EP 18
Sambungan..
Di dorm exo...
Selepas baek pulang je dorm..dia mengurungkan diri dalam bilik...
Setelah exo pulang ke dorm..Suho:korang pergi mandi lepastu kita berkumpul kat ruang tamu..hyung nak bincangkan sesuatu..
Ahli exo kecuali baek:nae..Sehun menuju ke biliknya dan pelik kenapa chanyeol masih berada di luar bilik..Sehun pun menanyakan chanyeol..
Sehun:chan hyung..kenapa tak masuk bilik?kenapa berdiri kat luar ni?
Chanyeol:baek ni..aku nk masuk tapi dia kunci pulak pintu ni..alu panggil dia tak jawab..
Sehun:jap nk panggil suho hyung..Sehun memanggil suho..suho pun menuju ke bilik baek n chanyeol
Suho:hah..kenapa chan?
Chanyeol:ni hah baek..dia xnak bukak pintu..
Suho:oh..kenapa pulak dia tu..erm jap..Suho mengetuk pintu bilik itu tetapi tiada sahutan..suho memanggil baek tetapi tiada sahutan..
Suho pun pergi mengambil anak kuci spare..
Suho:nah chan..bukak ngan kunci ni..
Chanyeol:nae..Selepas chanyeol membuka pintu bilik itu..chanyeol melihat baek termenung di tepi balkoni..dan masa itu muka baek tersangatlah muram..(macam nak nangis)dgn berani chan menegur baek..
Chanyeol:baek..apasal ni?dari tadi lagi aku tgk kau sedih macam ni?cuba citer sikit..
Baek:.............
Chanyeol:kalau kau xnak citer pun please bagi response sikit kalau aku cakap ni..
Baek:erm.....
Chanyeol:itu jer.ikut kaulah..hah!kau pergilah mandi lepastu turun eh..sbb suho hyung nk bincang sesuatu ngan kita semua..
Baek:erm..Chanyeol pergi mandi..selepas beberapa minit chanyeol dan baek turun ke ruang tamu..
Suho:ok..semua dah ada kan?
Sehun:hyung rasa?
Suho:dah kot*jeling*
Sehun:*pout*
D.o:kau nk cakap apa?
Suho:oh..ok..korang ingat tak yg aku cakap...
Sehun:tak ingat..
Suho:sabarlah aku tak habis cakap lagi..
Sehun:oh ingatkan dah habis..*jelir lidah*
Suho:hmph!kan hyung ada cakap yg kita semya akan buat photoshoot kan?
Ahli exo:ha ah..
Suho:kita akan buat di jeju island..tapi sebelum tu kita akan buat kat sini dulu...
Kai:maksud?
Suho:kalau kat jeju kita photoshoot di pantai..kalau kat sini kita akan photoshoot kat tempat biasa..
Ahli exo:ooo..so?
Suho:so...kita bertuah!!.
Sehun:apasal pulak?
Suho:nanti kita photoshoot kat jeju tu kita boleh pilih partner kita utk photoshoot..
Ahli exo kecuali baek:yea!!!
Suho:nanti di jeju semua idol bawah syarikat sm akan photoshoot kat sana..so bolehlah kita pilih..hehe..
Sehun:oh yeah!hyung!!nk pilih sapa?
Suho:yoona..
D.o:yuri
Lay:erm..aku xnak pilih boleh?
Suho:apasal?
Lay:aku xingat nama diorang..
Suho:kau ni memang blurlah..
Lay:kau tu aku ke?
Suho:argh..Exo sangat seronok memikirkan pasangan photoshoot merekA..tetapi hanya seorang sahaj yg senyap..siapa lagi kalau bukan baek..dia hanya memikirkan seseorang sahaja..
Sehun dari tadi lagi perasaan dengan keadaan baek..
Tiba2..Chen:baek..kau pilih sapa?
Baek:entah..
Chen:pasti taeyon kan..dia kan couple kau..hahaha..
Chanyeol:ha ah kan..dia sesuai lah dgn kau..
Baek:tapi aku minat..
Chanyeol:jihyo noona?hah..baik tak payah..dia tu tua dari kau..xsesuai langsung..kalau kau ngan taeyon barulah sesuai..hahhaSuho yg melihat baek mengenggam tangannya terus menyekat chan dari ketawakan baek..
