YOU'RE MY BIAS

1.2K 79 1
                                    

EP 30

Sambungan lepas..

Jihyo:*terkejut*baekkie-ah..
L:hey!kau sendiri kata yg kau dah xda perasaan kat noona..mana kata2 kau hah!
Baek:aku memang dah cuba utk lupakan perasaan ni!tapi aku xboleh!aku cintakan dia..aku dah xtahan tgk kau n jihyo noona bersama!aku cemburu!i love her!you can't take her from me!!!she's mine..my bias is mine!
L:kau ingat kau jer yg sayang noona?!aku sayang dia lagilahh!
Baek:eh kau ni kan*nak tumbuk L*
Jihyo:baekkie-ah stop!
Baek:*melepaskan L*
L:tumbuk lah aku!apasal tak tumbuk hah!?*pegang kolar baju baek*
Jihyo:L!dah lah..apasal korang nak bergaduh kerana noona!?noona rasa tak perlu korang bergaduh!
Baek:tapi noona...
L:noona!janganlah terima si baek ni..dia dah hancurkan hati noona kan?dia dah cakapa yg dia xda perasaan kat noona kan?so buat apa noona nk terima dia balik...terima lah L..memang selama ni L tak pernah tunjuk cinta L pada noona but please..cinta L pada noona ikhlas.
Baek:noona.. Baek dah lama cintakan noona..sorry baek layan noona macam tu selama ni..sorry..can we start again?baek rindu noona..

Tiba2..ada suara menegur mereka bertiga..

??:jihyo unnie..
Jihyo:*berpaling*ah taeyon..wae?
Baek:*terkejut*apasal kau ada kat sini?
Taeyon:aku datang sini sbb aku nak cakap something dgn jihyo unnie..
Baek:kau nak cakap apa?
Taeyon:just aku n unnie..unnie boleh ikut taeyon tak?
Jihyo:n-nae..
Baek:but..
Jihyo:takpa baek duduk kat sini..don't worry about me..
Baek:*mengeluh*nae..

Jihyo mengikut taeyon..taeyon duduk di atas bangku yg disediakan..

Jihyo memulakan percakapannya..

Jihyo:taeyon..nak cakap apa?
Taeyon:erm..unnie cintakan baekhyun kan?
Jihyo:bwo!?ah aniy..
Taeyon:jujurlah unnie..please..
Jihyo:ermm..ya tu dulu..tapi sbg bias jer. Xlebih dari tu..
Taeyon:unnie..taeyon tahu yg unnie cintakan dia sangat2 kan?
Jihyo:........
Taeyon:tapi unnie xdapat nk luah perasaan unnie sbb kan hubungan tae n baek kan?
Jihyo:aniy...unnie tak .
Taeyon:unnie..unnie pernah terima ugutan kan ?pasal baek tu..
Jihyo:hah..macam mana tae boleh tahu yg..
Taeyon:org yg bagi ugutan tu adalah taeyon sendiri..tae mintak maaf unnie..masa tu tae ingat dgn cara macam ni baek boleh cintakan tae tapi tak..!dia masih cintakan unnie..dia rapat ngan tae pun sbb dia nak cemburukan unnie .di depan unnie jer dia buat sweet2 ngan tae..tapi di belakang unnie dia xlayan pun tae..
Jihyo:tapi...
Taeyon:tae harap unnie boleh terima cinta baek pada unnie..please .hanya cara inilah yg dapat menenangkan tae..please unnie. ..
Jihyo:tapi tae lebih berhak..tae cantik..tae pun idol sama ngan baek..peminat tak marah..n umur pun ..
Taeyon:unnie..buat apa semua tu kalau tanpa cinta..
Jihyo:maksud tae?
Taeyon:buat apa tae ada semua tu kalau dia xcintakan tae?
Jihyo:tapi tae cintakan dia?
Taeyon:ya..tapi dia xcintakan tae..unnie n baek sama2 suka..so please unnie..please..makbulkan hajat tae please..tae berasa bersalah sangat2..
Jihyo:tae..unnie xsesuai dgn baek..ya memang unnie cinta baek..tapi umur kami berbeza,kerja kami berbeza dan fans baek pasti marah n of course populariti baek jatuh..
Taeyon:unnie ingat bila baek n tae couple fans xmarah?of course marah unnie..please.
Jihyo:nantilah tae unnie fikirkan..gomawo*peluk taeyon*
Taeyon:*balas pelukan*tapi unnie..

