part 8-kemalangan

82 5 0
                                    

Yuri membuka pintu rumahnya..lawyer lee masuk.."uncle duduklah dulu.."pelawa yuri.lawyer lee hanya menurut.dia ternampak beberapa tong cat di sudut rumah..
Yuri hidangkan air..

"So..yurilah dalangnya.."ujar lawyer lee smbil minum air.

"Apa mksud uncle??"soal yuri tdk mengerti.mmh dia x faham.

"Sdhlh yuri..jgn nk pura2.."kata lawyer lee..yuri mengeluh..

"Itu baru permulaan uncle.."kata yuri..

"sekali lg uncle nk igtkn yuri..uncle x pnah setuju tindakan yuri..tp uncle akn sokong apa jua keputusan yuri..kalo yuri nk lupakn dendam..uncle bole aturkn pertemuan kalian.."kata lawyer lee..

"Sy xkn sesekali berundur..sy akn musnahkn hidup dia mcm mn dia musnahkn hidup sy.."kata yuri.

"Suho??mcm mn dgn suho??"soal lawyer lee..

"Sy ni x de lah kejam sgt..sy xkn usik ank dia ."kata yuri.lawyer lee hanya diam..

Jongkook dn suho menonton tv bersama2.."papa..org tu ada kacau papa lg??"soal suho.

"X ada..ok je.."kata jongkook.

"Papa jgn risau..suho akn selalu lindungi papa.."kata suho.jongkook hanya senyum..mampu ke??

-keesokkan harinya..-

Jongkook dn suho keluar membeli belah..mrk bergurau senda ketika menuju ke kereta..

Tiba2 ada sebuah kereta melunjur laju ke arah jongkook..jongkook menolak tubuh suho dn akhirnya dia sendiri yg terkena..suho samar2 plat kereta yg melanggar papanya..

-di hospital..-

Xiumin,luhan,kris,lay dn yuri tiba.."suho.."kata mrk..suho memandang mrk..

"Thanks sbb sudi dtg.."kata suho kesedihan.

"Papa kau mcm mn??"soal yuri.

"Dia sdg dirawat.."kata suho..yuri tersenyum dlm diam..lawyer lee yg berada di situ hanya diamkn diri melihat tingkah laku yuri..dh sah ini kerja yuri..sdhlh dia melanggar prinsipnya sbg seorg peguam..

pihak polis pun tiba.."siapa keluarga mangsa.."kata insp. Onew.

"sy.."balas suho.

"Kami mengesyaki ini kes langgar lari..adakah tuan ada nampak plat kereta itu??"soal insp. Onew..suho cuba mengingat..namun tdk berjaya.."tdk mengapa.."kata insp. Onew..

Mrk turun ke bawah.."esk kitaorg dtg lg.."kata luhan.

"Nae.."kata suho..matanya terpandang plat kereta yuri..wait..bkankah ini platnya..dia cuba teliti tanpa dikesan..ada kesan darah..dh sah..tp mengapa??

Bersambung...
Please vote and comment.✌

Dendam Seorang Anak.Where stories live. Discover now