Suho:dahlah chan..xbaik kau cakap macam tu..
Chanyeol:betul apa?Siapa setuju kalau si baek ni couple ngan taeyon?aku setuju..
Chen:aku setuju..
Chanyeol:kalau jihyo noona tu xsesuai..tapi kalau just minat takpalah..haha..Sdg asyik chan dan ahli lain mentertawakan baek..tiba2 baek bersuara..
Baek:*menghentak meja*diamlah!!jgn cakap kat jihyo noona macam tu!!aku xsuka!!aku xkisah korang suka ke tak kat jihyo noona..jgn hina dia!!dan aku xsetuju yg aku couple ngan si taeyon tu!!!aku xsuka!!huh!
Baek masuk ke biliknya..ahli exo terkejut dgn tindakan baek..sehun pun pergi ke bilik baek..
Sehun:hyung..sehun nak masuk boleh?
Baek:erm..Sehun pun masuk..
Sehun:hyung..kenapa ni.?hyung stress pasal majlis tadi ker?
Baek:erm..
Sehun:hyung..sehun tahu hyung suka jihyo noona..dan sehun pun yakin yg jihyo noona pun suka hyung..
Baek:apa buktinya yg noona suka aku?
Sehun:hanya sehun yg tahu..sbb sehun tgk semuanya..suatu hari nanti hyung akan tahu..
Baek:hyung sedih bila noona cakap macm tu kat hyung..
Sehun:cakap apa?
Baek:macam ni..Flashback..
Selepas keluar dari majlis itu baek menuju kereta..apabila naik..baek terlihat seorang wanita duduk di sebuah bangku di tepi sungai..hati baek terasa hendak menegur wanita itu..baek pun turun dari kereta dan menuju ke arah wanita itu..Baek:miss boleh sy duduk?
??:erm boleh..eh baekkie..
Baek:jihyo noona?
Jihyo:oh baekkie..kenapa baekkie datang sini?
Baek:nk realease tension.stress sangat2..
Jihyo:kenapa stress?patutnya happy.
Baek:kenapa?
Jihyo:baekkie kan luah kat wartawan yg baekkie..
Baek:noona..semua tu just tipu...
Jihyo:apa yg baek merepek ni?tipu apa?
Baek:baek xcintakan dia..baek xda perasaan langsung kat dia..
Jihyo:habistu kenpa baek luah..
Baej:itu sbb..
Jihyo:baek!!jgn macam ni please..noona xsangka yg baek ni jenis lelaki yg mainkan persaan wanita...!!kalau xcinta cakap xcinta..ni apasal luah..??kesian kat taeyon..
Baek:baej xkisah..sbb dalam hati baek dah ada queen..
Jihyo:nugu!?
Baek:n-noona...
Jihyo:bwo?!Apa yg baek merepek ni?
Baek:baek xmerepek..baek serius..
jihyo:sorry baek..noona dah ada bf..
Baek:noona tipukan?haritu noona kata noona xda bf..
Jihyo:noona tipu baek..noona dah ada bf..please percaya!dah noona nk balik..bye..
Baek:tapi noona..
End flasHback..Sehun:jadi dia cakap yg dia dah ada bf..
Baek:ermSehun:aku rasa dia tipu..maybe sbb dia xnak hyung sakitkan hati taeyon..
Baek:tapi..
Sehun:takpa hyung.hyung jgn
sedih..sehun akan tolong hyung..
Baek:macam mana?
Sehun:nantilah..sekarang ni hyung tidur dulu..relakskan minda..
Baek:ok..
Sehun:annyeong..To be continued..
Hi my lovely readers..thanks for vote..saranghae..muah 😍😘😌😌😚
YOU ARE READING
💠YOU'RE MY BIAS💠 •BBH• ✔
ФанфикSinopsis: JIHYO Nama aku song jihyo.. korang boleh panggil aku jihyo..aku berumur 34tahun..aku ahli running man..pekerjaan aku sbg pelakon,model..aku tahu dalam rancangan running man akan ada artis jemputan atau idol..dalam diam aku minat kat seora...