Herregud! Det är han killen från mina drömmar och av att se hans min så har han också haft de drömmarna. Han sträcker fram handen och säger:

- Lukas summers.

- Lina Taylor. Svarar jag och tar den men när våra händer rör vid varandra är det som om jag blev träffad av blixten och jag tuppar av. Jag hör röster runt omkring mig som ropar:

- Lukas! Lina! Herregud vad hände! Men bara svagt runtomkring och plötsligt står vi jag och Lukas hand i hand på mitt på ett sädes fält i strålande solsken. Han ser på mig och ser inte lika livrädd ut längre.

- Vad är det här? Vem är du? Frågar han och jag vet att jag inte kan göra något annat än att berätta.

- Det är en lång historia och du måste svära på att inte berätta. Svarar jag och plötsligt känner jag en inre längtan som bara kan beskrivas med ett ord. Men det kan inte stämma änglar ska inte bli kära i människor.

- Jag svär. Säger han och jag ser in i hans ögon och han i mina.

- Okej. Jag heter Lina Taylor Protector och jag är en ängel jag är 15 år 7 månader och 24 dagar och dagen när månen står på topp på min sextonårsdag kommer jag att kvävas av ondska eller godheten och oavsett så kommer jag bli världens mäktigaste ängel och ha kraften att antingen rädda eller förgöra världen. Jag vet inte varför det här händer oss men jag är ganska säker på trots att vi just mötts så känns det som om vi är menade. Jag har drömmt om dig varenda natt sen jag fyllde 15 den 21 februari. Samma dröm och varenda natt.

- På något sätt känns det som om jag redan visste det här... sa du just varenda natt sedan den 21 februari i år?

- Ja vaddådå?

- Jo men lixsom jag har drömt samma dröm varenda natt sedan det datumet... jag hamnar alltid vid ett stort träd och det är konstigt för det blixtrar men de går bara ned i trädet och det åskar och regnar men jag blir inte blöt som om jag har ett osynligt paraply och det är då jag ser henne... mörkt hår som blåser i anisktet men hon verkar inte bry sig hon öppnar munnen och verkar skrika åt mig och sen försvinner hon jag har bra hört några ord av det hon skriker jag tror hon försöker skydda mig genom att säga att jag ska försvinna...

Herregud han har haft samma drömmar som jag!

- Herregud du beskrev mina drömmar jag är tjejen vid trädet...

Bad Or Good??Where stories live. Discover now