JULY KIRTASİYE YE GİDİYOR

1K 49 0
                                    

     Minik kız akşam uykuya daldı.
     O sabah July yine yatağından kalkmış tuvalete girmişti. Annesi ise kahvaltı hazırlıyordu. Ağabayleri John ve Jack hâla uyuyorlardı. Annesi kahvaltıyı hazırladıktan sonra John ve Jack ' i uyandırmaya gidiyordu ;
     - John Jack !! Hadi kalkın saat sekiz olmuş işe geç kalacaksınız, dedi ve içeri geçip çayları koydu.
     Çayları koyduktan sonra evi havalandırmak için balkonundan kapısını açmaya gitti. ÇIT! Kapının kolu kırıldı.
     Anne içeri giren July'ye ;
     - July hayatım kırtasiyeye gidip bir koli bandı al. Ödül olarakta kendine bir tane kolye al. Hadi hayatım, dedi ve ağabeyleri çağırmaya tekrar gitti.
     Kırtasiye July lerin evine biraz uzaktı. Mevsimlerden kıştı. Hava çok soğuktu. July montunu ve ayakkabıla- rını giydikten sonra yıkık dökük evin kapısını kapattı. Yürüdü yürüdü. Sonunda kırtasiyeye vardı.
     July ;
     - Ağabey bana bir tane koli bandı verir misin? Şuradan da bir tane kolye alıyorum, dedi ve kolyelerin yanına gitti.
     Orada gözüne en çok mavi deniz  yıldızlı kolye çarptı. Onu eline aldı ve kasaya gitti. Koli bandını aldı. Evin yolunu tuttu. Kaldırımın kenarından koşarak eve geldi. Giderken sarışın kıvırcık saçları savruluyordu. Mavi küpeleri kulağında çok şık duruyordu. Mavi deniz yıldızı bu küpelere çok yakışacaktı. Eve girdi ağabeyleri gitmişti. Annesi hâla sofradaydı.
     Annesine hemen aldığı kolyeyi gösterdi ;
     - Anne bak aldığım kolyeye, ne güzel değil mi? Bu kolyeyi bana takar mısın anneciğim?
     Annesi gülümseyerek kızına baktı. Evet anlamında kafasını yukarı aşağıya salladı. July annesinin önüne
geçti. Annesi kolyeyi taktı. July hemen odaya gidip kendine baktı. Mükemmeldi. Sarışın saçlarının arasında mavi küpe ve kolyeler. Müthiş bir görüntü.
     Annesi July'e seslendi ;
     - July hadi hayatım gel de kahvaltı yap, dedi.
     July tuvalete gidip ellerini yıkadı. Sonra da içeri gidip kahvaltısını yapmaya başladı...
    

SİHİRLİ KOLYEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin