Bir Pazar sabahı Amy uyandı ve yüzünü yıkamaya gitti.
Yüzünü yıkadıktan sonra kahvaltı için mutfağa geçti
Yine annesinin asık suratı masada ilgi çekiyordu.
Babası ortamın sessizliğini fark ederek gür bir sesle günaydın kızım dedi.
Amy– Günaydın babacığım. Sana da günaydın anneciğim dedi
Sitemli bir ses tonu ile ve sadece meyve suyu içip sofradan kalktı. Anna yumruğunu masaya vurup sam i de alıp hemen masaya otur dedi. Amy nin çok zoruna gidiyordu annesinin babası gibi davranması ! ağlayarak odasına geçti. Hıçkıra hıçkıra ağlıyordu ve odasının kapısı çaldı ''TIK TIK'' Amy girme dedi ama küçük, yaramaz kardeşi sam odaya daldı. Ablasına neden ağladığını sordu. Amy ağlamaklı bir ses tonu ile sanane kapa şu lanet çeneni ve odamdan defol git dedi. Sam hiç karşılık vermeden kahvaltı masasına indi herkese günaydın dedi ve Anna ablan hala ağlıyor mu Diye sordu sam de evet galiba ergenlik deyip kıkırdadı. Stephan kesinlikle öyledir dedi iğneleyici bir tavırla.. O sırada Stephan ın telefonu çaldı arayan Mary idi. Anna stephandan zaten şüpheleniyordu ve telefona bakıp kocasının eski sevgilisinin onu neden aradığını sordu. Stephan işe geç kalıyorum diyerek geçiştirdi. Anna üstelemedi. Herkes sofradan kalktı. Anna Amy ye söylene söylene sofrayı kaldırdı. Kapı çaldı sam fırlayıp kapıyı açtı. Gelenler sam in arkadaşlarıydı sam i dışarıya oyun oynamak için çağırıyorlardı. Sam onlara gelemeyeceğini söyledi çünkü biliyordu annesinin bugüne kadar hiçbir şeye izin vermediğini. Bunun bir kanıtı sam in hiç dışarıya çıkmamasıydı. Sadece anne babası ile çıkabiliyorlardı. Annesi aynı şekilde Amyede izin vermiyordu. Sam ablasının yanına çıktı. Bir şey sorabilir miyim? Dedi. Sözüne şöyle devam etti. Bir yandan da ağlıyordu abla bizim neden böyle bir annemiz var dedi. Amy, Anna çok kötü ama o bizim annemiz insan anne babasını seçemez ki. Bizim de kısmetimizde okumuş ama kariyer hayatı bitmiş , evlenmiş ve iki çocuğu olan somurtkan bir anne var ama üzülme ben varım. Sam ağlamaya devam ediyordu Amy hem ağlama bak ben de üzülüyorum. Sam odasına gitti akşam olmuştu. Stephan gelmişti annesi sinirli bir sesle herkes yemeğe dedi ! Amy ve sam yemeğe gelmişlerdi. Stephan gününüz nasıl geçti. Diye sordu. Amy güzel geçti babacığım senin günün nasıl geçti. Stephan Annaya bakarak aslında bu soruyu bana başka birisi sormalıydı dedi tripkolik bir sesle. Anna sana Mary sormuştur dedi. Kavga etmeye başladılar. Amy ve sam çok üzülüyordu. Anna hey siz iki ahmak hemen odanıza diye haykırdı. Sam yiyecek bir şeyler aldı ve yukarı çıktılar alttan kavga sesleri geliyordu. Amy günlük yazıyordu.
