EP 22
Selepas makan.. Jihyo bertanya kepada baekhyun...
Jihyo:baekkie.. Ada baju lebih tak?
Baek:wae?
Jihyo:erm.. Noona nak mandilah sbb dari semalam lagi tak tukar baju ni..
Baek:oh.. Ada tapi baju baek lah..
Jihyo:takpa asalkan ada baju..
Baek:oh ok jap eh nak pergi ambik..Baekhyun menuju ke biliknya dan mencari pakaian yg sesuai utk jihyo...
Beberapa minit kemudian.. Baekhyun menuju ke bilik jihyo utk memberi pakaian yg dicarinya tadi..
(Contoh pakaian baekhyun yg diberi kpd jihyo 👆)
Baekhyun memulas tombol pintu bilik itu dan memberikan pakaian tersebut kpd jihyo..
Tetapi kelibat jihyo tidak kelihatan.. Baekhyun memanggil jihyo..Baek:jihyo noona...
Jihyo:nae.. Noona dalam tandas ni..
Baek:oh.. Baek letak baju ni atas katil yer..
Jihyo:ok...Baekhyun menuju keluar dari bilik itu.. Tiba2 jihyo memanggilnya..
Jihyo:baekkie-ah..
Baek:wae?
Jihyo:tolong ambilkan baju atas katil tu..
Baek:nae.. *ambik baju dan hulur kepada jihyo*Jihyo menghulurkan tangan dari dalam tandas utk mengambil baju yg diberi oleh baek...
Selepas itu.. Baekhyun keluar dari bilik tersebut dan menuju ke ruang tamu utk menonton tv..
Beberapa minit kemudian jihyo keluar dgn berpakaian kemeja putih separas paha, rambutnya yg basah dilepaskan...
Jihyo menuju ke ruang tamu dan memanggil baekhyun..Jihyo:baekkie-ah..
Baekhyun yg sedang asyik menonton tv terus memandang punya suara yg memanggilnya...
Baekhyun tergamam melihat kecantikan jihyo walaupun berpakaian kemeja putih separas paha dan tanpa makeup di mukanya..
Baekhyun pov
Wah.. Aku tidak pernah melihat perempuan secantik ini... Alangkah bahagianya hidup aku jika memilikinya..
End povJihyo menjerkah baekhyun yg dari tadi melihatnya dgn pandangan yg pelik...
Jihyo:baekkie-ah!!! Wae tgk noona macam tu?
Baekhyun terkejut..
Baekhyun:erm.. Macam mana dgn baju tu? Ok tak?
Jihyo:ok cuma singkat sikit...
Baekhyun:bagi baek cantik apa...lagi2 kalau noona yg pakai.. Jihyo:*malu*ada2 jer baek ni..Jihyo join baekhyun menonton tv.. Jihyo duduk di sebelah baek..
Jihyo:baek cerita apa ni?
Baek:cerita hantu.. Baek dengar cerita ni Best..
Jihyo:hantu? *gelisah*
Baekhyun:ha ah.. The Conjuring.
Jihyo:ooo.. Nak tengoklah..Baekhyun dan jihyo asyik menonton cerita hantu tersebut..
Baekhyun yg dari tadi asyik menonton tv terkejut apabila jihyo tiba2 memeluknya...
Baekhyun bertanya kpd jihyo..Baek:wae noona?
Jihyo:noona takutlah...!
Baek:*smirk**membalas pelukan jihyo*Jihyo yg dari memeluk baekhyun terkejut dgn tindakan baekhyun yg membalas pelukannya.. Jihyo cuba meleraikan pelukan tetapi baekhyun lagi mengeratkan pelukan tersebut.. Jihyo menyuruh baekhyun melepaskannya..
Jihyo:baekkie lepaslah..
Baek:tak nak! Baekkie dah lama mahu merasa pelukan dari orang yang baekhyun sayang..
Jihyo:*senyap*Setelah lama mereka berpelukan akhirnya jihyo tertidur di atas dada baekhyun.. Baekhyun mengusap ubun2 jihyo dan mengangkat jihyo secara bride style ke bilik.. Baekhyun meletakkan jihyo di atas katil miliknya.. Baekhyun mengusap ubun2 jihyo sambil berkata...
Baekhyun:saranghae... *tenung muka jihyo*
Selepas tenung muka jihyo baekhyun mendekatkan bibirnya ke bibir jihyo dan.. Chu~akhirnya bibir mereka bertembung...
Baekhyun meleraikan kucupan tersebut..
Baekhyun pun berkata sambil usap ubun2 jihyo...
