EP 29
Sambungan..
Selepas photoshoot... Idol dan jihyo diberi peluang utk makan tengah hari di hotel tersebut..Jihyo duduk di kerusi ...mata jihyo tertumpu kpd exo yg ralik berbual dgn snsd..jihyo berasa sedih kerana exo tidak mengendahkannya lagi. Sbb dulu exo akan selalu tegurnya dan akan joinnya bila waktu makan..disebabkan exo rapat dgn snsd..mereka tidak lagi rapat dgn jihyo..jihyo yg mengelamun di sedarkan .. ada suatu suara menegurnya.
??:noona?boleh saya join noona?
Jihyo:*berpaling*oh L..boleh ...
L:gomawo*duduk*
Jihyo:mana yg lain L?
L:oh kejap lagi diorang datang..boleh kan kalau kawan2 L nk join sekali?
Jihyo:boleh jer..lagipun noona xda teman utk makan sekali..
L:oh yeke..ermm.tapi selalunya exo makan dgn noona..bukan ker diorang rapat dgn noona?
Jihyo:ermm memang..maybe sbb diorang kan photoshoot dgn snsd so diorang pun rapatlah*pandang exo yg sedang berbual mesra dgn snsd*
L:takpalah noona..L kan ada..*smile*
Jihyo:nae*eye smile*
L:eh korang!sini!*lambai ke arah member infinite yg lain*
Sungkyu:ok...Ahli exo yg ralik berbual terkejut dgn jeritan L..ahli exo pun memandang ke arah L..
Sehun berbisik kpd baek.
Sehun:hyung..noona dah rapat dgn infinite lah hyung..
Baek:so kenapa?
Sehun:hyung xpelik ker?selalunya jihyo noona akan makan sekali ngan kita..ni tak pulak. Duduk sorang2 n lepastu bila infinite ajak makan dia ikut..hyung rasa kenapa yer?
Baek:ikut dialah. Lagipun diakan pilih infinite for her partner...
Sehun:huh!jawapan tak membantu langsung!
Baek:habistu kau nk hyung jawab macam mana?
Sehun:alah. Cakap lah hyung pun pelik..atau apa2 ker..
Baek:*berpaling ke arah infinite*
Ikut dialah..Baek pov
Sabar baek sabar. Kau xboleh cemburu..aku kan dah xda perasaan kat dia..buat apa aku cemburu..sabar2...
End povSituasi jihyo..
Jihyo n infinite makan sambil berbual mesra..tiba2 L ternampak bibir jihyo yg comot..
L mengelap bibir jihyo..jihyo menjadi kaku..dalam kata lain blur...member infinite terkejut dgn tindakan L...Jihyo:apa yg L buat ni?*sentuh bibir*
L:bibir noona comot*smile*
Jihyo:oh gomawo..lain kali cakap yer..jangan buat macam ni?
L:wae?noona xsuka ker?
Jihyo:tak..noona suka but malulah kalau org lain tgk..lagi2 fans L..nanti kecoh..
L:haha..noona jgn risau .no fans around here..*smile*
Jihyo:haha..macam2 lah L ni..Dalam ketawa mereka..ada sepasang mata memerhati mereka berdua..siapa lagi kalau bukan baekhyun..bila L mengelap bibir jihyo..sedikit sahaj lagi baek nk bangun dan pergi ke arah mereka berdua..tetapi di halang oleh suho yg asyik bertanya ttg nya..
Selepas makan ...idols diberi rehat ...
Jihyo yg boring berjalan di persisir pantai..jihyo duduk di bangku yg dusediakan..jihyo memandang pantai yg kebiruan airnya..angin yg kuat menampar lembut pipi gebu jihyo...jihyo menyelak rambutnya yg ditiup angin...jihyo termenung jauh..
Jihyo pov
Wah..segarnya kat sini..hilang stress aku...urm...
End povTiba2...
??:bbah!!!
Jihyo:omma!*melatah*eh L terkejut noona*urut dada*
L:oh mianhae noona..haha..noona ni termenung jauh nampak..
Jihyo:haha..udara kat sini segar sangat..
L:L nk duduk boleh?
Jihyo:boleh sangat2..
L:*duduk*ermm..noona..
Jihyo:nae..
L:noona pernah tak rasa perasaan cinta?
Jihyo:*memandang L*ern perasaan macam mana tu?
L:noona pernah tak cintakan seseorang tu tapi org tu tak tahu..dalam masa yg sama noona anggap dia bias noona sbb noona minat dia..pernah tak?
Jihyo:haha..pernah..wae?
L:L pun pernah..erm kalau L nk tanya..boleh tak?
Jihyo:boleh..apa?
L:noona cintakan baekhyun kan?
Jihyo:*memandang L*w-wae L cakap macam tu.?
L:taklah. Sbb L tgk bila noona luahkan pasal org yg noona cinta tu noona pandang baekhyun..betul ker?
Jihyo:*mengeluh*mana adalah L..L salah tgk kot .
Jihyo:oh yeke..kalau macam tu noona memang xda perasaan apa2lah ni kat baek?
Jihyo:ermm
L:kalau macam tu L ada peluang*cakap perlahan*
Jihyo:apa?L cakap apa?
L:xda papelah..hehe. Erm..noona..malam ni noona free tak?
Jihyo:ha ah..wae?
L:L nk ajak noona pergi makan..
Jihyo:member yg lain ikut tak?
L:ha ah ...
Jihyo:ok...
L:erm noona..L nk pergi kat bilik dulu yer..nk mandi..
Jihyo:nae..
YOU ARE READING
💠YOU'RE MY BIAS💠 •BBH• ✔
FanfictionSinopsis: JIHYO Nama aku song jihyo.. korang boleh panggil aku jihyo..aku berumur 34tahun..aku ahli running man..pekerjaan aku sbg pelakon,model..aku tahu dalam rancangan running man akan ada artis jemputan atau idol..dalam diam aku minat kat seora...