deel 2

103 5 2
                                    

Pov Obi
De wekker gaat ik druk hem af ik sta op en neem mijn kleren en ga naar de badkamer me aankleden. Ik doe mijn kleren aan en leg mijn haar goed. Ik ga naar beneden en zet de tafel en eet een paar boterhammen ik maak mijn brooddoos en ruim de tafel af. Dan neem ik al mijn spullen mijn gordel want ik had die vergeten weg leggen en dan vertrek ik naar kantoor. Op kantoor aangekomen is er nog niemand behalve Partick en de chef. Ik ga naar binnen begroet Patrick en ga naar de refter. Ik neem een koffie en ga zitten. Na een tijdje komen Koen en Tineke aan. Ze begroeten mij en ik begroet hun terug. Tineke gaat zitten en Koen neemt 2 koffies. Dan gaat Koen ook zitten. Net als Koen zit komen Eric en Robin binnen ze nemen elk een koffie en gaan ook zitten. Na wat babbelen komen Brigitte en Femke binnen. Ze begroeten ons en Brigitte neemt 2 koffies en geeft er 1 aan Femke. Bijna te laat komt Floor binnen. Ze begroet ons en gaat zitten. De chef komt binnen en verdeeld de taken. Eric en Brigitte papierwerk. Koen en Tineke patrouille. Femke en Robin voormiddag papierwerk en in de namiddag alcohol controle. Obi en Floor voormiddag alcohol controle en in de namiddag flitsen. Iedereen gaat werken Floor en ik gaan naar de combie en vertrekken naar de plaats waar we moeten controleren.
Obi: hoe is het met u arm?
Floor: gaat best soms nog wat pijn maar het gaat.
Obi: hoelang moet je nog die band dragen?
Floor: nog 2 weken ongeveer kan ook iets langer zijn.
Uiteindelijk komen we aan op de plek. Ik zet de combie aan de kant en plaats de kegels. Niels en Roland nemen auto's uit het verkeer en Floor en ik controleren hen. Floor neemt de papieren en ik neem de test af. Tegen de middag hebben we al een paar mensen gehad die te veel gedronken hadden maar het viel nog mee. We doen de laatste en gaan dan naar het kantoor. Op kantoor aangekomen is iedereen er al behalve Koen en Tineke maar die eten in hun auto. We gaan in de refter zitten en beginnen te eten. We babbelen nog wat met de collega's. Als ons eten op is vertrekken we om te gaan flitsen. Op de plek aangekomen zoeken we een goed plaatsje om te staan. Na een tijdje zoeken hebben we een plaats gevonden ik zet de auto aan de kant en we flitsen en direct iemand die te snel rijd. Dat begint goed zeg ik tegen Floor. Tegen de avond hebben we toch redelijk wat mensen geflitst. We vertrekken terug naar kantoor. Onderweg. Obi: Floor heb je zin om bij mij te komen eten dan hoef je niks te koken met je arm. Floor: ja is goed rij ik direct mee naar u huis? Obi: ja we nemen gewoon onze spullen en vertrekken dan. Floor: oké. Op kantoor aangekomen doen we wat we hebben afgesproken. We nemen onze spullen en gaan terug naar de auto. Ik rij naar mijn huis. Thuis aangekomen zet ik de auto in de garage. Ik zet de motor af en ga dan samen met Floor naar de voor deur ik druk op het knopje vqn de poort en de poort gaat dicht. Ik die de deur open en we gaan naar binnen. Binnen neem ik de jas van Floor aan en hangen hem aan de kapstok ik doe ik mijn jas en schoenen uit en ga dan met Floor naar de living. Floor kijkt verwonderd rond ik heb namelijk een villa. Ze keek ook al verbaasd doen ik de grote voor poort open deed. Floor gaat in de zetek zitten. Wil je iets drinken? Vraag ik aan Floor. Ja een colaatje graag. Zegt ze. Ik ga een cola halen en geef het aan Floor ik ga dan naar boven andere kleren aan doen. Als ik klaar ben gaat Floor naar boven samen met mij en toon ik haar de badkamer dat zij mag gebruiken want ik heb twee badkamers. Als Floor in de badkamer is ga ik naar beneden en laat ik Luna binnen. Luna is mijn dalmatier (zie foto). Ik geef Luna eten en ga dan naar de keuken om eten te maken. Als Floor klaar is met omkleden roept ze mij. Ik ga naar boven. 