Yuri sediakan air.."minumlah.."pelawa yuri.
"x pelah..uncle balik dululah.."kata lawyer lee..suyul hanya mengangguk.
"minumlah.."ujar yuri.suho hanya menurut.dia memandang sekeliling.."aq x sekaya kau.."kata yuri.
"Sy x kata apa pun.."kata suho.yuri hanya diam.
-di rumah kim..-
Jongkook duduk disebelah anknya.."how your today??"soal jongkook.
"It's best papa..hari ni suho dh bole kira rapat dgn dia.."kata suho.
"Jeongmalyo??it's great,my son.."kata jongkook bangga..
"Papa...kalo ank tiri papa ada..mesti suho x sunyi..sdhlah papa busy je.."kata suho..jongkook hanya senyum..kesilapan dulu membiat dia menyesal smpai sekarang..smpai hatinya biarkn ank tirinya tinggal dgn org lain..
-keesokkan harinya..-
Prof. Min masuk.."sy ada berita baik.."kata prof. Min dgn gembira..semua excited kecuali yuri."lusa dh start exam.."kata prof. Min smbil tepuk tgn..semua terdiam kecuali yuri ikut prof. Min menepuk tgn.."good girl..yuri je yg happy.."kata prof. Min.
"Dia sukalah exam² ni.."kata lay perlahan.
"Bdk pandai bolelh.."kata luhan pula.
suho mencr yuri di merata tempat..penat lay mengikutinya.."penatlah.."rungut lay.
"Dh tu..asal kau nk ikut aq.."kata suho.lay hanya diam..suho ternampak yuri keluar dr library.."yuri!!"panggil suho.lay ikut langkah suho..yuri memandang suho."penat sy cr awk.."kata suho.
"Aq x suruh kau cr pon.."kata yuri.suho terus ambil buku dr tgn yuri..separuh diberi pd lay.
"Exam nk dekat..apa kata kita study sama.."cadang suho.yuri tdk beri response."alah..chingu aq yg lain ada sekali.."kata suho.
"Nk study kt mn??"soal lay..
"Rumah aq.."kata suho..yuri masih tdk berckp..
"Woi..diam je..ckplah something.."kata lay.
"Suka aqlah..mulut aq..bkn mulut kau!!"kata yuri..lay agk meluat dgn sikap yuri..dia lain sedikit..
-di rumah kim..-
"Jomlah masuk.."kata suho..mrk pun masuk..mrk agk teruja kecuali yuri yg bersikap cool dr td.."kejap tau..aq panggil papa aq.."kata suho.mrk mengangguk..
Jongkook ke ruang tamu utk bertemu dgn chingu² anknya..
Yuri terdiam kaku..KIM JONG KOOK??Besanbung..
Please vote and comment.
YOU ARE READING
Dendam Seorang Anak.
Short StoryCast; Kwon yuri as yuri Kim joon myeon as suho@kim suho Kim jong kook as jongkook. Yuri seorg yeoja yg sgt pendiam..tiada siapa yg ingin berkawan dgn dia..namun kehadiran suho di kolej itu sedikit sebanyak beri perubahan pada yuri..namun itu tdk lam...