~Tovas perspektiv~
Jag vaknade och sträckte på mig. Jag vände mig om för att kolla om Marcus var vaken. Men han var inte där. Jag gick upp och tog på mig ett par gråa hollistermjukisbyxor. Sedan gick jag ner till köket. Jag såg hur någon stod i köket och stekte ägg och bacon. Det fräste i pannan och luktade gott. Jag gick fram till denna någon och kramade honom bakifrån. Han ryckte till lite.
- Godmorgon, sa jag och kysste honom i nacken.
- Eh..Det är inte Mac, sa denna någon som var Tinus och flinade.
- Skit, sa jag medans jag rodnade och släppte Tinus. "Sorry."
- Gör inget, sa Tinus och stängde av plattan och la maten på sin tallrick.
- Vart är Marcus? Frågade jag.
- Han är i duschen, du kan duscha med honom, det skulle han gilla.. Sa Tinus och log ett peddosmile. Jag skrattade och rodnade lite.
Jag åt två mackor, pratade lite med Tinus och gick sedan upp till Marcus rum. Efter ett tag så kom han in i rummet med blött hår och en blå handuk runt midjan, jag beskådade hans pack.
- Hej, sa jag och kramade honom.
- Hej, sa Marcus och kramade tillbaka.
Han vände sig om och valde kläder och började klä på sig.
Jag öppnade en snap från min klasskompis Isabelle:- Det är fest ikväll! Det är bara typ 20 minuter bort! Sa jag.
- Okej, sa Marcus.
Varför är han inte glad?
- Vad är det? Sa jag.
- Vad är det för något någon ska dubbelkolla med mig?! Sa Marcus argt.
Jag tittade ner på mina fötter. Fan. Han hade sett sms:et. Jag skulle öppnat det, då hade han aldrig sett det. Han borde inte få reda på det på det här sättet.
Jag svarade inte och tittade ner i golvet.
- Jag såg bilden, vem är det som gör så här mot dig?
Då brast jag. Tårarna började rinna och jag satte mig i hans säng. Marcus, som bara hade kallingar på sig satte sig bredvid mig och kramade min hand.
- Du kan berätta för mig, sa han med sin vackra mjuka röst.
- För någon dag sedan så kom några tjejer från pararell klassen till mig i korridoren när skolan var slut och jag skulle till dig. De visade mig bilden. De sa att om inte jag lämnade dig så skulle de lägga ut bilden på nätet. Sedan redigerade de bilden, jag skrev sedan till dem inatt att jag hade gjort slut med dig. De var det de tänkte dubbelkolla, sa jag medans tårarna rann. Marcus hade dragit upp mig i hans famn och jag kramade honom.Bra att hon berättade för Mac iallafall..
La ni märke till Berty Tinus? Asså döör så söt😍🔫
Örsvängen 18😂 Jag och några kompisar hittade på adressen för något år sedan.😂😂 Brukar använda den till busringningar men den funkar väll i böcker också😂😂 /Miss Unicorn
ESTÁS LEYENDO
Du och jag? M.G.
Fanfic~Jag ville inte flytta, jag ville inte ifrån mina vänner. Jag ville mest av allt inte ifrån min allra bästa vän Tova. Men nu satt jag här i bilen, på väg till Trofors. Världens tråkigaste staad.~ (Kommer inte skriva på norska) Hoppas ni gillar boke...