Multimedya Eymen'in mufaktaki hali
Mehmet Bey önce o kadına sonra bana baktı.
"Ne güzel anlaşmışsınız hemen gelin kaynana" dedi ve gülümsedi. Bizde gülümsemesine karşılık zoraki gülümsedik.
Aşağı hep beraber indik.O kadar yorgundum ki hemen eve gitmek istiyordum. Eymen'in yanına usulca sokuldum ve kulağına
"Eve gitmek istiyorum." dedim.
"Yemek yemicek miyiz?"dedi
"Lütfen eve götür beni" dedim. Yorgunluğumu anlamış olucak ki kafa sallayıp ayağa kalktı. Bende peşinden kalktım.
"İyi akşamlar biz kalkalım." dedi. Eymen sanırım bu evde yaşamıyordu.
"Ne aceleniz vardı oğlum yemek yicektik." dedi Mehmet bey.
"Biraz nişanlımla vakit geçirmek istiyorum." dedi bana bakıp gülümsedi.
Arabaya bindik ve ilerlemeye başladık. Guruldayan karnım beni rezil etmeye yetmişti.
"İstersen gidelim bir yerde yemek yiyelim biliyorum orada o kadın var diye durmak istemedin. " dedi. Oldukça zekiydi.
"Olur bana uyar ama üstüm bu şekilde gitmeyelim bize gidelim üstümü değiştiriyim sonra çıkalım yemek yemeye." dedim. Gülümseyip onaylarcasına başını salladı.
Kapının önüne geldiğimizde hızla eve gidip üzerime şort ve askılı body eşofman takımımı giydim. Yüzümde ki abartılı makyajı çıkardım saçımı yıkadım. Taradım ve ıslak haliyle kuruması için salık bıraktım. Yanıma cüzdanımı alıp çıktım. Kapının önünde çıktığımda Eymen arabasına yaslanmış sigara içiyordu.
"Hadi gidelim" dedi ve arabaya binip ilerlemeye başladık. 15 dakikalık yolculuk sonrası çok tatlı bir kafeye gelmiştik. Ben köri soslu makarna isterken Eymen hamburger istemişti.
"Meriç sana bir şey sormak istiyorum." gözlerimi şaşkınlıkla açtım diğer adımı nerden biliyordu.
"Sen Meriç olan adımı nerden biliyorsun." dedim.
"Hakkında her şeyi biliyorum. Bu önemli olan değil sormak istediğim bir şey var artık izninle sorabilir miyim?" dedi Ve sonun sitemli güldü. Ben de gülümseyip başımla onayladım. Bir yandan gelen siparişlerimizi yemeye başladık.
"Senin evlilikten ki hayalin ne?" dedi durdum düşündüm biraz. Sonra yüzüme gelen aptalca gülümsemeyle anlatmaya başladım.
"Sevdiğim insanla her türlüsüne varım aslında isterse sade bir nikah isterse görkemli bir düğün. Benim için önemli olan asıl şey evlendiğim kişinin bana çok değer vermesini isterdim. Sonra ev olarak ikimizin ve çocuklarımızın sığacağı bir yer olur. " dedim gülümsedim bir yandan yediğim yemeğimle.
"Sana kendimi sevdirirsem benimle bir ömrü paylaşır mısın?" dedi. O kadar şaşırdı ki ne diyeceğimi bilemedim. En iyisi salağa yatmaktı.
"Nasıl yani?" dedim
"Yanisi ben senden hoşlanıyorum ve senin gibi iyi yürekli birisini bulamam. Benimle oyundan değilde gerçekten evlenir misin?" dedi. Önce şaşkınlıkla gülümsedim. Sonra
"Bunu zaman göstericek belki sonra başkasına aşık olucaksın belli değil ki" dedim.
"Tamam o zaman şöyle yapalım evlendikten sonra 1 yıl boyunca kimseye aşık olmazsak evli olarak kalıcaz." dedi mantıklı teklifti.
"Tamam kabul ediyorum" dedim ve gülümsedim.Gülümsedi ve
"Yediysen kalkalım bana gidelim de müstakbel kocanın kendi evini gezdiriyim sana." dedi. Başımla onayladım ve ayağa kalktık.