EP 27
Sambungan..
Keesokannya...
Dorm exo..
Suho:baekhyun-ah..*tepuk baekhyun*ppaliwa..ireona...
Baekhyun:*menggosok mata*wae hyung? Ngantuklah..
Suho:bangun lah ..teman hyung pergi sbs jap...
Baekhyun:nak buat apa?
Suho:adalah..cepat kita dah lewat ni..
Baekhyun:erm...ajak sehunlah..malas lah..*selimutkan diri*
Suho:hyung dah ajak sehun..dia xnak..ppaliwa..
Baekhyun:yang lain?
Suho:yang lain ada shooting n ada kerja lain..ppaliwa baekkie..tolong lah hyung..
Baekhyun:yelah2...*bangun dan capai tuala*
Suho:great..hyung tunggu kat bawah eh..
Baek:*masuk tandas*ermm..Baekhyun tersangatlah malas utk ikut suho ..bukan sbb apa...baek takut dia akan bertembung dgn jihyo ..jihyo kan selalu ada di situ..lagi2 pada pagi isnin begini..maybe ada shooting rm or photoshoot ...(author pelik..apasal kau nk takut baek..kau kata dah xda perasaan kat jihyo so buat apa nk takut kan?n apasal kau takut kat jihyo?pelik2)
1jam kemudian..baek menuruni tangga ...baek hanya berpakaian t-shirt berwarna pink.. Baju macam kat bawah 👇
Suho yg dah lama tunggu di ruang tamu bangun dan melihat baekhyun ..Suho:lama nya kau ni.!kau buat apa hah!
Baekhyun:alah..biasa lah..eyeliner.
Suho:ish..kalah ngan perempuan kau ni ..kalau jihyo noona pasti..
Baekhyun:dah2..hyung jangan cakap pasal dia arrachi!?
Suho:wae?bukan ker..
Baekhyun:dah cepatlah ..tadi kata dah lambat lah itulah inilah*bukak pintu*
Suho:erm yelah*ikut baek*Suho dan baek menaiki kereta dan menuju ke sbs...
Dalam perjalanan..
Suho:baek-ah..
Baekhyun:*main telefon*erm.
Suho:hyung nak tanya..apasal kau xsuka kalau aku cakap pasal jihyo noona?
Baekhyun:*main telefon*.........
Suho:*berpaling kpd baek*yah!aku cakap ngan kau ni..
Baekhyun:*main telefon*......
Suho:ish..ikut kau lah..
Baekhyun:hyung kita nak buat apa kat sbs ni?
Suho:hah baru nk bersuara..kita nk bincang pasal photoshoot kat jeju island..sbb eric dah putuskan bila nk buat photoshoot tu..
Baekhyun:ooo*main telefon*Suho pov
Ish apasal lah ngan dia ni..kenapa dia xnak aku tanya pasal jihyo noona?haritu bukan main lagi beria ria kalau pasal jihyo noona..ni tak pulak..peliklah kau baekhyun..
End pov20minit kemudian mereka sampai di sbs....
Baek n suho menuju ke bilik mesyuarat..
Mereeka berbincang..Eric:suho sshi..photoshoot tu kita akan mulakan lusa..
Suho:lusa?
Eric:ya lusa..so suho n member lain boleh bertolak ke jeju island malam ni yer.
Suho:baiklah..
Eric:oh sebelum tu .mana baekhyun?
Suho:oh ..dia pergi beli air..kejap lagi dia datang bawa air..
Eric:oh ok .Situasi baek..
Baekhyun:waiter..sy nak 3 bubble tea n 3baozi..
Waiter:ok..encik boleh duduk dulu..tunggu 10 minit yer..
Baekhyun:nae..
Baekhyun:*menuju ke kerusi*Baekhyun melabuhkan punggungnya dia atas kerusi yg disediakan..
Baek yg sedang melihat lihat di sekitar cafe itu terbantut pandangannya akibat seorang wanita..mata baek hanya tertumpu kepada wanita itu...siapa lagi kalau bukan jihyo..wanita itulah yg mencuri hatinya..baek yg ralik memandang jihyo terbantut akibat panggilan waiter..itu tandanya pesanan yg dibuatnya sudah siap...
Baek bangun dan menuju ke kaunter pembayaran...Baek:*hulur duit*
Waiter:kamsahamida..
Baek:*mengangguk*Baek keluar dari cafe itu..tiba2 langkahnya terhenti kerana seseorang memanggilnya..
??:baekkie-ah..
Baek tahu itu suara siapa..suara itu ialah suara jihyo..suara itulah yg selalu dirinduinya..tetapi baek tidak berpaling..baek meneruskan langkahnya...tetapi tindakan jihyo lebih pantas dari baek..jihyo memegang tangannya dan berkata..
Jihyo:baekkie-ah..cakamman .*pegang tangan baek*
Baek:*berhentikan langkah*wae?
