasno da mu je došlo da ih sve strpa u usta, onako vruća, ali se sudržao da to ne uradi, iz principa i nemog prkosa prema Strahinji.

" Jel slatka? " Strahinjino pitanje je preletelo sto, i nateralo Marka da skupi svoje guste, smeđe obrve.  Jana je  bila tri godine starija od Marka ; paklena kako samo starije sestre znaju da budu, svaki mesec je donosila vest da ima novog dečka, da se izljubila s drugim, i varala prošlog. Svi su je smatrali zgodnom i lepom, ali je Marko video koliko šminke je ona stavljala na sebe svaki dan pred školu, koliko je zapravo sala imala, i koliko je njen nos bio kriv - ali je puder prikrivao tu krivinu sasvim dobro da bi bila najpopularnija devojka svoje srednje škole, gde su svi oni koji nisu učili dolazili, jer je Jana smatrala da je biti lep bolje nego biti pametan.

Sada je bila verena, ironično za profesora fizike u školi kojoj se Marko nije sećao imena, niti se trudio da ga zapamti, i samo su ih dva meseca delila od svadbe koju su Janini i Markovi roditelji željno iščekivali i štedeli. Marka je čudilo da još nije varala svog zgodnog, neophodnog  verenika.

" Ima verenika, " Marko je slegnuo ramenima. " I ne bi je voleo za devojku. Naporna je, ružna bez šminke, glupa i povrh svega muva sve što ide na dve noge. Iskren da budem, čudi me da još nije prevarila onog svog verenika. "

" Gospode, kakva cura... " Strahinja je rekao tiho, nečujno, a Marko je klimnuo glavom u znak slaganja. " Drago mi je što ti nisi takav, Marko. "

" Što? Bio bi sa mnom da proveriš? " Marko se iskezio, a Strahinja namrštio.

" Naravno da ne. Jadna devojka koja ti zapadne za oko, a kojoj ponudiš da ti se potpisuje na olovke. Zbog nje, a ne zato što bih ja bio s tobom, geju. "

" A da me nisi lagao za Grobarsku? Ne mogu da imam devojku ako sam gej. Uostalom, za tvoju informaciju, ako se neka potpiše, odmah je vodim kod matičara. "

" Na silu ili ne? " Strahinja je počeo da se smeje, zadovoljan što je okrenuo Markove reči protiv njega, ali je odjednom stao, tamnih očiju fiksiranih za Markove.

I pre nego što je Marko uspeo da dobaci odgovor, Strahinja je uzdahnuo i rekao, " Čuj Marko, ja sam... "

Strahinjine reči i Markovo interesovanje za njih prekinuo je upad na vrata, praćen ženskim glasom koji je vikao nerazumljive reči, a koji je naterao obojicu da pogledaju u pravcu iz kog je dolazio.

" Dobro jutro, Marko srculence! " riđokosa devojka, sitna i mršava, s mnogo šminke na licu, upala je, dotrčavajući do svog brata na visokim štiklama i grleći ga.

" Ćao i tebi, Jana, sad se skloni s mene, molim te, " Marko je preklinjao svoju sestru, koja mu je manikiranim, geliranim rukama vukla obraze. " Ličiš na tetka Maju! I ne zovi me srculencetom, nisam mali! "

" Ti si uvek moj mali bata, " tepala je Jana, nastavivši da se igra dobre stare tetka Maje, koja mora da se prevrće u grobu sada,  ali pustivši Markove obraze na miru. " Miroslav te pita da li si naučio fiziku ili ti trebaju časovi? "

" Završio sam ja s fizikom odavno, Jana, okani me se, " zarežao je Marko, dok je Strahinja gotovo vrištao od smeha iza njega.

" Ko je Miroslav, mali bato? " Strahinja je rekao između dva naleta smeha, dok se Marko prigodno mrštio.

" Miroslav je moj budući muž, a ko je ovo parče mesa, bato? " Jana je zamjaukala, a Strahinjinim licem se raširio kez. Prišao je Jani, mrdajući kukovima, ali se Marko našao između njih, odgurnuvši Strahinju od svoje ustreptale, našminkane sestre.

" To je Strahinja, iz srednje. Onaj što me je maltretirao. " predstavio je Marko. " I da, zadnji put kada sam proverio, verena si. "

" Da, ali je taj tvoj siledžija sladak, " Jana je ponovo zamjaukala, kestenjastih očiju mačkasto iskrivljenih dok je gledala Strahinju kao kakvu novu haljinu da obuče, da proba, da iznosi i na kraju baci kada bi joj postala neupotrebljiva.

Marko je zakolutao očima, svestan da Jana nikada neće prestati s ovakvim ponašanjem, čak ni kad ostari ; toga je bio svestan još odavno, i samo je on sumnjao da će Janin i Mirosavljev, tako očekivan i tako hvaljen, brak, izvor ponosa za porodicu Branković što im se ćerka udaje za profersora, pasti u vodu kada Miroslav uhvati svoju ženu, s nečijim tuđim rukama na njenoj zadnjici.

Ali to nije njegov problem, a niko nikada nije hteo da ga sluša, tako da je smatrao da je bespotrebno tu temu uopšte i započinjati.

" Idi kući, Jana, " Marko je zamolio, spreman da zaplače od sestrinog ponižavajućeg i ekscentričnog ponašanja, ali mu tvrdoglavost i princip od malopre nisu dali da plače pred Strahinjom, koji mu je gotovo uništio čitavo srednjoškolsko iskustvo sa svojim ulizicama i poltronima.

" Došla sam samo da ti kažem da si pozvan na moju svadbu sledeće nedelje, kao i tvoj slatkiš od siledžije - obucite se lepo! " Zacvrkutala je ona, izletevši isto kao što je ušla.

Strahinja i Marko gledali su u otvorena vrata u čudu vrata u čudu, a koja se Strahinja setio da zatvori, nakon čega je upitao, uz očajan osmeh:

" A da preskočimo tu svadbu? "


A/N : Gore je Marko. ;)


From bully to darling ( boy x boy ) ✔️Onde histórias criam vida. Descubra agora