Każda grupa przestępcza ma swój znak, który jest charakterystyczny dla danego gangu. Nie mówię tu tylko o tatuażach albo ubraniach, ale też o sposobie zabijania lub okaleczania zwłok. Poszczególne grupy będziemy omawiać po kolei.
MS-13:
Członkowie Mary bardzo często pokrywają całe swoje ciało, łącznie z twarzą, tatuażami, przedstawiającymi specjalizację, wydarzenia z ich życia, diabelskie rogi, sztylety, wulgaryzmy, swastyki oraz typowe: MS, Salvatrucha, 13, nazwy podgrup, symbole etc. Ostatnio jednak się z tego rezygnuje, ponieważ ułatwia to rozpoznanie, że osoba jest Marasem.
Ubiór członka Mary również jest charakterystyczny, bowiem tworzą go czarne, szerokie spodnie i białe podkoszulki.
Oczywiście najbardziej rozpoznawalnym symbolem jest znak głowy diabła, czyli odwrócone "M", które było pokazane na zdjęciu w notce numer cztery.
Crips&Bloods:
Crips:
Typowy ubiór Cripsa to: niebieskie elementy garderoby, niebieska bandana w lewej kieszeni i buty marki English Knights. Członkowie gangu mają charakterystyczny system gestów, za pomocą których się porozumiewają (o slangu będzie oddzielna notka), tzw. staCCs. W swoim graffiti przekreślają literę "B" [na znak braku szacunku do Bloodsów], a gdy jakieś słowo zawiera "ck" [skrót od Crip killers] , jak na przykład crack, zastępują je "cc", tak jak w staCCs.
Bloods:
Jego członkowie ubierają się na czerwono i noszą czerwoną bandanę w prawej kieszeni. Podobnie do Cripsów, mają system gestów, którymi się porozumiewają, a także slang. Często zwracają się do siebie "Blood" lub "Piru" oraz używają skrótu "CK".
Meksykańskie kartele:
Kartele, np. ten z Juárez, a raczej los sicarios, pracujący dla tych karteli, często pozostawiają wiadomość, gdy się kogoś pozbywają. Ze sposobu ułożenia zwłok etc, można wiele wyczytać. Przykładowo, gdy ofiara ma obcięte dłonie, oznacza to, że zabrała coś co do niej nie należało lub mieszała się w nie swoje sprawy. Natomiast gdy człowiek został pogrzebany twarzą w dół znaczy to, że baronowie nie chcieli, by ta sprawa wyszła na światło dzienne.
Los Zetas:
Kartel/gang z Meksyku, powstały w wyniku buntu części meksykańskich służb specjalnych, często oznaczał zwłoki literą "Z" jak Zetas oraz ucinał im głowy. Znanym sposobem, wykorzystywanym przez jednego z byłych dowódców Zety - Miguela Ángela Treviño Moralesa, znanym też jako Z-40 - było pozole, nazwane na cześć meksykańskiej zupy mięsnej. Polegało ono na wsadzeniu ofiary do beczki i:
- polaniu benzyną i podpaleniu;
- rozpuszczeniu w kwasie;
Albo i jednym, i drugim jednocześnie.
Mafie:
Mafie oprócz inicjacji oraz ubioru, o którym była mowa w poprzedniej notce, też nierzadko piętnują zwłoki. Przykładowo, gdy ofiarę oślepiono - oznacza, że za dużo widział. Jeśli ucięto mu uszy - za dużo słyszał. Jeśli genitalia - przystawiał się do żony bądź córki mafioza, a jeśli na ustach wycięto mu krzyż - za dużo mówił.
Bractwo Aryjskie:
Charakterystycznymi znakami bractwa są tatuaże przedstawiające symbole celtyckie lub nazistowskie, liczbę 666, swastyki, wulgaryzmy etc. Szczególnie upodobali sobie również pajęczynę na stawie łokciowym, chociaż znakiem rozpoznawczym jest sztylet z inicjałami A.B [Aryan Brotherhood] lub trzylistna koniczyna. Na tę ostatnią bractwo ma wyłączność - jeśli zobaczą kogoś z takim symbolem - zabiją.
La Eme:
Skoro jesteśmy już przy tatuażach i Bractwie, wspomnę tez o La Emie, czyli meksykańskiej mafii, która jest w pewien sposób powiązana z powyższą organizacją ze względu na rasizm. Jej członkowie tatuują sobie litery MM lub całe słowo Mafia.
A na koniec kilka innych przykładów:
- Sons of Malcolm X - charakterystyczny znak: skrót S.O.M.X;
- Hells Angels, czyli słynny gang motocyklowy - charakterystyczny znak: skórzane kurtki z logiem gangu na plecach;
- Latin Kings - charakterystyczne znaki: żółte elementy ubioru oraz wytatuowana korona z literami LK;
- Triady - charakterystyczny znak: smok wytatuowany na ciele - symbol mądrości i siły;
- Yakuza - charakterystyczny znak: tatuaże zwierząt na plecach;
CZYTASZ
Gang, czyli co i jak
NonfiksiPoradnik o gangach. Funkcjonowanie, inicjacje, slang, ciekawostki. Okładka autorstwa Żmii. Gang, czyli co i jak © Venus, 2016