❁ Kapitel 3 ❁

492 13 3
                                    

~ Marcus perspektiv ~
Vi hade hjälpt Isa att packa upp sina saker. Flyttbilen hade kommit så vi bar in lådorna med kläder och sådant.
Nu satt vi på Isas vitrosa säng och vilade. Det knackade på dörren.
- Kom in! Ropade Isa. Hennes vita dörr öppnades och hennes mamma Sabina kom in i rummet. Hej! Marcus och Martinus, eran mamma berättade just för mig att de ska bort i kväll. Emma vågar inte vara hemma med er utan föräldrar. Hon har sett en läskig film i skolan om inbrott. Så jag undrar, Vill ni sova över här inatt?
Jag tittade på Tinus och Isa. De nickade.
- Okej! Sa Vi.
- Bra! Då kan ni gå över och hämta tandborstar och sådant!

~ Efter de har hemtat packningen ~

~ Martinus perspektiv ~
Mac skulle sova i gästrummet med Emma och jag i Isas rum. Yes, tänkte jag. Jag hade packat upp och jag och Isas låg i min säng och tittade på The Hunger Games. (Hon har en TV i sitt rum.)

~ Isas perspektiv ~
Jag och Tinus låg tättintintill varandra i Tinus säng under täcket och kollade på Hunger Games. Det var jättemysigt!

~ Efter filmen ~

(Fortfarande Tinus perspektiv)

-Får jag gå och lägga mig hos dig..? Frågade Isas osäkert.
Det pirrade i magen, jag log under täcket. - Okej, sa jag lite osäkert. Isa kröp ner från sin säng och jag höll upp täcket och hon kröp in. Hon lade sig med ryggen mot mig. Hennes hår luktade sött av kokos. - Vad gott ditt hår luktar, sa jag. - Tack, mumlade hon.

~ Isas perspektiv ~
Jag kände hur Tinus la armarna om mig. Jag tryckte mig mot hans bröst. Sedan somnade han, och jag strax efter.                                                          

Så.. Vad tror ni händer?? 🌸Kommentera gärna vad ni tror! När kommer Isa få veta sanningen om vilka de är? 😱 Kommer de bli ihop? 👫❤️😱 Jag kommer åka till min farmors landstätte i två dar, hon har inget wifi😕 Så jag vet inte om jag kan skriva där😕😕
/Miss Unicorn

Du och jag? M.G.Where stories live. Discover now