Baekhyun:wae susah sangat noona nak terima baekhyun? Baekhyun sayang noona selamanya..
Akhirnya baekhyun tertidur diatas katil tepi jihyo...
Keesokannya....
Matahari yg terang menerangi bilik itu.. Sinaran matahari yg terang telah menyedarkan jihyo dari tidur...
Jihyo berpaling di tepinya..... Alangkah terkejutnya jihyo melihat baekhyun tidur di tepinya...
Lantasnya jihyo menjerit..Jihyo:argh!!!!!! Baekkie-ah!
Baekhyun:*tersedar*wae?
Jihyo:wae baek tidur kat sini?
Baekhyun:sorry.. Baek tertidur...
Jihyo:*lega*phew.. Noona ingatkan apa dah tadi...
Baekhyun:baek tak sejahat tu lah noona.. Baek tahulah yg nama baek ni byun baekhyun tapi tak bermakna baek ni byuntae.. Baek hormat perempuan..
Jihyo:gomawo..i like this kind of man..
Baekhyun:like or love?
Jihyo:like..
Baekhyun:*mengeluh*noona pergilah mandi.. Nanti baek hantarkan noona balik..
Jihyo:nae...Selepas beberapa minit.. Jihyo dan baekhyun bersiap utk keluar.. Tiba2..kaki jihyo tersadung dan rebah ke atas lantai.. Tapi mujurlah baekhyun sempat menyambut tangan jihyo.. Tetapi nasib mereka malang kerana kedua dua terjatuh ke atas lantai....mata mereka bertembung.. Dalam masa yg sama hati mereka berdegup... Jihyo dan baekhyun berkata dalam hati..
Jihyo pov
Why my bias is very handsome.. Aku memang tidak boleh sorok perasaan ni.. I love him...Baekhyun pov
Why my bias is very beautiful..
It is really true that you not love me? I love you
End povBaekhyun dan jihyo tersedar dari lamunan mereka kerana terdengar seseorang membuka pintu...
??:baek hyung.. Buat apa ni?
??:jihyo noona??Baekhyun dan jihyo berpaling ke arah suara tersebut.. Alangkah terkejutnya mereka apabila 8 org lelaki sedang memerhati mereka.. Lantasnya baek dan jihyo bangun...
Baekhyun pun berkata...
Baekhyun:korang dah balik?
Kai:kenapa? Kita orang ganggu ker? *smirk*
Baekhyun:mana adalah.. Aku terkejut jer. Lagipun pun aku bukan buat apa2 pun..
Sehun:kalau bukan buat apa2 kenapa sampai terbaring kat bawah ni?
Baekhyun:erm*malu*
Jihyo:*malu*...kitaorang jatuhlah sehunnie..
Sehun:kalau jatuh xperlulah lama2..
Suho:dahlah maknae.. Kau tu budak lagi.. Kau tak tahu apa2 pasal ni.. Pergi jauh2..
Sehun:biarlah*pout*
Suho:erm.. Cuba cerita macam mana boleh jadi macam ni?
Baekhyun:tadi kotaorang nk keluar.. Tiba2 kaki noona tersadung so baek tolonglah.. Tapi tulah.. Jadi macam ni.. Hyung jangan fikir yg bukan2...
Suho:ok. Hyung tahu baek ni bukan jenis yang macm tu.. Lainlah kalau si hitam ni a.k.a kai.. Dia ni dahlah byuntae...
Baekhyun:gomawo hyung..
Kai:aku jugak yg kena*pout*
Jihyo:erm.. Noona nk balik lah..
Baekhyun:kejap biar baek yg hantar..
Suho:baek jgn balik lambat sangat...
Baekhyun:nae hyung..
Kai:baek hyung!
Baekhyun:wae?!
Kai:masa hantar noona tu jangan buat aksi macam tadi tau.. Hehe
Baekhyun:tak guna punya si byuntae ni..!!To be continued...
Hi my lovely readers... Thanks for vote and read my fanfic.. Adakah jihyo meluahkan perasaannya yg sebenar kpd baekhyun? Apa reaksi baekhyun?
Kalau nk tahu tunggu next episod.. Saranghae 😘😍❤❤❤
YOU ARE READING
💠YOU'RE MY BIAS💠 •BBH• ✔
FanfictionSinopsis: JIHYO Nama aku song jihyo.. korang boleh panggil aku jihyo..aku berumur 34tahun..aku ahli running man..pekerjaan aku sbg pelakon,model..aku tahu dalam rancangan running man akan ada artis jemputan atau idol..dalam diam aku minat kat seora...