Jag vaknade upp av att solens sken lös på mig rakt i ansiktet. Sakta öppnade jag ögonen. Jag hade världens baksmälla.
Sakta kollade jag mig runt i rummet för att lista ut var jag var. Det enda jag behövde se var de röda väggarna innan minnena från gårdagen kom fram. Först då märkte jag att det var någon som låg bredvid mig. Snabbt spärrade jag upp mina trötta ögon.
Även fast jag var ganska säker på vem det var ville jag vara säker. Sakta och försiktigt vände jag mig om. Mycket riktigt låg hon där. Den där tjejen jag vann tävlingen med. Den där tjejen jag kysste. Den där tjejen jag låg med.
När jag sedan skulle vända mig om igen kände jag hur täcket skrapade mot min bara hud och förstod att jag var helt naken. Såklart. Jag plockade upp mina kalsonger från golvet och trädde försiktigt på mig dem under täcket. På golvet låg också hennes underkläder, vilket tydde på att hon också var naken.
Jag ställde mig upp och tog på mig mina kläder. När jag tittade på henne en sista gång innan jag skulle gå ut såg jag att täcket var nerdraget en bit och hennes bröst blottades lite. Jag drog upp täcket på hennes kropp och gick sedan ut därifrån.
Skuldkänslor kröp sakta upp till min hjärna. Jag kände mig elak. Både mot Alina och tjejen. Jag låg med henne, sen lämnade jag henne direkt. Utan att ens säga någonting. Och Alina. Hon visste ju inte. Inte än i alla fall.
"Var har du varit?" Frågade pappa så fort jag klev in. Jag suckade ljudligt. "Jag var hos Oscar" Jag gick mot köket för att ta en alvedon samt ett glas vatten. "Jaså? För jag ringde Oscars mamma och han var med sin flickvän" Sa han och satte armarna bestämt i kors. "Okej, jag var på fest!" Sa jag en aning för högt och svalde alvedonen med vattnet. Jag gick med trötta steg därifrån. Just nu orkade jag inte med pappa.
Jag tog ett djupt andetag innan jag tryckte på den vita knappen. Steg hördes inifrån. Dörren öppnades och där stod hon. Min fina. Om jag fortfarande kunde kalla henne det.
"Hej" sa jag blygt och stoppade händerna i framfickorna på jeansen.
Förlåt för kort och dåligt kapitel och dålig uppdatering heh. Förresten fyllde jag o Shawn år förra måndagen ihhhhh
YOU ARE READING
Gone? - f.s
FanfictionVad ska man göra när den man älskar mest dör framför ögonen på en? Ska man titta bort? Vad ska man göra när man inte längre är hel? Man vet att något saknas, men hur fixas det? När man inte längre kan få hjärtat att slå normalt? Vad ska man göra när...