Bröllopsdag

11 1 0
                                    

- Grattis på födelsedagen älskling, viskar Lukas i mitt öra innan jag känner hur jag sjunker ner lite i den extremt mjuka sängen när han kliver upp. Jag blir kall när värmen från hans kropp försvinner och jag saknar honom redan fast han bara står en meter framför mig. Det är då jag känner det en gnista av något, något väldigt starkt. Avsmak.
- Lukas du vet att nu när vi är bundna till varandra så kan vi känna varandras känslor. Så vad är det du har avsmak emot är det mig? frågar jag försiktigt. Jag hoppas verkligen inte att det år så.
- Ne självklart inte älskling. Det var någon lukt utifrån som jag tyckte lukta illa det var allt, säger han och avfärdar min löjliga fråga varför tänkte jag ens det tanken. Han älskar mig och det kommer han ju alltid att göra. Det vet jag ju. Det knackar hårt på dörren.
- Kom in! ropar jag och Lukas kastar min tröja som låg på golvet till mig och jag drar den över huvudet. Mamma kommer in genom dörren och har en sån där blick.
- Din bror är här, säger hon väldigt lugnt och jag blir plötsligt klarvaken.
- Va! Mamma säg att du inte skämtar med mig! Är han verkligen här?! utropar jag. Hon får inte skämta om sånt här.
- Hörru min lilla Linslus var är du någonstans?! En liten fågel viskade i mitt öra att min favorit syster ska gifta sig idag! ropar Mikael utanför vårt sovrum. Jag flyger upp ur sängen och bokstavligt talat struntar i att jag inte har några byxor. Mamma flyttar på sig och jag rusar ut genom dörren och rakt in i min storebrors trygga famn. Han skrockar och kramar om mig hårt.
- Vart har du varit jag har inte sett dig på typ tre år!? utropar jag och ser på honom lite retsamt men också surt. Jag vänder mig om och ser att Lukas står i dörröppningen med en lite frågande blick och mamma står bredvid och ler.
- Mike det här är min fästman Lukas, Lukas det här är min bror och min bästa vän Mikael, säger jag lugnt.
- Men min familj kallar mig Mike, säger min bror och räcker fram handen. Lukas tar den och de skakar leende hand

Bad Or Good??Where stories live. Discover now