Cha Eun Woo POV
"Korang aku ada kerja baru ni...siasat pasal perempuan ni...aku bagi masa dalam 2 minggu..kalau ada apa2 maklumat inform terus kat aku..faham??"sebab perasaan yang dah tak boleh ditanggung lagi...aku terus menyuruh orang suruhan aku untuk mulakan siasatan..."baik tuan"dengan penuh tenaga dan bersemangat diaorang menjawab..."bagus...pergi buat kerja sekarang"huhhh...aku berdoa dalam hati agar apa yang aku buat ni membuahkan hasil dan tak sia2...Kang Soeun POV
Hurmmm mana aku nak carik sekolah baru ni...aku mula mencari info tentang sekolah yang dekat dengan rumah dalam internet..."hahhh...yang ni ok kot...dekat sikit dengan rumah aku...tak payah la nak membazir duit bayar tambang bas...hahah...bagus2.."aku terus mengisi borang yang sepatutnya..."ok settle...minggu depan aku dah boleh masuk sekolah baru...yess"dan bermula lah sisi baru dalam diri kang soeun di sekolah barunya...nanti kan ye...Wahhh....cantiknya sekolah ni...mana tak nye..sekolah berprestej kan kang soeun...apa la ko ni...mata aku melilau melihat keindahan bangunan yang tersegam megah di depan mata....erhermm2...jangan nak teruja sangat la...ingat sikit sisi baru yang ko nak wujudkan dalam diri ko tu...aku terus mencari kelas yang dah ditetapkan untuk aku...sampainya di sana aku diarahkan untuk tunggu di luar kelas sebelum guru kelas aku memanggil.."perhatian!!baiklah hari ni kita ada pelajar baru yang berpindah masuk ke kelas ni...silakan masuk dan perkenalkan diri kamu"aku pun masuk dan memperkenalkan diri.."hai...nama aku kang soeun harap dapat beri tunjuk ajar...terima kasih.."aku bercakap dengan cara yang dingin dan budak2 dalam kelas tu mula buat kecoh sebab terkejut dengan gaya aku yang dingin..walaupun aku masih baru di disitu...aaahhh...kesah apa aku...janji aku tak kacau hidup korang...dan aku pun terus duduk dekat kerusi kosong sebelah sorang budak perempuan..."hai....nama saya kim jia...saya nak jadi kawan awak boleh ??"dia hulurkan tangan kat aku sebagai tanda perkenalan..."oohh...erkk??aku tak nak...and lagi satu...tepi sikit boleh tak...semak la"aku memarahinya..tapi dengan loya buruknya dia menjawab"awak tak nak kawan dengan saya sebab meja saya bersepah erkk..mesti awak ni pembersihkan orangnya...kejap saya kemas meja saya ni...hahh lagi satu awak nak saya tepi lagi kan...kejap erkk...ehhh2 awak tak boleh la...kerusi saya dah kena dinding dah ni..."aku pandang dia dengan jelingan maut...hishhh dia ni...tak takut ke dengan aku...ke cara aku ni tak cukup untuk menakutkan dia...hahhh...lantak la sana...dia ni dah kenapa pulak nak gesel2 dekat aku....aduhhhh elok2 melekat kat dinding tu dia nak kesini balik pulak...susah la dia ni...
Kringgg!!!tibanya waktu rehat aku terus keluar daripada kelas sebab aku dah rancang nak tengok tempat2 yang ada dekat sekolah ni..."awak2....nak pergi mana tu...mehh saya temankan awak ronda2 dalam sekolah ni...mesti awak nak tau tempat2 kat sekolah ni kan...jommmm"oohh mak kau...eiii dia ni...terkejut aku...main terrrjahhh je...nasib baik tak gugur jantung aku ni...dia ni tak serik ke kena mara dengan aku tadi...nak jugak ikut aku...cantik sangat agaknya aku ni sampai nak dijadikan kawan...hahaha...aku rasa kalau ada seorang kawan pun ok jugak..tak ada la aku bosan.."haishhh ko ni...comel pulak aku tengokk...ok...aku terima ko jadi kawan aku...dengan syarat jangan buat loya buruk dengan aku kalau tak nak rasa tapak kakiku dimukamu...ok??""ok2...aku tak loya buruk lagi...hehehe"
Selesailah sesi ronda2 tempat dekat sekolah ni..."apa yang ramai2 tu jia...kecoh betul...ada anak menteri datang ke??eehh...sekolah ni ada ke anak menteri??"aku tertanya-tanya disebabkan keadaan yang tiba2 menjadi huru-hara dan kecoh tu..."hahh??tak ada la...mana ada anak menteri yang sekolah dekat sini...tapi kalau dah ramai2 macam ni..sah2 member group astro datang....jom tengok oppasss terhangat di sekolah ni..."dengan 's' yang panjang jia menyebut oppasss dia tu..maksudnya ramai la tu kot..oppaaaa....dia..la sangat...hahaha...layankan je la walaupun aku rasa benda tu tak penting langsung untuk aku ambik tau...hahah...