Jihyo meleraikan pelukan. Jihyo meninggalkan taeyon bersendirian..

Taeyon pov
Tae harap unnie terima baek..
Baek..aku harap kau bahagiakn jihyo unnie..
End pov.

Situasi baek n L

L sudah balik ke bilik..manakala baek masih menunggu jihyo..

Baek pov
mana noona ni..apa yg perempuan tu nk cakap dgn noona?jangan2..ish xkanlah..huh!eh itu dia..
End pov

Baek:noona!
Jihyo:*menangis*
Baek:noona cakamman..*pegang tangan jihyo*
Jihyo:*melepaskan pegangan baek*noona nk balik ke bilik..noona penat.
Baek:wae noona nangis?taeyon buat apa kat noona?
Jihyo:xda apalah..
Baek:cakap!
Jihyo:*peluk baek*
Baek:*terkejut**balas pelukan*wae noona?
Jihyo:please don't make my heart hurt again..
Baek:i will never do it .do you accept me as your bf?
Jihyo:*meleraikan pelukan*

Jihyo meninggalkan.. Baek keseorangan..baek pelik kerana jihyo tidak membalas..
Selepas kelibat jihyo hilang .ada seorang menegur baek..
Taeyon yg menegur baek..

Taeyon:baekkie-ah..
Baek:kau..kau cakap apa kat jihyo noona sampai dia nangis?
Taeyon:aku nk nasihatkan kau..kau pikatlah dia..aku tahu kau masih cintakan dia dan dia pun cintakan kau..aku memang bodoh sbb berharap kau akan cintakan aku..but aku salah..saranghae baekhyun..aku akan anggap kau sbg kawan...

Taeyon meninggalkan baek keseorangan .

Baek pov
Aku akan ikut nasihat kau kali ni taeyon..
End pov

S
K
I
P

Exo ,snsd,infinite tiba di korea..
Jihyo kemana?jihyo dah lama balik ..sejak malam tu..jihyo terus bercakap dgn manager sm bahawa dia perlu balik ke korea kerana ada hal emergency..hal emergency apa?alah bukan emergency pun cuma dia xnak bersemuka dgn tae ,L n baek jer..

Setelah exo sampai di dorm..exo berehat di ruang tamu..

Sehun:uish penatnya..
Suho:ha ah kan .haha..
Baek:.....phewww..
Sehun:eh suho hyung..
Suho:wae?
Sehun:haritukan..kenapa sehun tgk kumpulan infinite ambil perempuan lain utk photoshoot?bukan ker jihyo noona yg jadi partner diorang?
Suho:oh itu ker..aku dengar jihyo noona terpaksa balik ke korea sbb dia ada hal emergency..
Sehun:hal apa?mak dia sakit ker?or dia yg sakit?
Suho:itu aku xtahu..lepastu aku dengar..semasa malam sebelum noona bertolak .ada org tgk dia balik sambil nangis2..
Sehun:yeker?apasal yer?
Suho:itu aku xtahulah pulak. Eh baek .kau xnampak jihyo noona ker malam tu?kau kan pergi ambil angin masa tu..
Baek:erm..taklah pulak..
Suho:oo..
Baek:guys!
Exo yg lain:ya!
Baek:aku nak minta tolong sebenarnya..
Ahli exo:apa?
Baek:aku nk korang tolong aku malam ni..
Suho:tolong apa?
Xiu,sehun,d.o,kai,chanyeol:tolong apa?*serentak*
Lay:kita duk kat mana ni?eh kau suruh tolong apa hah?ke aku salah dengar..eh..ermm*blur*
Chen:tolong apa?!!!!*highnote*
Baek:ish korang ni terkejut aku?
And lay hyung. Wae lah blur jer keje?ish2..ni aku nk korang tolong aku untuk......

To be continued..
Hi guys!thanks for vote n read this ff .haha..i know this part is very short right?haha..takpa nanti sy update lagi. Ermm.korang rasa baek nk minta tolong apa kat hyung2nya tu?erm..kalau nak tahu wait for next ep..maybe next ep dah habis ff ni..ok guys see you soon..saranghae😘😘😘❤❤❤❤❤

💠YOU'RE MY BIAS💠      •BBH• ✔Where stories live. Discover now