~ Martinus perspektiv ~
Våra nya grannar skullle komma närsom helst. Mamma var klar med kladdkakan och började sminka sig och byta om till finkläder. Jag och Mac spelade fotboll i våran trädgård. Jag hade 3-1 mot Mac.
- Killar! Kom nu! Grannarna är här!
Vi sprang upp till mamma som stod redo för att hälsa grannarna välkommna. Hennes bruna hår var lockat och hon hade sminkat sig och hade en ljuslila blus på sig med ett par svarta jeans till. Jag såg hur en ljusblå bil körde upp på det tomma husets uppfart. Dörren till baksätet öppnades och...~ Isas perspektiv ~
Jag klev ut ur bilen och sträkte på benen.
- Välkommna till ert nya hus! Sa någon.
Jag tittade upp. Där stod en kvinna i 40-års åldern. Hon hade en ljuslila blus, svarta jeans och brunt lockigt hår. - Tack, sa Mamma och log. "Är ni våra nya grannar? Frågade Mamma.
- Ja! Sa kvinnan. Jag heter Gerd, och det här är mina två söner, Marcus och Martinus!
Jag kollade bakom Gerd. Där stod två killar med fotbollar. De var ju skitsnygga! Tänkte jag. De var nästan likadana. Men man såg skillnader, på håret, lite på ansiktet och den snyggaste hade ett litet födelsemärke på överläppen.
- Hej! Sa de.
- Hej jag är Isa, sa jag och log blygt.
- Jag är Martinus, sa den snyggaste.
- Och jag är Marcus, sa Marcus.
Marcus och Martinus.. Det lät bekant.. Vart har jag hört det? Tänkte jag.
- Ni värkar ju redan vara bra vänner! Ni kan gå och leka medans jag och Jocke packar upp! Sa mamma. (Jocke är min pappa)
- Men mamma..Suckade jag.
Mamma och pappa gick upp till huset med väskorna från bilen. Marcus och Martinus mamma gick efter för att hjälpa till. Det blev tyst en stund.
- Så..Hur gammal är du? Frågade Marcus.
- Femton, ni då? Frågade jag.
- Vi är också femton, sa Martinus.
- Gillar du fotboll? Sa Martinus.
- Ja.. Jag gick i ett lag förut.
- Vill du spela fotboll? Frågade Marcus.
- Okej! Sa jag.~ Martinus perspektiv ~
Hon var jättesöt! Och hon gillade fotboll! Hoppas inte Marcus gillar henne bara..~ Efter fotbollsmatchen ~
(Fortfarande Tinus perspektiv)
Jag förlorade mot Isa. :( Men jag vann iallafall över Marcus. Vi hade börjat bli vänner, vi hade lärt henne att kalla oss Mac och Tinus. Jag drog handen genom håret. Hoppas jag inte var röd i ansiktet av att springa, för det var Marcus.
- Ska vi gå upp och kolla om de börjar bli klara med väskorna i bilen? Frågade Isa och tog ut håret ur sin högtofs.
- Okej! Sa jag och Marcus.Nu var del två avklarad! Hoppas ni gillade den!☺️❤️ Jag TROR jag kmr lägga upp en del varje dag🌸 Men jag kan inte lova något!
Hej så länge!🌟 /Miss Unicorn
YOU ARE READING
Du och jag? M.G.
Fanfiction~Jag ville inte flytta, jag ville inte ifrån mina vänner. Jag ville mest av allt inte ifrån min allra bästa vän Tova. Men nu satt jag här i bilen, på väg till Trofors. Världens tråkigaste staad.~ (Kommer inte skriva på norska) Hoppas ni gillar boke...