Multideki videoyu daha önce atmış.gibi hissettim eğer öyleyse beni uyarın telafi edeceğim ve işiniz yoksa lütfen multilerdeki tüm videoları izleyin.Okurlarıma yeni müzikler göstermeye çalışıyorum.Okurlar 😊 Uzun süredir yoktum,yurtdışındaydım.Döndükten sonra da Life in color 'a gittim ve bununla ilgili ayrı bir bölüm yazacağım ✈ Bu yüzden ne mesajlarınızı cevapladım ne de bölüm yayınlayabildim 😭 Ama artık döndüm ve son hız devam ediyorum!Bu bölüm de Harrison'a yeni arkadaşlığımıza!
Öncelikle lisedeyseniz çalışmak zorundasınız.Süper zeka bile olsanız tonlarca bilgi,yazı,görsel zihninizi yorar ve yavaş yavaş bazı şeyleri unutmaya başlarsınız.Lisede yaklaşık 16 tane ders görüyoruz.Okula ve bölümlere göre tabii ki bu değişim gösteriyor ama çoğu Anadolu lisesinde 16 klasiktir.Bu 16 dersin 16'sı da sizin için hayati önem taşıyor ve bundan dolayı derslerinize çalışmanız gerekiyor.
Benim matematiğim berbattı liseye geçmeden önce.Liseye geçince kendi kendime dedim ki sen istediğin her şeyi yapabilirsin.Sonra bir baktım nerdeyse nefes almadan ders çalışıyordum.Benimki tabii ki biraz fazla böyle yapmanıza ihtiyaç yok düzenli bir şekilde söyleyeceklerimi uygularsanız,hem ders içi notlarınız hem de sınav notlarınız kesinlikle yükselecek garantisini veriyorum.Eğer gerçekleşmezse suçu kendinizde aramalısınız bunu da bilelim.
Tavsiye verme kısmına gelirsek:
Ders Sırasında:
1.Dersten başka bir şeyle uğraşmayın sakın ama sakın hem hiçbir verim alamamış olursunuz hem de öğretmende "Bunun aklı beş karış havada" izlenimini yaratırsınız hatta ve hatta öğretmeniniz çok yufka yürek değilse sene sonunda karneninizi elinize alınca helecan geçirebilirsiniz.
2.Dersin hangisi olduğu hiç fark etmez,derste kullandığınız malzemelerin hepsi elinizin altında olmalı ve başka sınıflardan dilenmemelisiniz.
3.Sizi konuşarak rahatsız eden bir arkadaşınız varsa ve susmuyorsa öğretmeninize bunu açıkça dile getirin.Size tek kelime edemezler çünkü okula geliş sebebiniz ders dinlemek ve öğrendiklerinizi hayata geçirmek.
4.Bir derste başka bir dersin ödeviyle ya da testiyle kitabıyla ilgilenmeyin.Öğretmen görürse öyle bir yerin dibine sokuyor ki nereden geldiğinizi şaşırıyorsunuz.
5.O sırada öğretmeni dinlemek istemiyorsanız bile dinliyormuş gibi yapın ama göz göze gelmemeye çalışın 😉
Evde:
1.Dersten önce çok yağlı kek,cips veya kuruyemiş gibi şeyler yemeyin.Bunların yerine elma,armut,muz gibi şeyler tüketin.
2.Çalışma masanızı gelebileceği en boş hale getirin ve odanızda dikkatinizi dağıtacak şeyleri ders çalışmanız sırasında yok edin.
3 .Çalışmalarınızı sayısalla başlatın,sözelle bitirin.
4.Ders çalışırken birden aklınıza saçma sapan şeyler geliyorsa o an kalemi elinizden bırakıp bir müzik açın ya da hemen bir şeyler okuyun dikkatiniz dağılmadan ve dersten soğumadan devam edin.
Bunların dışında genel olarak:
1.Her desten bir tane sağlam kaynağınız olsun bilip bilmeden kitap almayın,araştırın soruları dandik olur veya cevap anahtarı yanlış olur hem boşa para kaybı hem de işinize yaramaz.Çok fazla test kitabı alıp da sonradan çözmemezlik de yapmayın.
2.Sınav zamanı çalışma temponuzu en üst seviyede devam ettirin sonra rahatsınız zaten.Bir bakmışsınız herkes köpekler gibi çalışıyor sizse hayatın tadını çıkarıyorsunuz!
3.İstediğiniz bir şeyi kağıda yazın ve bir yere yapıştırın.
4.Defterlerinizi tertemiz ve düzenli tutun,ani bir kontrolde herkes tutuşurken siz onlara selam çakın.
5.Teneffüslerde zorunda degilseniz ders çalışmayın sürekli ders çalışırsanız kafayı yersiniz denedi onayladı correct ✔
Aklıma geldikçe ve sizler istedikçe bu tür bölümler yazacağım sevgilerimle!Not:Çıldırdınız mı kitabı ne bitirmesi daha yeni başlıyoruz 🎓🎓🎓
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lise Tavsiyeleri
Non-FictionMerhaba,Wattpad üzerindeki en bilgilendirici ve işine yarayacak tavsiyelerin olduğu kitaba hoşgeldin.Bu kitabı tamamen senin yönlendirmelerine göre yazıyorum!Senin de bu kitapta bir sayfan olsun istiyorsan bana sadece bir mesaj uzaktasın!