Hoofdstuk 11

3 0 0
                                    


"Weet je het zeker Hawk?" Zei ik terwijl ik Hawk zijn boog aangaf.

" Ja, dat was de reden dat ik hier langskwam. Ik hoorde de geruchten en ik wil alles checken. Wellicht vind ik er onderdelen voor jullie motoren."

Hawk was onderweg naar een plek waar ze handelden. Er zou een grote bijeenkomst zijn van verschillende stammen. Dit soort momenten waren vaak cruciaal als je bepaalde spullen moest hebben. Voor mij iets minder, omdat ik het meeste over kon brengen, met mijn nog steeds aanwezige bizarre krachten. Dit gebruikte ik echter vooral voor voeding.

"Wanneer kom je terug?"

"Het is twee dagen rijden. Ik ben terug over ongeveer 6 dagen ervanuitgaande dat ik twee dagen aan het onderhandelen ben."

"Oké maar kijk uit. Je weet hoe dit soort bijeenkomsten ons eerder in de problemen hebben gebracht." Zei ik ongerust.

Ik gaf hem nog een tas aan die ik had volgepropt met voedsel.

"Komt goed." Zei hij en gaf me een kus op mijn voorhoofd. Ik omhelsde hem nog heel even en toen ging Hawk op weg. Met genoeg benzine voor zijn reis.

Eenmaal binnen stonden Nux en Slit me aan te staren. Slit zijn houding leek al meteen wat relaxer nu Hawk tenminste voor 6 dagen weg was. Hij hoopte waarschijnlijk dat hij nooit meer terug kwam.

Ik stak mijn wijsvinger op: " Zeg maar niks Slit. Je gezicht spreekt boekdelen!"

Hij haalde zijn schouders op alsof hij onschuldig was: " Wat? Ik doe helemaal niets."

"Hij is voor ons onderhandelen. Voor die verrekte onderdelen voor die motoren. Om ons veilig bij de Citadel aan te laten komen."

"Als we hem om hadden gelegd, hadden we zijn motor gehad..."Zei Slit.

"Ja dat was genoeg geweest voor twee van ons Slit! Kun je niet tellen..."

"Dat is genoeg voor mij alleen." Grinnikte hij.

"Slit! Dat je mij hier laat prima. Maar je zou Nux toch niet ...."

"Hij blijft een verrader...." Zei hij nog steeds grinnikend.

" Heeey!" Riep Nux verontwaardigd en gaf hem een por in zij.

Ondertussen trok ik mijn kast open, verderop in de grot. Trok er een zwart badpak aan die open was aan de zijkanten. Liep naar mijn kamer. Kleedde me om, deed een satijnen badjas aan, greep een handdoek mee en liep richting de waterbron.

Nux keek Slit vragend aan en die haalde zijn schouders op.

"Ik heb geen ogen in mijn rug, maar ik weet dat jullie weer blikken werpen." Riep ik. " Ik ga zwemmen!" Ondertussen greep ik mijn mp3 en bluetooth box mee. En de oplader op zonne-energie.

"Zwemmen? In...."Begon Nux.

"WATER! Nog nooit achter in de grot geweest Nux?" vroeg ik hem.

"Nee eigenlijk niet." Nu klonk hij enthousiast en liep met me mee. "Slit, kom mee! Er is water!"

Slit zei niets maar kwam nu ook mee.

We moesten achter in de grot door een aantal smalle gleuven lopen, maar dat ging op zicht best makkelijk. We kwamen vervolgens in een ontzettend grote ruimte uit. Deze was aan de bovenkant iets open zodat er in ieder geval wat daglicht binnen kwam. Voor de rest had ik genoeg vuurkorven en fakkels geplaatst voor beter licht. Al was dit midden op de nacht niet echt nodig. Wel fijn voor de schemer.

Ik legde mijn spullen op een vlakke steen. Daarnaast stond nog een oude roestige kast. We hadden hier als het ware onze eigen waterbron. Ontzettend groot en ook liep het water naar een dieper gedeelte.

Wargirl: Een Mad Max Fury Road FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu