JULY DURUMU ARAŞTIRIYOR

515 26 5
                                    

     Günlerden cumartesi yani hafta sonu. Bugün ne iş ne de okul vardı. July saat 10:13 de uyandı. Annesi her zamanki gibi önceden kalkmış kahvaltıyı hazırlıyordu. Ağabeyleri
her zaman ki gibi uyuyordu. Annesi July'yi ekmek alması için fırına gönderdi. ( BU ARADA JULY'NİN BABASI YOKTUR SAVAŞTA ÖLMÜŞ- TÜR ) July montunu ve botunu giyip fırına gitti. Fırın caddedeydi. July fırına girdiğinde burnuna mis gibi ekmek kokusu geldi. July 2 ekmek alıp eve geldi.
     John July'ye kapıyı açtı ;
     - Ooo minik kız gel bakalım, dedi ve onu kucağına alıp sallamaya başladı.
     Annesi içeriden seslendi ;
     - John çocuğu sallama başı dönecek midesi bulanacak bırak çocuğu, .John July'yi yere bıraktı. Jack içeri geldi. Herkes kahvaltıya oturdu. July'nin kafasından geçen soru şuydu ; Annesine kolyenin ona  iki kere iyilik yaptığını acaba kolyenin sihirli olup olmadığını söylemeli miydi?
     Annesi July'ye bakarak ;
     - July hayatım kara kara ne düşü- nüyorsun?, diye sordu anne.
     July endişe ile ;
     - Ee hiiç. Hocanın söylediklerini aklımdan geçiriyordum da, dedi işin içinden sıyrılmak için.
     Annesi ;
     - Eee söyle o zaman ne demiş öğretmenin? Bize de söyle biz de öğrenelim, dedi.
     Off ne diyecekti şimdi July? Ayağını yukarı aşağıya titretip duruyordu.
     July ;
     - İşte dört basamaklı sayılarda nasıl bölme işlemi yapılır? Bunu düşünüyordum, dedi.
     Annesi gülümsedi geçti. July kahvaltıdan kalktı. En iyisi kütüphaneye gitmekti. Orada kolye hakkında bir çok bilgi vardır diye dü- şündü. Odaya gidip yatağa atladı HOP!
Bu kolye hakkında merak ettiği bir sürü şey vardı. Bu kolye neyin nesiydi.
     Bir süre geçtikten sonra üstünü  giyinip içeri girdi ;
     - Anne ben kütüphaneye gidiyorum dedi ve dışarı çıktı.
     Kütüphaneye geldiğin de kolye kitaplarının yanına geldi. Adları : Gizemli Kolye, Şık Kolyeler, Mavi Deniz Yıldızlı Kolye olan üç kitabı alıp
masaya oturdu. Mavi Deniz Yıldızlı Kolye kitabından bir paragraf :

    Dünya da sadece 3 tane bulunan mavi deniz yıldızlı kolye sihirli bir kolyedir. Bu kolye boynunuz da olduğu sürece her iyilik yaptığınız zaman kolye parlar ve o an istediğiniz şey gerçek olur. Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız THOMAS KÜTÜPHANE 'sinde 28 numaralı kitaplıkta 5019 numaralı kitabın arkasında bir kasa var bu kasa da durumla ilgili bütün bilgiler var. Şifre ise 17 numaralı kitaplıkta ki kitapların sayısıdır... 😀😀
     July okudukları karşısında şok oldu! 17 numaralı kitaplığın yanına gitti.
     Kitapları saymaya başladı ;                -1,2,3,4,5...................38,39,40,41,42,43,44,45,46!, burada 46 tane kitap vardı.
     Hemen 28 numaralı kitaplığın yanına geldi. 5019 numaralı kitabı aramaya başladı. İşte! Burada kitabı çekti. Arkasındaki kasayı gördü. Şifreyi yazdı. (    46.   )  TIK! kilit açıldı. July kitabı çıkarttı. Adı " Sihirli Kolye" idi.

SİHİRLİ KOLYEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin