- Du vad ska du göra i helgen. Frågar jag Lukas. Vi står vid min cab på skolparkeringen och det är fredag eftermiddag. Det var i måndags vi blev ihop och träffades för första gången.
- Inget tänkte du på något speciellt? Frågar han. Gud jag hatar när folk svarar på frågor med en annan fråga det är så irriterande.
- Eh ja det är en familje fest och den enda gången jag får träffa min mamma innan min sextonårsdag. Det är som julen för er och det är nu i helgen vi firar Za: s födelse. Alla änglar firar det på hennes födelsedag och vi brukar göra det då också men eftersom... Säger jag men stannar eftersom att båda två vet vad som händer den dagen.
- Och du vill att jag ska komma? Avslutar han åt mig och ser in i mina ögon. Det känns som om jag drunknar i hans ögon.
- Ja det vill jag. Säger jag.
- Om du vill och inte tycker att det är för tidigt. tillägger jag snabbt.
- Självklart att jag kommer. Lina jag älskar dig vet du det? Frågar han. Det känns som om min blåsten inuti äntligen har mojnat.
- Det vet jag. Men vet du hur mycket jag älskar dig? Frågar jag honom.
- Ja det gör jag. Säger han lutar sig framåt och kysser mig. Han är så fantastisk. Jag vill aldrig förlora honom aldrig någonsin. Det är då jag hör det ljudet jag trodde och hoppades att jag aldrig någonsin skulle höra igen. Ljudet som bara kan komma från en bil en Jaguar XJ220S och sist jag kolla kan den personen som kör den bilen bara vara en person och om min teori stämmer kommer denna familje högtid bli katastrof... Jag vänder mig om och ja såklart att min teori stämmer.
- Hej syrran... Saknat mig? En tjej med blont hår, solglasögon, super små shorts och en svart liten tubtopp kliver ur bilen.
- Vänta här. Viskar jag i Lukas öra. Jag går fram till henne och min hand flyger snabbt genom luften och landar hårt på hennes kind.
- Ett det där var för vår kusin du kanske minns honom Larkin. Sist vi sågs fick du honom att ställa sig på tågrälsen när tåget kom. Två du är inte välkommen här och det vet du så varför är du här och inte med vår far "syrran"? Säger jag argt.
- Oj vad oartigt av mig det här är min syster som mördade vår kusin Larkin förra året och förresten hon blev kvävd av ondskan och brukar vara med vår far och hon får inte vara här hon heter Quinn Taylor Ripper. Quinn det här är min pojkvän som jag älskar mer än allt annat på denna jord Lukas Summers. Fortsätter jag lugnt.
- Hej trevligt att träffas Lukas. syrran ta det lugnt. Förresten jag och pappa kunde inte missa din sextonårsdag. Säger hon.
- Åh helvete you've got to be kiddin with me! Quinn är pappa här!? Nästan skriker jag.
- Trevligt att se dig med Lina. Du har din mors ögon. Min far som tydligen suttit i bilen har nu klivit ur och jag inser att han inte ser ut att ha åldrats en dag på 5 och 1/2 år. Jag vänder mig mot Lukas och säger:
- Lukas vi åker. Nu. Jag små springer bort mot bilen och kastar mig in. Nycklarna sitter i så jag vrider om och bilen startar.
- Vad hände där borta? Var det din syster och din pappa? Frågar Lukas när vi kommit ut på 149: an.
- Ja. Lukas kan du ringa min mamma och sätta på högtalaren telefonen ligger i handskfacket? Frågar jag.
- I'm on it. Svarar han. Signalerna går fram och min mamma svarar.
(D = Diane/mamma L = Lina LS = Lukas)
D: Var är ni? Har det hänt något?
L: Kan man säga mamma ni får prata senare men det här är Lukas min pojkvän.
D: Hej Lukas. Lina vad har hänt?
LS: Hej Ms Taylor.
L: Det är Quinn hon är här i stan för min sextonårsdag...
D: Quinn kan vi klara av...
L: Hon tog med sig vår far.
D: Helvete! Okej jag och de andra åker till säkerhetshuset vi möts där och Lukas du följer med och kalla mig Diane. Ses sen gumman.
L: Aa det gör vi mamma.
Vi lägger på.
- Lina min älskade vad är det som händer? Frågar han.
- Det som händer är att min far som jag inte sett på 5 och 1/2 år då han försökte döda mig och min mamma och min mormor och moster han lyckades med en av oss och min mormor var den mäktigaste goda ängel någonsin. Nu är han tillbaka och han är starkare jag kände det när han klev ur bilen. Den enda som kan besegra honom är jag efter min sextonårsdag och han vet det Quinn vet det, jag vet det och min mamma vet det och därför kommer han försöka mörda mig och alla jag älskar innan jag fyller 16. Det är det som händer var det något mer? Svarar jag.
- Wow okej nu fattar jag nepp inget mer alls.
YOU ARE READING
Bad Or Good??
ParanormalLina 15 år 7 månder och 24 dagar. En tillsynes vanlig tjej fast faktum kvarstår att hon när hon vill kan fälla ut vingar och flyga och utöva magi. Men det finns bara ett litet problem om mindre än 3 månader fyller hon 16 och alla vet vad som händer...