Biraz nostaljik bir giriş yapalım dedik.
Bu bölüm aniden acıkmanıza neden olabilecek materyaller içerir.
Merhaba!Bugün sizlerle beraber leziz bir konuya değineceğiz:Okulda ve okul dışında yemek alışkanlıkları.
Malumunuz yemeği herkes sever.Ve yemek yemeyi bir düzen haline getirmek zor şeydir.Özellikle lisedeyseniz,okulunuz evinize uzaksa,hergün aynı şeyleri yemeye muhtaçsanız bahsedeceklerimiz gerçekten işinize yarayacak.Bir numaralı konu "yemek alışkanlıkları".
Hayatınızda bir düzen sahibi olmak isterseniz uyku,temizlik ve yemek düzenin temelini oluşturan üç arkadaştır.
Ne birini birinden ayırabilirsiniz,ne de birini yok sayabilirsiniz.
Ama bugün konumuz yemek ve maddelerle bunu sağlamaktan bahsedeceğiz.
1.Öncelikle günün 3 ana öğünü olduğunu her fırsatta kendimize hatırlatmak şart.Bunun dışında tabiiki atıştırma öğünleri,içecek saatleri de mevcut ama 3 ana öğünü almadan geri kalanından yarar elde edemezsiniz.3 öğünü de tam anlamıyla almak zorundayız.
2.Yağ,karbonhidrat ve protein orantısını kurmak.Bu en önemli kurallardan biri.Bir kere düşünün,sabah kahvaltısında yağlı yağlı hamburgerler,çikolata içeren gıdalar ve bunların yanında kola vs tüketiyorsunuz.Öğle yemeği deseniz,iki üç lokma yiyorsunuz.Akşam yemeğinde de her şey birbirine girmiş,ekmek arası,tavuk,patates kızartması gibi şeylerle kuru kuru beslenip vücudunuzu ve düzeninizi mahvediyorsunuz.Hiç olur mu?Olmaz.
Biz sizler için küçük bir öneri tablosu hazırladık:
Kahvaltı:Günün gerçekten en önemli öğünüdür.Özellikle okul zamanları en umursamadığımız ve en çok hata yaptığımız öğündür.
Bana göre,yemeklerinizi akşamdan düşünmeli ve sabah ona göre hareket etmelisiniz.
Örnek kahvaltı:Haşlanmış yumurta,bir dilim kızarmış ekmek,domates,peynir,zeytin,bir bardak süt.
Dışarıda yemek zorundaysak,kendimize uygun fiyatlı bir saklama kabı alıp gece yatmadan önce onun içine salatalık,domates,peyniri birbirlerine bulaşmayacak şekilde yerleştiriyoruz.Sabah isteğe göre hızlıca bir dilim ekmek kızartıyor ya da fırından poğaça alıp,bir minik kutu sade sütle kahvaltımızı tamamlıyoruz.
×××
Öğle Yemeği:Evde yiyorsak yemek istesek de istemesek de bir şekilde sağlıklı oluyor bu yüzden okulda öğle yemeğinden bahsedelim.
Bu öğün için de geçerli olan bir şey var ki o da akşamdan düşünmek.
Örnek:Konserve (barbunya,taze/kuru fasulye,nohut),bir dilim ekmek,ayran.
Dışarda öğle yemeği yemek maddi açıdan herkesi zorlar.Ayrıca yağ dolu ve damak tadınıza hitap etmiyor olabilir.Bu yüzden mümkün olduğunca kendiniz özen göstermeye çalışın.
×××
Akşam yemeğini hepimiz genellikle evde yeriz.Bu yüzden menüde ne varsa hepsinden azar azar ve sizi doyuracak miktarda yemelisiniz.
×××
Atıştırmalıklar:Asla ama asla bu kelimeyi abur cuburla karıştırmayın.Mümkün olduğunca cipslerden,krakerlerden,çikolatalardan vesaire uzak durun.
Örnek atıştırmalık:Muz dilimleri,bir avuç kuru yemiş,havuç dilimleri,elma dilimleri,haşlanmış tuzlu patates dilimleri,kuru üzüm,kuru kayısı,evde hazırlanmış smoothie.YAPILMAMASI GEREKENLER:
1.Üst üste dışardan yemek yemek.
2.Yağlı besinleri fazla tüketmek.
3.Yeşillik tüketmemek.
4.Çok fazla kahve içmek.
5.Çok fazla çay içmek.
6.Öğünlerden kısa süre önce bir şeyler yemek.
7.Uzun süre aç kalmak.
8.Çok fazla ve birden yemek yemek.
9.Yemek yerken su içmemek.
10.Yemek yedikten sonra oturup kalmak.
11.Ders çalışmaya oturmadan önce 192928282 kilo yemek yiyip ders esnasında miğde fesadı geçirmek.MİNİK ÖNERİLER:
1.Kişisel yemek programı oluşturmak (bizim örnek olarak hazırladığımız gibi.Bu ayrıca yemek yemeyi sevmiyorsanız bu konuyu aşmanıza yardımcı olur.)
2.Yemek esnasında kola,fanta vs içeceğine ayran,meyve suyu,şerbet içmek.
3.Tabağı yiyeceklerle süslemek.
4.Yemek esnasında veya yemekten hemen sonra bir bardak su içmek.
5.Günde iki defadan fazla olmamak şartıyla kendi hazırladığınız kahveyi içmek.
6.Abur cubur tüketmemek (hem sivilceleri hem de kaloriler hakkındaki kötü düşünceleri uzaklaştırın!)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lise Tavsiyeleri
Non-FictionMerhaba,Wattpad üzerindeki en bilgilendirici ve işine yarayacak tavsiyelerin olduğu kitaba hoşgeldin.Bu kitabı tamamen senin yönlendirmelerine göre yazıyorum!Senin de bu kitapta bir sayfan olsun istiyorsan bana sadece bir mesaj uzaktasın!