Jihyo:wae baek tak tegur noona?
Baek:*tepis tangan jihyo*i'm busy..!Baek meninggalkan jihyo..jihyo terkejut dgn tingkah laku baek..selama jihyo kenal baek..baek tidak pernah berperangai begini..lagi2 kalau berada dengannya..kalau dulu baek amat gembira bila berjumpa dgn jihyo tapi sekarang tidak lagi..baek sengaja mengalihkan pandagannya dari jihyo dan buat2 tak kenal...jihyo berasa sedih..
Selepas kelibat baek hilang..jihyo berkata dalam hati..
Jihyo pov
Baekkie-ah..noona tahu kenapa baek jadi begini..pasti disebabkan haritu kan?baekkie -ah...noona sayang baek..but noona xboleh beritahu..i cant...please understand...kalaulah baek tahu situasi noona sekarang..
End povSituasi baek...
Baek masuk ke dalam bilik mesyuarat..baek memberi air yg dibelinya kpd suho n eric..selepas itu baek meminta diri utk ke tandas...Dalam perjalanan ke tandas...
Baekhyun berkata dalam hati..Baekhyun pov
Noona...mianhae...bukan niat baek nk buat macam tu kat noona..itu saja cara utk baek lupakan noona..mianhae...
Kalaulah noona di tempat baek pasti noona akan buat macam tu juga..
End pov..Selepas ke tandas..baek masuk semula ke bilik mesyuarat...
Eric memberitahu baek yg photoshoot akan dilangsungkan lusa..Baek berasa lega...
Baekhyun pov
Inilah masanya utk aku realease tension..aku akan belajar lupakannya di sana....
End pov.Suho:baek..jom kita balik..lepastu kita beritahu yg lain pasal ni n packing beg..
Baek:nae..Suho n baek keluar dari bilik mesyuarat..semasa mereka hendak keluar dari sbs..suho n baek terdengar seorang wanita memanggil mereka..
??:suho n baek!
Suho n baek berpaling..
Suho:oh noona!.
Baek:*berpaling ke arah lain*
Jihyo:suho n baek buat apa kat sini?
Suho:*berpaling kat baek*
Baek:.......*main telefon*
Suho:*berpaling kat jihyo*oh kami tengah bincang pasal photoshoot kat jeju island tu..
Jihyo:ooo..*glance at baek*
Baek:hyung..baek tunggu dalam kereta yer..
Suho:tapi..
Baek:*menuju ke parkir kereta*
Suho:eh budak ni..
Jihyo:...
Suho:erm noona..
Jihyo:nae..
Suho:noona tahu tak apa masalah baek?
Jihyo:xtahu..wae?*tipu*
Suho:tak..sejak dua menjak ni..suho tgk dia ni lain macam..masam jer keje..
Jihyo:entahlah tu suho...oh suho
Suho:nae..
Jihyo:pasal suho n member lain akan ke jeju island kan..noona pun akan ke sana..
Suho:bwo!?jjinja?
Jihyo:nae..
Suho:wah..so noona pun photoshoot sekali ngan kami lah?
Jihyo:yes..but noona xpasti adakah noona akn jadi partner photoshoot korang.
Suho:oh yeke..xpa asalkan noona ikut jugak..hehe
Jihyo:hehe yelah..
Suho:nak beritahu si baeklah..pasti dia happy bila noona pergi ugak..
Jihyo:erm suho ..xpayah beritahu baek lah..
Suho:wae?
Jihyo:xyahlah..lagipun nanti kat jeju pun dia akan tahu jugak..
Suho:erm nae..xpalah noona..suho nk balik n lacking beg..
Jihyo:nae..suho bertolak malam ni ker?
Suho:ha ah..noona?
Jihyo:noona bertolak esok..sbb malam ni ada shooting rm..so pagi esok noona bertolak..
Suho:oh ok..jumpa kat sana nanti..bye
Jihyo:ok bye..Selepas itu suho menaiki kereta..kelihatn baek yg sedang tidur di atas kereta..
Selepas sampai di dorm..suho mengejutkan baek..baek bangun..
.suho memberitahu member yg lain ttg photoshhot. Dan ahli lain termasuk baek mengemaskan barang mereka...To be continued...
Hi my lovely readers. Thanks for vote and read..sorry part ni korang xtahu sapa lelaki yg buatkan baek cemburu..ep seterusnya yer...so wait for next ep..sy akan update malam ni ep yg seterusnya ..saranghae...😍😘😘😘😘
YOU ARE READING
💠YOU'RE MY BIAS💠 •BBH• ✔
FanfictionSinopsis: JIHYO Nama aku song jihyo.. korang boleh panggil aku jihyo..aku berumur 34tahun..aku ahli running man..pekerjaan aku sbg pelakon,model..aku tahu dalam rancangan running man akan ada artis jemputan atau idol..dalam diam aku minat kat seora...