Hoofdstuk 8

4 0 0
                                    


"Ik tel 5 buzzards die op wacht staan" Zei Nux, kijkend door de verrekijker die ik hem gegeven had.

"Die kunnen we wel aan." Zei Slit. En hij wilde opstaan.

Ik trok hem terug. " Nee, ze hebben een enorme toren die ze in de fik kunnen steken. Het werkt als een alarm. Straks krioelt het van de buzzards. En dan hebben we geen uitweg meer. Dit moet echt slim aangepakt worden."

"Oké, wat is jouw plan dan. Mevrouw-ik-weet-alles-beter?"

Ik negeerde dat maar. "Op slinkse wijze binnen dringen. Ongemerkt. En dan één voor één."
En ik maakte een keel doorsnij beweging.

"Hoe weten we of de rest niet terug komt?" Vroeg Nux.

"Omdat ik ze al lange tijd in de gaten heb gehouden, nog voordat jullie er waren. Ze komen pas terug als de zon onder dreigt te gaan. Dat geeft ons nog minstens een uur de tijd."

"Waarom zijn we dan niet eerder gegaan?" Gromde Slit. "Een uur is niets!"

"Ik dacht dat je wel van een uitdaging hield."

"Dit noem jij een uitdaging? Weet je wat een uitdaging is? Keihard binnen komen rijden en ze overhoop schieten en zorgen dat ze die verdomde toren niet aansteken... Dat is een uitdaging"

"Dat gaan we niet doen Slit." Zei Nux. "Te groot risico."

"Jullie zijn soft geworden nu dat Immortan..."

"Nee we zijn strategisch." Onderbrak ik hem. "Wees een team met ons of ga terug, maar hou op met dat gejank. Je lijkt wel een meisje van 10."

Slit keek me doordringend aan. Ik haatte dat echt.

" Als we niet in hetzelfde 'team' zaten zou je pas wensen dat ik een meisje van 10 was." Zei hij koud.

"Valt altijd te regelen!" zei ik en stak mijn mes op voor zijn neus.

Hij moest grinniken. "Tuurlijk joh. Droom vooral verder."

"Ja sorry, ik vergeet soms dat je nog steeds de sterkste van ons drie ben."

"Als je dat maar weet."

"Dat is onze kans om binnen te komen. Kijk daar!" Nux gaf mij de verrekijker en gaf instructies. Er was een gat bij het zelf geïmproviseerde hek en de wachten liepen daar niet.

"Dat is inderdaad hun zwakke plek. Wat denk jij Slit?"

"Jullie zijn van het plannen. Het lijkt mij de enige mogelijkheid." Zei hij serieus.

"Kom op!"

We wisten ongezien bij het hek te komen. We verschuilden ons achter een aantal auto wrakken.

"Nux, als jij die wacht daar links pakt, maar wacht totdat ik in het midden ben. Ik klim die toren in en pak de wachter daar tegelijk. En Slit zorgt dat hij bij de derde is. Dan is deze kant vrij. Dan zijn er slechts twee over aan de andere kant. Daar waar de toren is die ze aan kunnen steken. Maar dan kunnen we kijken hoe we dat aanpakken." Fluisterde ik.

Nux keek Slit aan en die knikte. "Vooruit."

"Jongens, wees voorzichtig. Als er iets mis gaan. Dan moeten we terug naar de motoren en snel. Succes!"

We slopen richting de 3 bewakers. Nux en wachtte op mijn teken. Ik zag Slit positie innemen bij de 3de bewaker. Ik gaf een teken en voor we het wisten lagen de drie bewakers levenloos op de grond.

We hergroepeerden een stuk verderop waar de andere twee nog liepen. Deze werd moeilijker. Ze stonden bij elkaar en als eentje ook maar iets vermoedde kon de tweede de toren laten ontvlammen. We konden ze vanaf dit punt onmogelijk verrassen.

Wargirl: Een Mad Max Fury Road FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu