Gülümseyin,yazıyorum.
Size neler olduğunu kısaca özetleyeyim.
Biz üniversiteli olduk!
Yani en azından birçoğumuz.
Son yılımı tekrar eden atarlı giderli bir senior olduğum ve iyi bir üniversiteye kapağı atmak değil resmen paldır küldür dalmak istediğim için tüm yıl kendimi parçaladım.
Diğer yazarlar için de aynı şey geçerliydi.
Zaten şunun şurasında kaç kişiyiz yahu?
Neyse
Lafı uzatmadan gerçek bir dönüş yapalım.
Öncelikle sorularınızı gözden geçirdim.
Mesaj kutusuna heyecanla girdim.Farklı farklı düzinelerce mesaj.Bir bilseniz nasıl mutlu oldum!
Ve parmaklarım koparcasına tıkladım.
Milyonlarca kere tık tık tık tık tık.
Sonunda bir klasik olan "en çok sorduklarınızı" seçtim.JİLEEEEEEET.
Ha birde,lütfen okula geçtiğimiz pazartesi gittiyseniz beni dövmeyin.Bu konudan hiç mi hiç haberim yoktu.
1.Okulun ilk günü annişle/babişle gidilir mi?
TABİİ Kİ!
Bu sizi ezik ya da özgüvensiz göstermez.
Bu bir seçimdir.
Doğru bir seçimdir ve bence şansınız varken ebeveynlerinize hep danışın ve onlardan utanıp saçma sapan hareketler yapmayın.Gelecekte öyle bir konuma gelirsiniz ki yaptığınız nazlar tokat gibi çarpar.
Ama yine de,
okulun ilk günü bir ebeveynle gitmek yerine okul başlamadan önce okula gidip bir gezmeyi ve yolları öğrenmeyi deneyebilirsiniz.Tamamen size bağlı.
Üst sınıfları takmayın.
Hiçbiri sizi eleştirecek kadar sorumluluk sahibi ve doğru insan değil.
Hatta lafı geçmişken,eğer sizi okula ebeveyninizle geldiğiniz için eleştiren bir ergen varsa ondan kaçın.
HEMEN KAÇIN!
Bu insanlar gelecekte başınızı ağrıtabilir.Laflarına kulak asmayın.Düşüncelerini önemsemeyin.
2.Okulun İlk Günü Çantası
*Küçük bir not defteri ve yanında kalem,silgi,kalemtraş vesaire alın ki durup durup:
-Sende x var mı?Bir yaprak verir misin?Sende y var mı?İki dakika kullanabilir miyim?,gibi cümlelerle sınıf arkadaşçıklarınızı rahatsız etmeyin.
*Su
*Para
*Peçete,ıslak mendil
*Otobüs kartı
*Servise binecekseniz servis şoförünün numarası ve servis aracının plakasının yazılı olduğu bir kağıt parçası.
*Telefon
*Kulaklık
Alsan da olur almasan da itemler:
Kitap
Çizim defteri
Müzik çalar
Sakız
3.Gerginlik,Tartışma vs
Pek sallamayın.Ya da sallayın.
Büyük ihtimalle tatsız sohbet gerçekleştirdiğiniz kişilere karşı görüşleriniz ileride değişecek.Önyargılı olmayın.Henüz kimse birbirini tanımıyor.
Kimseye laf etmeyin.
Dedikodu yapmayın
Eleştirmeyin
Doğru kişiyi seçemezsiniz,doğru davranışları seçebilirsiniz.
4.Kimin Yanına,Nereye Oturayım FOR THE GOD'S SAKE?
İstediğiniz yere oturun.İstediğiniz kişinin yanına oturun.Erkek kız farketmez.
Yanını boş bulduğunuz kişinin yanına çöreklenin.
Tabii oturmadan boş mu diye sorun.
Zaten öğretmenler hareketlerinizi ve oturduğunuz yere uyumunuzu beğenmezse yerinizi değiştirir.
En azından ilk zamanlarda olayın tadını çıkarın.
5.Resim mi seçeyim Müzik mi?
Bu kişiden kişiye değişir.Dersler pek boş geçmez.
Ne Cin Ali çizmekle yırtarsınız ne de flütle Çiçekli Bahçemiz'i çalmakla.
İkisinde de pek sıkmazlar.
Ama verilen ödevleri yapmazsanız sıkıntı büyük.
6.Öğretmenler
Öğretmenlere karşı nazik olun.
Yani en azından ayı gibi laubali ya da duvar gibi soğuk ve suratsız olmayın.
Onun genellikle bir ortası olur.
Çok heyecan yapmayın.
Sorulan sorular açık.
Tak tak cevap verin.
Kesinlikle göz kontağı kurun.Karşı taraf konuşurken de dinleyin.Ama gerçekten dinleyin.
Birkaç güne üst sınıflardan haberleri alırsınız zaten.
Şu hoca nasıldır,bu hoca neler yapar vesaire.Damlarlar olaya.
7.Üst Sınıflar
En sevdiğim konu da bu.
Öncelikle gerçekten aziz deneyimlerime dayanarak her şeyi açıklığa kavuşturacağım.
*Biri size el kol yapmadığı sürece el kol yaparsanız haksız taraf siz olursunuz.Bu kendini kanıtlamak değildir.Herkesin bir sabırtaşı vardır.Kalbinizi kırarlar.
*Elin oğluna/kızına bilmeden anlamadan atlamayın.Sevgilisi vardır,sevdiği vardır.Biraz bekleyin.İlk günlerin çılgın kalabalığı solunca her şey su yüzüne çıkar.Sizler de sessizce araştırırsınız.
*Bu andavallara pek bir şey danışmayın.Bazen aralarında bir iki tane aslan yürekli çıkıp size yol gösterir.Ama çoğunlukla dalgaya alırlar.Bir şeyin yolunu sormayın,kendiniz bulun.Bir şey istemeyin kendiniz getirin.
*Onlar da insan.Bir iki laf söylemeye çekinmeyin.Rahatsız olduğunuzda belirtin,yalnız kalırsanız laflayın.
Bu bölüm gerçekten çok çok çok acil olması gereken bir bölümdü.Yazmazsam beni parçalayacaktınız.Ama üzülmeyin,gerçekten daha yeni başlıyoruz.
Aklınızdaki her şeye cevap getireceğim.
İstediğinz her konuya bir bölüm yazacağım.
Okula kalan neredeyse bir gün içinde birkaç bölüm birden paylaşacağım ve sizi ihmal etmeyeceğim.
Şuan gerçekten neler yazdım onu bile bilmiyorum,daha sonra her şeyi uzun uzun konuşacağız.
O zamana kadar size gönderebileceğim tek şey kucak dolusu sevgiler!
Sizler harikasınız.
Sizleri seviyorum.
Kendinize dikkat edin hanımlar beyleeeeeeer!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lise Tavsiyeleri
Non-FictionMerhaba,Wattpad üzerindeki en bilgilendirici ve işine yarayacak tavsiyelerin olduğu kitaba hoşgeldin.Bu kitabı tamamen senin yönlendirmelerine göre yazıyorum!Senin de bu kitapta bir sayfan olsun istiyorsan bana sadece bir mesaj uzaktasın!