Bölüm I - Ölüm ve Shawlar

385 88 131
                                    

Yüzyıllar önce firavun Almor'un gizli bir ölümsüzlük iksiri vardı; o iksiri rahiplerine yaptırmıştı. Sevdiği kadın Berra için yaptırmıştı. Sevgilisi ölmek üzereydi. Yuce firavun Almor ona o kadar âşıktı ki onun hastalığına derman olması için ölümsüzlük iksiri bile hazırlatmıştı lakin işe yaramadı, sevgilisi iyileşmiyordu. Çaresi olmayan bir hastalıktı bu; hiçbir şey tedavi etmiyordu. Firavunun doktorları bile tedavi edemediği için onları kızgın çöl kumlarına, sadece kafaları dışarıda kalacak şekilde gömüyordu. Kızgın kum yeterince câni bir işkence değildi firavuna göre. Asıl işkence gömüldükten sonra başlıyordu. Olması gerekenden daha uzun ve geniş olan karıncaların yuvalarını ateşle, onlara zarar vermeyecek miktarda, yakıp yıktırıyordu ve karıncaların sinirlenmesi sağlanıyordu. Dışarı çıkan karıncalar, kızgın kumların içindeki insanları kemirerek öldürüyordu. Onlar, Shawlardı. Insan etiyle beslenen korkunç yaratıklar, krallığın en büyük belasıydı. Shaw'lar sadece o krallığa aitti ve firavunun sarayının yanında yaşarlardı. Almor'un tek çocuğu dışarda oynarken, Shawlara kurban gitmişti. Oğlunun iskeleti firavuna götürüldüğünde sarayda uzun süre yas tutuldu. Firavun oğlunun kafatasını tahtının üstüne yerleştirdi. Ülkesinin simgesi olan yılana giydirdi kafatasını. Tahtına oturacağı her anda oğluna selam verdi çünkü o, sevdiği kadından olan tek çocuğuydu.

Mavinin GazabıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin