Din-nainte de liceu..

196 9 0
                                    

Karra a dat acum doi ani probele la un liceu cu profil vocațional alături de o fostă colegă de-a ei din generală,Lisa. Lisa si Karra erau cele mai bune prietene. Făceau orice împreună. Visul Lisei era să ajungă profesoară ară de limba română,..era în planul ei de viitor să ajungă la liceul pedagogic,dupa ce trecea probele...Karra a urmat-o. Nu pentru că dorea să aibă un viitor în domeniul educației,ci pentru că avea nevoie de mai multe obțiuni pentru lista cu licee. Așadar și Lisa și Karra s-au înscris la probele liceului pedagogic.
Lisa începuse să fie prea sigură că liceul acela era menit ei, și de atunci a apărut o oarecare schimbare în comportamentul ei. Se lăuda că se va descurca,că are să fie totul un succes. Karra însă,era mai calmă ca niciodată. Probele nu însemnau nimic atât de important încât să se crizeze. Dacă le trecea era ok,daca nu,la fel.
-Tare aș vrea să fim și colege în liceu! Ii spuse într-o zi Lisa.
- Asta ar fi drăguț.. răspunde cu juma' de gură Karra.
Karra ajunsese să și urască colegii..pentru ea sfârșitul de clasa a 8-a reprezenta un fel de fereastră prin care evada. Era nerăbdătoare să plece din școala ei,să nu-si mai vadă profesorii și să nu mai dea de foștii ei colegi. Lisa avea aceeași părere.. însă Karra dorea să lase totul în trecut chiar și pe Lisa. Lisa dorea să fie alături de Karra mereu,iar asta era un fel de piedică pentru Karra...
Karra a ajuns sa nu o mai suporte pe Lisa după ce în timpul probelor i-a zis cu un ton serios:
"locul ăsta e al meu,este tot ce mi am dorit! Știam că o să fiu cea mai bună! Tata o sa fie mândru!"bla bla și "eu nu am nevoie de ajutorul tău,mă descurc singură fără să fii tu mereu în spatele meu,clar?"
Zilele cu probele au fost tensionate pentru Lisa. Karra nu avea nicio problemă. Erau o grămadă de persoane speriate acolo...până la urmă toți aveau emoții. Fiecare cu problemele lui. Fiecare ,în momente de genu',se gândește la el mai mult ca la oricine... până la urmă.. viitorul lui contează mai mult decât orice.
Karra a așteptat 3ore să îi vină rândul după catalog...era o oboseală cronică.(😂) Lisa scăpase mai repede..
Karra s-a împrietenit cu o ciudățică,blondă,cu pistrui și ochii verzi,Vanessa. Au stat amândouă la proba de desen. Karra a ajutat-o cu acuarelele pentru că Vanessa era mai "pierdută in spațiu" și-și uitase lucrurile acasă. Era ciudat pentru Karra,dar Vanessa îi păruse mai de treabă și mai ok decât Lisa în acel moment.
..
Nu mereu se întâmplă cum dorești.. Întâmplarea a fost că după atâta chin...,Lisa a picat proba la muzică. Deci a fost respinsă. Karra a trecut probele.
-Asta nu poate fi adevărat! Nu poate! Se plânse Lisa.
-Imi pare rău... mormăi Karra.
La scurt timp Lisa si Karra s-au revăzut. La banchet..la agapa de a8-a. Părinții Karrei i au dat banii mamei Lisei pentru că și Lisa să se bucure de sfârșitul a opt clase...
Familia Lisei era săracă...Karrei mereu îi era milă. Tatăl Lisei era exagerat..era bețiv și zgârcit.
În seara agapei, Karra era în cameră ei (de la cabana unde au petrecut) plângea. Lisa si celelalte erau în sala de dans cu restul..
Agapa ei era stricată. Se gândea mai mult la cum va fi să nu i mai vadă pe toți cunoscuții tot timpul liceului.
" am venit aici pentru tine Alex,de ce îmi faci asta? De ce? ....tu,distreaza-te cu ea!..." Karra era îndrăgostită de un coleg de-al ei.. Alex. Care era un golan mic care a dat de alcool și a uitat că pe el și pe Karra îi unește ceva. Acea "EA" de câte pomenea întruna Karra,era Cristiana,o panaramă de la cealaltă școală care făceau banchetul cu ei..
Karra s-a apropiat de geam,privea la luminile de afară. Era îmbrăcată în rochia de agapa..verde cu negru..plina de frișcă de la un incident nefericit tot din acea seară. S-a schimbat în haine lejere,a coborât scările. S-a calmat,a mers la Lisa. Lisa era alături de alte colege care erau bete și îi era frică că dacă ar pleca fetele ar face numai tâmpenii.
-Lisa...vreau sa vorbim..zise Karra.
-Nu te aud. Răspunde Lisa.
- E important! Adaugă Karra.
-Ha?(Lisa)
Conversația era de prisos.
Karra a privit în jur. L-a zărit pe Alex.. a tresărit. El era cu Cristiana.. și întors privirea repede,a ieșit,a pornit înapoi spre camera sa.
În gândul ei era numa' o amestecătură.."Lisa mă urăște...mai bine nu mai dădeam probele alea stupide..,Alex s-a uitat la mine,nu a reacționat în niciun fel..nimănui nu-i pasă,...fetele nu mă pot ajuta cu nimic.."
Urcă scările cu lacrimi în ochi. Deodată aude în urma ei:
" -Bună,ce frumoasă ești!"
Era un coleg de al Cristianei. Era beat. Karra s-a oprit o secundă,s-a uitat la el fără să scoată un sunet.
Iar..."ce frumoasă ești!" a tresărit,l-a ignorat,și-a văzut de drum..
Karra avea problemele sale..cum fiecare le are..
Slăbiciunea ei era Alex. Era..

Din seara aia,Karra a devenit mai rece. După ce s-a terminat anul școlar nu a mai vorbit cu niciun fost coleg..Pentru că atunci când a avut nevoie,nu a fost niciunul lângă ea.

Momente Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum