❁ Kapitel 16 ❁

318 12 2
                                    

~Martinus perspektiv~
Jag vaknade av solljuset som lyste upp rummet. Jag öppnade ögonen och såg att Isa inte var där. Vart är hon? Hon kanske gick ner. Jag drog på mig gårdagens byxor och gick ner till köket, hon hade tagit fram yoghurt och mackor.
- Godmorning, sa hon glatt och gick fram och kramade mig.
- Godmorgon, mumlade jag trött och kramade henne tillbaka.
Hon hade satt på sig ett bar svarta högmidjade jeans och en vit magtröja med tryck. Hon hade också på något konstigt sätt hunnit locka håret och sminka sig.
- Vad är klockan? Frågade jag medans jag tog en tugga av min ostmacka.
- Nio, svarade hon.
När vi ätit färdigt gick vi över till mig så jag kunde göra mig iordning och sedan gick vi till bussen.

~Senare när de kommit till skolan~

~Malvas perspektiv~
Jag satte på ytterligare ett lager läppglans, för Martinus skull. Idag hade på mig en vit, nästan genomskinlig, tajt magtröja som precis täckte brösten. Sedan hade jag en JÄTTEkort svart kj0l och lockat hår. En perfekt look!

Där är Martinus! Han gick in genom ingången till skolan. Men han är med den där Isa! Typiskt! De gick hand i hand och hon sa någonting till Martinus. Han skrattade och böjde sig för att pussa henne på kinden. Men precis när han skulle pussa henne på kinden vände hon läpparna mot hans så att det blev en kyss istället. Kyssen fortsatte. Hon drog handen genom hans hår och han hade armarna runt hennes midja.
Jag gick med bestämda steg mot dem.
- Hej Martinus! Sa jag med tillgjord ljus röst och snurrade en vitblond hårslinga runt fingret.
De avslutade kyssen.
- Hej, sa Martinus kort.
- Vad gör ni? Frågade jag och snurrade en ny hårslinga runt finget.
- Du såg väll det? Sa Isa irriterat.
- Aaa.. jag och tittade ner.
Varför sa jag så!? Det där  lät ju inte alls bra!
- Aja, vill du vara med mig på rasten Martinus? Frågade jag Martinus och fladdrade med ögonfransarna.
- Nej, sa Martinus. "Jag ska vara med Isa."
- Okej, sa jag och försökte låta ledsen istället för arg.
Jag gick iväg och lådsas snyftade på vägen.

~Tovas perspektiv~
Jag packade ihop mina böcker i skolväskan. Dagen hade precis slutat. När jag kommer hem ska jag slänga mig i soffan och kolla på serier.
- Hallå! Du där! Ropade någon bakom mig.
Jag vände mig om. Där stod fem tjejer från parallell klassen.
- Vad är det? Sa jag.
- Det är väll du som är ihop med Marcus? Sa en av tjejerna.
- Ja..? Sa jag.
- Du ska lämna honom! Sa tjejen som värkade vara ledaren.
- Annars..? Sa jag kaxigt.
Hon tog upp en bild och visade mig. Onej! Det kan inte vara sant! Det var en bild på mig, naken! I skolans omklädningsrum!
- Du vill väll inte att den här bilden kommer ut på nätet? Sa "ledaren".
Jag svarade inte. Skulle hon värkligen lägga ut den? Om hon skulle göra det.. Alla skulle skratta åt mig!
- Tänkte väll det, sa hon.
Jag tog min väska och sprang. Jag hörde skratten bakom mig.

Ojoj!😱 Det här var inte bra!
/Miss Unicorn

Du och jag? M.G.Where stories live. Discover now