'Wat is er Floor?' Vraag ik. 'Niks ik weet alleen niet goed de weg of mag ik anders even rond kijken in u huis.' Zegt ze. 'Ja kijk maar eens rond ik roep u wel als het eten klaar is.' Ik ga terug naar beneden en Floor gaat op verkenning in mijn huis. Ik doe verder aan het eten ik heb gekozen voor een 3 gange menu. Nu ben ik bezig aan het voorgerecht tomatensoep met balletjes want Floor eet dat graag. Als de soep klaar is roep ik Floor. Floor komt naar beneden en ik toon haar de eetkamer. Ze gaat op een stoel zitten en in ga de soep halen. Als ik uit de keuken kom komt Luna achter mij aan. Ik zet de soep op tafel maar zie dat Floor niet naar de tafel kijkt. Ik ga kijken wat ze heeft gezien en zie dat Luna al vriendjes is geworden met Floor. Ik schenl de borden in en we gaan eten. Na het eten ruim ik de borden af en ga ik het hoofdgerecht maken. Floor gaat met Luna naar buiten en neemt een speeltje dat in het gras ligt. Als hoofdgerecht ga ik biefstuk met frieten maken. Als het hoofdgerecht klaar is roep ik Floor naar binnen. Floor en luna komen naar binnen Floor gaat weer op haar plaats zitten en Luna gaat weer naast Floor zitten. Ik neem de borden en leg er een stuk biefstuk op en wat frieten. Als we klaar zijn met eten ruim ik de borden weer op en ga naar de keuken. Luna loopt naar haar kamer in huis waar al haar speeltjes en knuffeltjes liggen. Floor volgt Luna en begint met Luna te spelen. Ondertussen maak ik het dessert 2 bollen vanille ijs met chocolade saus en wat potjes maar verschillende hagelslag die je er dan zelf op kunt doen. Als ik klaar ben met het dessert zet ik de kommetjes op de salontafel en ga ik naar de kamer van Luna om de twee te gaan halen. Floor gaat al naar de zetel en Luna loopt naast mij. Ik ga naast Floor in de zetel zitten en zet de tv aan Luna gaat in haar eigenzetel liggen en gaat wat slapen. We eten ons dessert op. Als het op is neem ik de kommetjes en steek ze in het afwasmachine en zet het dan aan. Ik ga bij Floor in de zetel zitten. Obi: Floor wil je anders blijven slapen dan kunnen we nog een glaasje wijn drinken en dan gaan we nu eerst om kleren voor u.
Floor: ja dat zou leuk zijn voor mij is dat goed dan slaap ik wel in de logeerkamer. We rijden eerst om Floor haar kleren. Floor gaat naar binnen haar spullen halen en ik wacht in de auto. Floor komt buiten met een tas en ik neem de tas over en zet die in de koffer. Dan rijden we terug naar huis. Thuis aangekomen doe ik de deur open en neem de tas uit de koffer in breng de tas naar boven dn Floor gaat in de zetel zitten en zet de tv terug aan. Als ik de tas op de kamer heb gezet ga ik naar de keuken en pak ik een wijntje ik schenk twee glazen in en neem ze mee naar de salon. We drinken nog een paar glaasjes en gaan dan slapen.
Een nieuw deel hopelijk vinden jullie het mooi ik ga zo snel mogelijk een nieuw hoofdstuk maken.

Floor en ObiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu