EP 23
Sambungan..
Di dalam kereta...
Suasana dalam kereta teramatlah sunyi...
Baekhyun hanya fokus memandu.. Jihyo berasa kekok terus bertanya kpd baekhyun..Jihyo:baekkie.. Boleh noona nk tanya sikit?
Baek:apa?
Jihyo:baekkie betul2 ke xda buat apa2 kat noona semalam?
Baek:wae? Noona takut? *smirk*
Jihyo:of course lah takut.. Bila noona bangun tgk2 baek dah ada tepi noona..
Baek:haha.. Noona jgn risaulah.. Baek xkan apa2 kan org yg baek sayang...
Jihyo:*senyap*Selepas 20 minit....mereka pun sampai...
Jihyo: gomawo sebab hantar noona balik...takpe lah noona masuk dulu eah.... *turun dari kereta*
Baek:takpe biar Baek hantar sampai depan rumah *turun dari kereta*
Jihyo: sekali lagi thanks sebab hantarkan noona and tolong noona haritu...
Baek:thanks je ke?? Taknak bagi hadiah ke?
Jihyo:*blur* hadiah??hadiah apa,Baek??
Baek:hadiah ni *cium pipi jihyo*
Jihyo:*terkejut*Baek meleraikan ciuman di pipi jihyo..
Jihyo:*pegang pipi*baek apa ni?..
Baek:*tunjuk pipi*nah sekarang noona pulak...
Jihyo :*menampar perlahan pipi baek*ada2 jelah baek ni...
Baek:ppali lah noona...
Jihyo:dah2 noona nk masuk dulu.. Annyeong..
Baek:tapi...Jihyo menutup pintu rumahnya...
Baekhyun pov
Harini aku sangat gembira.. Tapi aku lagi gembira kalau noona balas kiss aku.. But noona.. Thanks buat baek happy walaupun sekejap.. Dah lama baek mahu merasai kebahagiaan ni walaupun noona tolak cinta baek..
End povBaek pun beredar dari situ sambil tersenyum.
Di dalam rumah jihyo
Jihyo pov
Baekkie, gomawo sbb bagi kiss tadi.. Kalaulah baek tahu yg noona cintakan baek.. But sorry, i can't tell you.. Tapi takpelah.. Asalkan baek sentiasa berada di sisi noona itu pun dah cukup.. I love you my bias..
End povSelepas itu.. Baek balik ke dormnya..
Baek masuk ke dalam dormnya dan terdengar suara seorang perempuan memanggilnya..
??:baek..
Baekhyun:apa kau buat kat sini taeyon? Suho hyung, apasal bagi perempuan ni masuk ke sini?
Suho:hyung tak sem...
Taeyon:hey baek.. You ingat sini! I ni gf you okay.. So ikut i lah kalau nk masuk kat sini ker apa..
Baekhyun:tapi aku xsuka! And kau kena ingat! You are not my gf.. Kita couple pun sbb terpaksa.. Beberapa minggu lagi kita takkan ada gelaran sbg couple lagi arraseo!?
Taeyon:baek.. You berubah.. Dulu masa kita xcouple bukan main you hormat i.. But now bila kita dah couple you macam benci i.. Wae?
Baek:memang aku benci kau..!!!
Taeyon:kenapa you benci sangat dekat i??
Baek:sbb aku tak cintakan kau.. Aku....
Taeyon:aku apa?
Baek:dahlah! Aku malas nak layan kau. Baik kau keluar dari sini *halau taeyon keluar*
Taeyon:baek! I belum habis cakap lagi ni.. Baek!! Baek!! Hish!Baek menutup pintu dormnya..
Baek:*mengeluh*Suho mendekati baek..
Suho:baek..
Baek:hyung! Kalau perempuan tu datang lagi kat sini.. Halau jer dia.. Dia tak berhak datang kat sini.. Hanya jihyo noona yg berhak..
Suho:*mengangguk*Baekhyun menuju ke sofa dan duduk..
Suho yg melihat baekhyun bersedih turut duduk di tepi baekhyun..
Suho:wae ni baek? Baek ada masalah ker?
Baek:aniy..
Suho:kalau baek ada masalah ceritalah pada hyung.. Maybe hyung boleh bantu..
Baek:wae perempuan yg baek suka, tolak cinta baek? Wae perempuan yg baek xsuka masuk dalam hidup baek?
Suho:Cinta datang bukan kita yang tentukan. Kebahagiaan juga bukan kita yang tentukan. Tapi kita yang meraih kebahagiaan yang kita perlukan. Tapi kalau jodoh datang dengan tiba-tiba pasti hairan bukan? Jangan ingat jodoh tiba-tiba tersebut tidak boleh membuat kita bahagia. Malah boleh membuatkan rasa cinta kita dihargai.Hyung nak Baek renung2kan kata2 Hyung tadi... *beredar dari situ*
YOU ARE READING
💠YOU'RE MY BIAS💠 •BBH• ✔
FanficSinopsis: JIHYO Nama aku song jihyo.. korang boleh panggil aku jihyo..aku berumur 34tahun..aku ahli running man..pekerjaan aku sbg pelakon,model..aku tahu dalam rancangan running man akan ada artis jemputan atau idol..dalam diam aku minat kat seora...