Astro Member's POV
Moonbin:"hai...hai...hai...hyung2... ramainya peminat kita...hahaha...rasa macam artis idol la pulak..."aku melambai2 sambil tundukkan badan untuk peminat yang menegur dan yang ambil gambar...Cha Eun Woo:"hishh ko ni...cover la sikit...buat malu je la...jangan nak over sangat boleh tak.."macam budak2 betul la moonbin ni...batak sangat macam tak pernah nampak orang ramai je padahal setiap hari macam ni...naik rimas aku dibuatnya...
Sanha:"ala...biasa la...moonbin hyung kan memang batak...hahaha""oppa boleh tak kiteorang nak ambik gambar dengan oppa"dengan gaya terlebih gediknya budak2 perempuan tu cakap..."hahh???boleh je...mehh2 rapat sikit dengan oppa....ok...peace✌✌"
Rocky:"tak payah nak oppa2 sangat la sanha oii...ko tu lagi muda daripada dieorang...ingat sikit...""ala...suka hati kita la...mesti hyung jeleskn tak ada orang nak ambik gambar dengan hyung...wekkk"eeehhh budak ni...ngada2 plak..siap jelir2 lidah lagi...aku potong baru tau...
Jinjin:"dah2 la tu...kecoh la korang ni..."tiba2 ada sorang budak perempuan lalu..cantik...tapi aku tak pernah nampak dia pun kat sekolah ni..."korang......cuba tengok perempuan tu...cantik la bak bidadari..korang kenal tak??"
Member astro:"mana???tak nampak pun"dieorang semua mencari perempuan yang jinjin maksudkan tadi...
Cha Eun Woo:"hyung2...pantang nampak perempuan...mana??mehh kita tengok sikit orangnya cantik sangat ke??"pappp...hati aku macam kena busur panahan yang aku tak tau daripada mana...kejap2 perempuan tu??macam aku pernah nampak...secara automatik aku terus pergi ke arah perempuan tu..."awak...orang yang pernah masuk kereta saya kan??kan???"yes...aku yakin...memang dia orangnya...akhirnya... aku jumpa jugak...kenapa aku rasa happy sangat2 ni...dan dengan sepontannya aku tersenyum sampai hujung telinga...tak payah nak terkejut sangat la cik adik ooiii...ko dah tak boleh lari daripada aku lagi...
Semua member astro terkejut dengan tingkah laku eun woo yang tiba2 pergi dan tegur perempuan yang dieorang langsung tak kenal and tak pernah nampak...Tapi paling penting...kenapa eun woo senyum bila tegur dia??pelik sangat ni....
Kang Soeun POV
Alamak macam mana dia boleh ada kat sini pulak...and asal la dia cam muka aku ni...mesti kat kereta dia ada cctv...lepas je aku lari dia terus tengok muka aku kat cctv...lepastu dia carik aku...lepastu dia nak ugut aku...lepastu...lepastu...ahhhh!!!abis la...apa aku nak buat ni...tapi kan...ada ke cctv kat kereta??lantak la...malas aku nak fikir yang paling penting sekarang ni...macam mana aku nak lari kan diri!!!!
😭😭😭😭Thats all untuk Part kali ni...sorry sangat kalau cerita ni boring...maklumla...orang baru...tak ada pengalaman lagi... apa2 pun harap korang enjoy baca cerita ni...😁😁😁and...terima kasih sudi baca...hehehe
YOU ARE READING
Tell Me That You Love Me
FanfictionKang Soeun - seorang gadis 17 tahun yang trauma dengan kisah percintaan bersama bekas teman lelakinya changmin...Menjadikannya seorang yang tegas dan ganas disebabkan cinta yang penuh dengan dusta...Bertemu pula dengan jejaka yang perfect Cha Eun Wo...