~ Isas perspektiv ~
Jag vaknade av att solen lyste mig i ögonen. Jag kände hur någon hade armarna om mig. Förmodligen min bästa vän Tova. Jag hade drömt en fantastisk dröm! - Tova? Sa jag. - Va? Hörde jag en hes morgonröst säga. Vad konstigt hon låter, tänkte jag. - Jag drömde en jättebra dröm! Den handlade om att jag flyttade in brevid en skitsnygg kille och att han sov över hos mig, i mitt rum! Jag väntade på svar. Men istället börjar hon skratta. Skratta? Vänta lite.. Tänkte jag. Hennes röst lät annorlunda. ONEJ! Det hade inte varit en dröm! Det var Tinus jag pratade med! - Skitsnygg kille? Frågade han skrattandes. Fy vad jag skämdes. Jag gömde ansiktet i kudden så att han inte skulle se att jag rodnade. Tinus tysnade när han märkte att jag inte skrattade med honom. - Vad är det? Frågade han oroligt. Fattar han inte!? Jag har ju gjort bort mig totalt! - Fattar du inte? Sa jag. - Så pinsamt är det inte.. Det är ju sant, jag ÄR skitsnygg! Sa han och skrattade. Den här gången skrattade jag också. Jag kollade på klockan. Den var 10:23. - Oj! Klockan är strax halv 11! Vi borde gå upp nu! Tinus drog bort armarna från mig och jag satte mig framför mitt sminkbord med tillhörande spegel. Mitt hår var rufsigt, mina ringar under ögonen var ännu mörkare och min finne på hakan kändes extra stor och röd. - Fy! Jag ser ju hemsk ut! Sa jag högt. - Det gör du inte alls! Jag tycker att du är fin, sa Tinus försiktigt. - Du behöver inte ljuga, suckade jag. - Men jag tycker det! Sa Tinus mindre försiktigt. Det lät som om han menade det. Jag sa jag och rodnade. Sedan sminkade jag lite basic, concealer, lite mascara och ögonbrynen. Sedan borstade jag håret och gjorde två inbakade flätor. Sedan gick vi ner.~ Martinus perspektiv ~
När vi kom ner för att äta frukost så hade alla redan ätit klart. Marcus och Emma hade gått hem och mamma och pappa var på jobbet (det var sommarlov och deras semester hade tagit slut) Så jag och Isa åt ensamma. Vi åt 2 toastar var och jag drack apelsinjuice och hon drack mjölk. - Vad vill du göra efter vi bytt om och borstat tänderna då? Frågade Isa. - Vet inte.. Kolla på film kanske? Sa jag. - Okej! Sa Isa.Vi hade bytt om och borstat tänderna. Isa hade satt på sig ett par svarta shorts och en ljusgrå T-shirt med en smile på. Jag hade på mig en röd T-shirt från Superdry store och ett par ljusblå shorts.
~ Isas perspektiv ~
Det var jättemysigt att äta frukost med Tinus! Hans morgon röst var jättegullig! Min lät hemskt, hoppas han inte märkte det.Vi satt och kollade på pll (Pretty little liars). Han värkade tycka att serien var helt ok, men man märkte att han hade valt något annat om han hade fått välja. Men det spelade inte så stor roll vad vi kollade på. Det viktiga var att mysa med Tinus. Jag låg med huvudet på hans bröstkorg och han hade ena armen runt mig, den andra armen strök mig över huvudet. Jag kramade honom. Jag måste säga det. Vad jag kände för honom. - Tinus? Sa jag försiktigt. - Ja, vad är det? Sa han med sin fina röst.
- Jag.. Tycker om dig.. Sa jag darrigt med min fula röst. - Jag tycker om dig också, sa Tinus och kramade om mig.
- MerÄnSomEnVän. Sa jag snabbt. Nej, jag ångrade mig. Nu var det försent. Han skulle säga att han inte kände det samma om mig och gå iväg.
- Jag tycker också om dig mer än som vän. Sa Tinus. Det ryste av värme genom hela kroppen. Jag vände upp huvudet och tittade i hans varckra bruna ögon. Han böjde sig fram och kysste mig på munnen! Hans läppar var mjuka och varma. (Jag var inte sen med att besvara kyssen) - Vill du bli min? Frågade Tinus. Jag svarade med ett "Ja!" och kysste honom. - Jag älskar dig, sa han. - Och jag älskar dig, sa jag. Vi kysstes igen.Ojojoj! Nu händer det grejer..😏 Men nu pratar vi om annat! Eller, jag skriver, du läser. Läs gärna Zet_den_store s bok, Kärlek vid första ögonkastet! Det är också en M&M bok.😏 Kommentera vad ni vill ska hända! (Har lite idé torka..🌞🌵) Hoppas ni har det bra!💗 /Miss Unicorn
YOU ARE READING
Du och jag? M.G.
Fanfiction~Jag ville inte flytta, jag ville inte ifrån mina vänner. Jag ville mest av allt inte ifrån min allra bästa vän Tova. Men nu satt jag här i bilen, på väg till Trofors. Världens tråkigaste staad.~ (Kommer inte skriva på norska) Hoppas ni gillar boke...