Benim Leziz 10'larım

1.2K 32 23
                                    

Selamlar selamlaaaaaar!

Giriş yapmayı bile özlemişim yahu.

Bugün,dünün sıkıştırılmış ilk gün tavsiyelerinin aksine geniş bir konuyu ele almak istiyorum:

10.sınıfa geçenler ve 10.sınıfın ebedi sakinleri.

Nasılsınız?

İyisiniz iyisiniz.

Bu sene çömlük bitti di mi?Artık okulu basan 9.sınıfları okşarsınız.Ah canlarım beniiim!

Bugün sizlerle çok ciddi ve tek sefer konuşmak istiyorum.

Biliyorsunuz kitabın tamamında tavsiye veriyoruz.Yardımcı olmayı deniyoruz.Belki iyi hissedersiniz diye bir iki güzel söz söylüyoruz.

Ama fark ettiyseniz kitapta her zaman bir kişinin diğerinden üstün olmadığını savunduk.Çünkü bizim için böyleydi.Ne bir 11.sınıfın cazgırlığı sizi korkutsundu,ne de kafasız bir 12.sınıfın asi tavırları.Ne bir 10.sınıf abilik/ablalık taslasın,ne de bir freshmen sınırları zorlayıp ağzının payını alsın istedik.

Yani,

1.Alt sınıflara sevgi

Seveceksiniz arkadaşlar.Sevmeseniz bile yalnız bırakmayacaksınız.Böyle ayan ablalık hızlı abilik moduna hiç girmeden çizginizi belli edeceksiniz.Siz dostsunuz be.Onların halinden en iyi  siz bir de kendileri anlıyorlar.

Bu soğuk insan tavırlarını yerle bir edin.Güvenmeyi ve savunmayı öğretin.

Nesiniz siz?Onuncu sınıfsınız.

Yeni gelenler ne?Lastik mi?Boru mu?Neler?

İnsanlar

İnsanlar yahu.

Senin gibi benim gibi onlar da en  delidolu çağlarındaki ergenler.

Biz birbirimizi sevmesek,onlar sevgiyi öğrenmeden yıl atlarlarsa ne olur?

Olmaz.

O yüzden bu maddeye çok dikkat edin.Hem kendinizi düşünün hem geleceğe yön verin.

2.Üst sınıflara saygı

Artık üst sınıflar da tanıyor sizi.Hadi hayırlı olsun genjler.

Bir kere bu insanlar da insanlar.

Hem de artık bir dönemi atlattıkları için çoğu bir şeyleri ayırt edebilen insanlar.

O zaman ne yapacaksınız?

Doğru dürüst davranacaksınız.Harala gürele dalmayacaksınız.

Boş boş gerginlik çıkarmayacaksınız.

Şayet size zorluk yaratan,rahatsız eden biri olursa da geri planda durmadan hakkınızı arayacaksınız.11ler 12ler kimmiş be?Siz  10sunuz 10!Ne ezildiniz,nasıl hayatta kaldınız bir kendiniz biliyorsunuz.

Üzmeyin kendinizi.

3.DERSLEEEEEEEEEER

Bu sene son,sonra herkes kendi bölümüne herkes yeni hayatına.

O yüzden şu güzel canınızı bir dişinize takın da çaba sarf edin bu sene dostlarım.

Siz kimseye bakmayın.

Artık öğretmenleri de az çok tanıdınız,soruları da gördünüz.

Siz bu işi yaparsınız.

*Ödevlerinizi düzenli yapın

*Tekrar edin

*Not alın

*Anlamadığınız takdirde ANLAMADIM diyebilin.Tek kelime hayat kurtarır.

*Anlattırın

*Anlatın

*Boşlamayın

Ve bir kez olsun içinizdeki ateşe güvenin ve serbest bırakın.

Çünkü sorun ne potansiyeliniz ne de aklınız.

Sorun düşünceleriniz.

Kötü olanları yok edip,iyileri kendinize saklayın.

4.Sırttan bıçaklanmalı arkadaşlıklar&canım cicimler&kankam benimler

Eğer ilk gruptan bir darbe aldıysanız sizi keşke şuan sevip teselli edebilsem.

Ben 9.sınıfta iyi tanıdığımı düşündüğüm 5 kişiden yıl sonunda öyle bir kazık yedim ki şaftım kaydı,hayat tersyüz oldu.

Hep haklı olduğumu düşünüp ele güne karşı savunuyordum onları oysa.

Ama sonra acısı azaldı,geriye intikam duygusu kaldı.

Tabii ki Mezarına Tüküreceğim filminde olduğu gibi intikam falan almadım.Acaba?

İşin şaka kısmını boşverin.

O insanlar insan numarası yapan odunlar sınıfında yer alan boşbeyinliler.Tabii siz kaşınmadıysanız.O zaman konu farklı tabii.

Ama genel olarak kişiliksiz insanlar böyle davranır ve yakınlık gösterdiği kişiyi altüst eder.

*Onları görmezden gelin.

Canım cicimler gurubunda mısınız?

Ah yerim sizi.

Tek önerim:

Sevdiceğinize dikkat edin.

Yani sizi  hafiften üzüyorsa falan koşun kaçın.O bozar sonunda.

Eğer gerçekten sizi siz olduğunuz için sevip istiyorsa o ilişkiler zaten uzar gider.Genellikle sonu evlilikle biter düğününüze de tüm eski sınıf arkadaşlarınız gelir,2 güzel çocuk,her yaz bir hafta tatil.İş güç.İşlem tamam.

Fazla abartıyorsa da sonu pek tatlı bitmez.Buna milyonlarca örnek verilebilir.Bazen  sonu korkunç boyutlara ulaşır.

O yüzden biriyle duygusal türden bir ilişki yaşamadan önce 2 kez hatta 222222222222222222222222 kez düşünün.Ve tanıyın.

Kankam benimleeer!

Tatil nasıldı cam parçaları?

Güzeeeeeel.

Pazartesi okula dönüş mokula dönüş.

Hadi yine iyisiniz siz.

O güzel gözleriniz kankalarınızın üstünde olsun.Sonra ilk maddedeki gibi şak diye yersiniz "hayatın gerçekleri" tokadını.

5.Pazartesi düz mü gitsek,ters mi?

Çantanıza neler koyacağınızı bilirsiniz siz geçen seneden :D

Ama her ihtimale karşı

bir mendil alın

bir ıslak mendil

geçen yılın okul kimliğini alın

otobüs kartınızı

kulaklıklarınızı

hayallerinizi

montunuzu da alın

ve iyi  dileklerimi.


Bu günlük benden bu kadarAY.

Bahsedilecek çok şey ve bir günümüz kaldı.

Acaba neler olacak?

Sizleri seviyorum!

Yakında görüşeceğiz.




Lise TavsiyeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin