~Martinus perspektiv~
Jag låste upp mitt blåa skåp och tog ut mina SO böcker. Precis när jag skulle stänga skåpet hörde jag en röst bakom mig säga: "Heej Martinus!!".
Jag vände mig om. Framför mig stod den populäraste tjejen i 9:an, Malva. Hennes långa vitblekta fejk hår jag uppsatt i en hågtofs. Hennes ansikte var orange av allt smink.
- Hej, sa jag kort.
- Vill du följa mig till svenskan sa Malva och fladdrade med sina långa lösögon fransar.
- Nej tack, jag har SO, sa jag och började gå iväg. Jag gillade inte Malva. Hon var falsk. Min kompis Isac hade varit ihop med henne i ett halvår, men det visade sig att hon varit otrogen under hela tiden de varit ihop.
- Då ses vi på rasten! Ropade Malva efter mig när jag gick iväg.~Isas perspektiv~
Jag såg hur Tinus kom ut ur SO salen. Det pirrade i magen, jag hade saknat honom! Jag hade inte kunnat träffa honom på hela dagen! Jag hade varit på möte med alla mina nya lärare och rektorn. Min nya mentor hette Erik Gustavsson. Jag log och sprang fram och kramade Tinus bakifrån och kysste honom i nacken.
- Hej bae, sa jag.
- Hej älskling, sa Tinus och kysste mig. Han kramade mig och kysste mig igen.
- Ska vi gå ut på rast? Sa Tinus och tog min hand i sin. Den var varm och len.
- Mmm, sa jag.~Martinus perspektiv~
Vi gick ut hand i hand på skolgården.
Några tjejer stirrade på oss och viskade.
- Redan utstirrad, sa Juno och suckade.
- Strunt i dem bara, sa jag.
Jag tittade ut på fotbollsplanen och kollade efter Mac. Där var han! Han stod i kanten av fotbollsplanen och satte upp en annanas🍍.
- Där är Mac! Vi går och spelar fotboll! Sa jag.
Vi började springa mot fotbollsplanen men då hörde jag en röst bakom mig...~Isas perspektiv~
- Martinus, Vänta! Ropade någon bakom oss.
Tinus vände sig om. Där stod en tjej med vitblekt långt fejk hår, långa klibbiga ögonfransar, orange sminkat ansikte, JÄTTEuringad magtröja och JÄTTEmycket pushup. Jag tyckte genast illa om henne. Vad ville hon Tinus?Hon rynkade pannan och såg äcklad ut när hon såg mig.
- Hejsan! Vem är du? Sa hon med tillgjord ljus röst, men hennes blick var hård.
- Vem är du? Sa jag kaxigt tillbaka.
- Jag heter Malva och är Martinus kompis, vi skulle träffas på rasten. Vem är du?
- Jag är hans flickvän! Sa jag argt.
Tinus hade inte sagt något om att han skulle träffa den där Malva?!
- Flickvän? Du har inte nämt någon flickvän Martinus?
- Eh.. Jag har väll inte gjort det.. Sa Tinus nervöst.
Hade han inte ens sagt något om mig?! Skämdes han över mig?! Jag börjar bli riktigt arg..
- Var med Malva då! Jag spelar fotboll med Mac! Sa jag argt och gick därifrån.~Malvas perspektiv~
Yes! De var osams på grund av mig. Jag hatar det där Isa, hennes ljusa håliga jeans skulle passat så mycket bättre på mig!
Jag bättrade på mitt läppglans och tryckte händerna i sidorna så att brösten pushades upp extra mycket för att Tinus skulle se. Men han tittade inte. Han kollade efter Isa som spelade fotboll med killarna.
- Varför gjorde du sådär?! Sa Martinus argt.
Gud, han är värkligen gullig när han är arg.
- Gjorde vadå? Sa jag oskyldigt och snurrade en hårslinga rund fingret.
- Du vet vad jag menar! Fräste Martinus och gick iväg. Han drog upp dragkjedjan på sin märkeskofta,
Jag kommer bli så rik när jag blir ihop med honom...Nu börjar det bli problem.. Kommer Isa förlåta Tinus? Vad kommer Malva göra härnäst? Kommentera vad ni tror!🌟💗 /Miss Unicorn
VOCÊ ESTÁ LENDO
Du och jag? M.G.
Fanfic~Jag ville inte flytta, jag ville inte ifrån mina vänner. Jag ville mest av allt inte ifrån min allra bästa vän Tova. Men nu satt jag här i bilen, på väg till Trofors. Världens tråkigaste staad.~ (Kommer inte skriva på norska) Hoppas ni gillar boke...