EP 14
Baekhyun pov
Siapa yg hyung maksudkan?takkanlah jihyo noona..dia kan ada di china sekarang..ermm lepasni aku tahulah tu..
End povSesampainya baek dan taeyon ke wad xiumin..baek mengetuk pintu wad tersebut..suho membuka pintu..
Suho:hah..baek..eh taeyon pun ada..hah masuklah..
Baekhyun:xiumin hyung buat apa?
Suho:makan..Baek dan taeyon masuk ke dalam wad tersebut..
Baekhyun:hyung!!sihat dah ker?
Xiumin:sihat dah jgn risaulah..
Baekhyun:yelah..Mata baekhyun tidak berhenti mencari kelibat org yg dimaksudkan oleh suho tadi..baek pun menanyakan kpd suho..
Baekhyun:hyung..mana org yg hyung maksudkan tu?
Suho:oh dia..dia pergi tandas kejap..
Baekhyun:oh..siapa dia?
Suho:alah nanti baek tahulah...
Taeyon:erm baek..sy nak pergi kat kereta jap eh..sbb tertinggal phone..
Baekhyun:ha ah..ok.Selepas hilangnya kelibat taeyon..xiumin bertanya kpd baek..
Xiumin:eh baek..apasal kau datang sekali ngan taeyon tu?
Baekhyun:baek jumpa dia kat cafe.. kebetulan dia nk datang melawat hyung so baek tumpang dia datang sini..
xiumin:oh..
Baekhyun:apasal?tak boleh lahtu..
Xiumin:saja nak tanya..
Baekhyun:erm..Xiu,baek dan suho bergelak ketawa..tiba2 mereka berhenti ketawa kerana ada suara memanggil nama baekhyun..
??:baek?
Baekhyun:*berpaling*No..noona?
Jihyo:annyeong..baek lama dah sampai?
Baekhyun:*blank*
Jihyo:baek?apasal ni?suho kenapa baek ni?
Suho:dia anagau lah tu..
Jihyo:kenapa?
Suho:lama xjumpa noona kot..
Jihyo:haha..baek2..erm xiumin..noona minta diri dulu eh..noona kena balik rumah..nanti omma noona risau pulak..annyeong..
Xiumin:nae noona..
Suho:annyeong noona..Eh baek..noona nak balik dah tu..
Baekhyun:*tersedar*hah..mana?
Suho:tu..Jihyo keluar drp wad..baekhyun mengejar jihyo dan menarik tangan jihyo..
Jihyo:yah!!eh baek ni..terkejut noona..kenapa ni?
Baekhyun:noona..kenapa noona tak cakap kat baek yg noona pergi china?
Jihyo:wae noona kena bagitahu baek..?
Baekhyun:eemm.sbb baek..erm
Jihyo:sbb apa?
Baekhyun:sbb baek ci....Kata2 baek terpotong akibat ada suara menegur mereka..Iaitu taeyon..
Taeyon:baek?eh jihyo unnie pun ada?
Jihyo:ha ah..taeyon pun melawat xiumin ugak..?
Taeyon:ha ah..
Baekhyun:erm kalau noona nak tahu..taeyonlah yg jumpa xiumin hyung masa pengsan..
Jihyo:oh..noona dah tahu..suho dah cerita..erm baek nak cakap apa tadi?
Baekhyun:takda apalah..
Jihyo:kalau macam tu anyeong..
Taeyon n baek:annyeong..Jihyo menuju ke keretanya..jihyo balik ke rumahnya..
Baekhyun:takpalah taeyon..baek nak balik lah..
Taeyon:kita baru je sampai..marilah masuk dulu.
Baekhyun:awk pergilah..sy takda mood..anyeong..Baek pergi meninggalkan taeyon..taeyon pelik dgn baek..taeyon masuk ke dalam wad xiumin..kelihatan suho dan xiumin sedang berbual..taeyon pun menyampuk..
Taeyon:suho,xiumin..
Suho:oh taeyon..masuklah..eh mana baek?
taeyon:dia balik..dia kata takda mood..
Suho:kenapa pulak tiba2.erm biarlah dia.
Taeyon:erm..xiumin dah ok dah ke?
Xiumin:dah..Taeyon,suho dan xiumin berbual dan bergelak ketawa..
Situasi baek..
Di dalam kereta..Baekhyun pov.
Apasal lah time aku nak cakap kat noona ada org potong stim betullah..hmph..
End pov.Di dorm..
Baek sampai ke dormnya..baek mengetuk pintu..
Tiada siapa yg menyahut..baek pelik..Baekhyun:xkan xda org kot..alah penatlah..Kalau macam tu aku pergi taman dululah..
Baek berjalan ke taman yg berdekatan di dormnya..
Sampainya baek di taman..baek melabuhkan punggungnya di atas bangku..baek bercakap dalam hati..Baekhyun pov
Noona..kenapa noona tak nampak perasaan baek pada noona?baek minat noona..tapi kenapa?..kenapa susah sangat baek nak luah..kenapa?argh!
End povBaek meramas rambutnya.tiba2 datang seorang budak duduk di tepinya dan bertanya..
Budak:ahjushhi..kenapa ni?
Baekhyun:xda aplah..adik ni nama apa?
Budak:nama saya kim ..ahjushhi kenapa nampak sedih ni?
Baekhyun:entahlah dik..abang suka kat sorang perempuan ni tapi abang tak tahu nak suruh dia suka abang macam mana..semua org kata kami tak sepadan..tua lah inilah itulah..macam2..but ini cinta abang..abang berhak nak bercinta dgn sesiapa sahaja kan?
Kim:betul..tapi perempuan tu suka tak ahjusshi?
baekhyun:entahlah..
Kim:kalau macam tu ahjusshi buat apa yg dia suka.
Baekhyun:oo..contoh?
Kim:try tanya kawan2 ahjushhi..
Baekhyun:*tunduk kebawah*erm dik ni tinggal kat mana?*berpaling ke arah budak itu*eh mana budak ni pergi?Baek mencari kelibat budak itu tetapi tidak kelihatan..baek berasa seram sejuk..baek pum terus balik ke dormnya..
Sesampainya di dorm..baek mengetuk pintu..kelihatan sehun membuka pintu..
Sehun:hyung dah balik?
Baekhyun:erm..kau pergi mana hah?aku ketuk dah 100 kali tadi..
Sehun:tidur..
Baekhyun:yg lain?
Sehun:samalah..eh jadi hyung balik awal lagilah..?
Baekhyun:ha ah..dahlah aku nak masuk bilik..nak mandi..
Sehun:erm yelah..Baek masuk ke bilik dan mandi..
Situasi jihyo
Selepas balik kerumahnya..jihyo masuk ke biliknya kerana letih(pastilah letih sbb lepas jihyo balik airport dia terus ke hospital utk melawat xiumin)To be continued.
Hi readers..thanks vote and baca..saranghaeyo..
YOU ARE READING
💠YOU'RE MY BIAS💠 •BBH• ✔
FanficSinopsis: JIHYO Nama aku song jihyo.. korang boleh panggil aku jihyo..aku berumur 34tahun..aku ahli running man..pekerjaan aku sbg pelakon,model..aku tahu dalam rancangan running man akan ada artis jemputan atau idol..dalam diam aku minat kat seora...