Sevgili günlük :
Bu gün çok üzgünüm her zaman olduğu gibi. Annemle babam yine kavga ettiler. Kendimi geçtim en çok da sam e üzülüyorum o daha 8 yaşında ve olanları anlayamıyor. Galiba babam annemi aldatıyor evet bu kötü bir şey babamı bu konuda savunmuyorum ama aldatmakta haklı benim de böyle bencil, asık suratlı bir eşim olsa bende aldatırdım biliyorum günlük bana kızacaksın ama senin de böyle bir annen olsa sen sever miydin ? ( Gözyaşları sayfaya dökülüyordu) Ama annemin bana ilk defa bir iyilik yaptığını biliyorum o da ders çıkarmak ben asla çocuklarıma karşı böyle olmayacağım. Şimdi kızıyor musun bana.... Kavga sesleri çok olduğu için amy aşağıya indi. Anne yeter artık kavga etmeyin Sam çok üzülüyor deyince annesi küplere bindi. Adeta gözlerinden alevler çıkıyordu. Sana mı kaldı be ! Hem ben sana odana git demedim mi ? Dedin dedi kısık bir sesle amy. Sonra babasının gözlerinin içine baktı. Biliyordu babasının içten içe kendini yiyip bitirdiğini ve güvenle annesine şu sözleri söyledi ! Anne sen böyle yaparak babamı elinde tutabileceğini mi sanıyorsun? Görmüyor musun bir bakışınla bile bu ailede nasıl enkaz yarattığını. Bize bir gülümsesen çok mutlu oluruz belki ama sen denemiyorsun bile. bırak artık babam gibi davranmayı. Çocuklarının halini görmüyor musun? Sam üzüntüden yatağını ıslatıyor ve ben her gece ağlayarak yatıyorum. Bize soruyor musun gününüz nasıl geçti diye. Günüm nasıl geçti biliyor musun anne her zamanki gibi ağlamakla. Cuma günü okulda regl olmuşum ama bilmiyordum herkes öğrendi alay ettiler çünkü sen bana öğretmedin ki. Bu gün yine senin yüzünden ağladım anne Hepsi senin yüzünden!! Amy nin bu sözleri karşısında adeta midesine taş oturmuş gibi hisseden anna çok üzülmüştü. Ama belli etmiyordu. Amy , artık kendinle yüzleş Belki de kendinden bile sakladığın sırlar yüzünden yüzleşip yanımıza yaklaşmıyorsundur anne yeter artık ben her gece aynı şeyleri yaşamaktan bıktım. Lütfen bizi sev . Anna- Kim bilir arkamdan da böyle sözler söylüyorsunuzdur seni doğuracağıma ölseydim daha iyiydi. Amy, Herkesi kusurları ile gören birinin ki oda sen oluyorsun anne senden övgü ile bahsetmesini bekleme... Gün öyle geçmişti amy odasına geçti. Sam uyumuştu. Babası kanepede uzanmış annesi de yatağında uyuyordu . Amy babasının yanına iki tane latte yapıp geçti baba konuşabilir miyiz dedi. Stephan tabi ki. Acaba annemi üzdüm mü dedi Amy . Stephan bilmem bence ona sormalısın. Ama beni tersler diye korkuyorum baba. Yine bağırıp defol git diyecek en son sevdiğim çocuğu ona söylediğimde de öyle yapmıştı Stephan o zaman sende babanla paylaş kimmiş bu çocuk. Aman baba önemi yok zaten Cuma günü olanlarda o da bana güldü. Size bir bakıcı tuttum amy. Öyle mi Kimmiş dedi ? heyecanla. Mary dedi. Sevgilini mi babacığım ? ( Şaşırmış bir ifadeyle) O benim eski sevgilimdi ben onunla sizin bakıcılık işi ile ilgili konuşuyordum. Ama annem sizin eskiden sevgili olduğunuzu söyledi. Heh kendi ağzınla söylüyorsun eskiden... dedi vurgulayarak. Anneni bilmiyor musun mutsuz olmak için yer arıyor. O hep mutsuz dedi amy. Baba annem hep böyle mutsuz muydu ? Hayır annen çok espritüel bir bayandı. Ta ki o güne kadar. Hangi gün dedi amy. Merakla.Annesinin babasının ve ilk çocuğumuzun trafik kazasında öldüğü gün. O kazadan sadece ikimiz sağ çıkmıştık dedi buruk bir ses tonuyla. Amynin başından kaynar sular dökülüyordu adeta. Baba ben ne yaptım diye bağırdı sözüne ağlayarak devam etti. Ben annemin kalbini kırdım hemen ondan özür dilemem gerekiyor dedi. Babası onu durdurdu. Şimdi gitme zaten sinirli. Sen git ağlamadan güzel bir uyku çek . İyi geceler dedi amy. İyi geceler kızım .... Tatlı rüyalar. Yine bir gün böyle hüzünle bitmişti. Amy yarın hepimiz için iyi bir gün olacak dedi. Uykuya dalmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
U/Mutsuzlar
Teen FictionHikayemiz kariyer hayatı bitmiş bir annenin çocuklarına davranış şekli ve ilerde işleyeceği bir cinayeti anlatıyor. Kendini bir şekilde dramatize etmiş bir kızın hikayesi ufak bir bakıcı cinayetiyle dahada mı kötüleşecek? En yakın arkadaşının sevdi...