Kang Soeun POV
"Jia...errrr....jom masuk kelas..errr kelas kita dah nak mula kan...hahhh...jomm3..."buat masa sekarang ni tu je alasan yang aku boleh bagi..yang penting aku nak lariiiii!!!"Hahh??kelas dah nak mula???bukan...kita ada 30minit lagi ke???"
aduhhh dia ni...otak lembap betul la...tak boleh cover aku langsung..."eeehhh...ko ni...cikgu kan ada pesan kat kita dia nak awalkan kelas sebab ada hal....otak ko dah karat sangat ni...mesti ko lupa kan...jomm2 aku ingatkan ko balik.."
"Ada ke??setahu aku cikgu kata masuk lambat sikit...bukan masuk awal"jia menggaru-garu kepalanya mungkin sebab terlalu pelik dengan alasan aku yang tak masuk akal...tapi apa boleh buat...tu je alasan yang aku boleh fikir...aku terus tarik tangan jia beredar dari situ sebelum mamat tu mula cakap apa2...
Cha Eun Woo POV
Hahaha...tau gelabah jugak perempuan ni...ingatkan tau mara je...hahaha...tapi comel la kalau dia gelabah macam tu...haisshhh...hebat betul penangan dia sampai buat aku jadi macam ni sekali...tak pe...kita perhatikan je dia nak bagi alasan apa..."eehhh3..awak nak pergi mana tu...saya tak...cakap apa2 lagi..."laju betul la dia ni...aku baru nak tanya macam2 kat dia..dia boleh lari macam tu je...tak pe eun woo sekarang ko dah tau dia kat mana...so..relax and chill je...Misi aku akan bermula sekejap lagi...nantikan....Astro Member's POV
Sanha:"wahhhhh...sapa noona tu...cantik la...tapi kan...macam mana eun woo hyung boleh kenal??pelik..."sanha mengecilkan mata dia buat gaya macam orang tengah berfikir sebab tertanya-tanya dengan hubungan eun woo dan perempuan tu...Mj:"entah la...hyung pun pelik...macam mana eun woo boleh kenal perempuan tu...siap senyum2 lagi...mesti ada apa2 ni...jom kita tanya"
Semua member astro pergi ke arah eun woo yang tengah berlagak cool padahal cuak sebab takut member dia tanya yang bukan2...
Mj:"bagi tau kiteorang sekarang sapa perempuan tu...ko ada apa2 erkkk dengan dia..."mj mengusik eun woo yang berlagak macam tak ada apa2 yang berlaku...
Sanha:"ala...hyung ni lambat la...nak cover2 ayat pulak...eun woo hyung...tu gf hyung erkk??tak payah malu2 bagi tau je kat kiteorang...heheh"sanha gentel2 baju eun woo sebab dia teruja nak tahu tentang hubungan dieorang...
Cha Eun Woo POV
"Hahh??errr...mana ada...arrr...hyung tak kenal la sapa perempuan tu...saja je tegur sebab muka dia macam familiar...hahh..tu je..tak ada apa2 pun..."aduhhh...malu la aku kalau dieorang tau...mana aku nak sorok muka nanti...Member astro:"ye la tu..."masing2 buat muka tak puas hati dengan jawapan yang eun woo bagi...sebab apa??tak masuk akal langsung...tak kenal tapi nak senyum2...😒😒😒
Cha Eun Woo POV
Fuhhhh....aku mengurut dada sebab terkejut dengan soalan cepumas sanha tu...nasib baik dieorang tak tanya lebih2 mau pengsan aku nak menjawapnya nanti...dah la masing2 mulut tak ada insurans...hahaha...nasib baik la korang tu kawan aku...kalau tak....dah lama aku siku satu2...heheheKim Jia POV
"Eeeee....lepas kan la tangan aku..ko ni jalan laju sangat la...aku rasa ko ni bekas peserta lumba lari yang tak terlatih kot...apa kata ko masuk je lumba lari tahun ni...confirm menang...""Ishhh ko ni...jangan nak mengarut boleh tak...aku pun penat jugak...bukan setakat penat je...otak aku...hati aku...badan aku...semua penat jugak tau..."soeun membebel sambil lap peluh dia yang dah banyak kat muka dia tu...lagi satu...gaya dia macam orang yang tengah nak larikan diri daripada sesuatu...
"Aishhh...mamat ni pun satu la...semak je...sebok nak tegur2 aku...tak payah nak terlebih peramah sangat la dengan aku...awak pernah masuk kereta saya bagai...awak2...geli la telinga aku nak dengar...eee...yang aku ni pun satu...asal la tak check dulu sapa yang ada kat sekolah ni...kan susah kalau dah jumpa orang terencat akal...terlebih otak..terlebih mulut...sekarang ni...pandai2 kau la nak lari dari mamat tu..."sambil tu kepalanya menoleh ke belakang gayanya macam takut ada orang mengikori dia...
apa pulak yang soeun bebelkan ni...siap toleh2 ke belakang lagi..pelik2 la dia ni.."weii soeun...apa yang ko cari??hahhh...lagi satu..ko cakap apa tadi??aku tak dengar la..ko pun pada2 la kalau nak cakap...telinga aku ni lubangnya kecik je...cakap tu kuat la sikit...baru la aku dengar...ni tidak...orang terlebih otak la...terencat akal la...terlebih mulut la...apa benda la ko ni..."aku geleng2kan kepala je dengan perangai soeun ni...
"Hahh??tak ada apa2 la...ko tak payah la hiraukan dengan apa yang aku cakap...buat2 tak dengar je...abis cerita..hehehe jom la masuk kelas..."soeun masih lagi toleh2 ke belakang...dia ni lepas je terjumpa dengan sorang member astro tu..terus jadi macam orang tak tentu arah..nak kata dieorang pernah jumpa tak kot...soeun pun baru je sehari kat sekolah ni..tak tau la kalau dah jumpa kat luar kan..tapi aku rasa dia ni macam ada apa2 je dengan member astro tu....Aisshh...tak boleh jadi ni...aku pun nak tau pasal korang!!!😭😭
Cha Eun Woo POV
Aku tak kira sebelum aku sampai ruma...aku nak tau jugak sapa nama perempuan tu...kalau dah tau..senang sikit aku nak siasat pasal dia...kalau boleh..aku tak nak tertinggal satu benda pun yang berkaitan dengan dia...Aishhh...asal la ko ni menarik sangat hahhh..."Hyung...apa yang hyung fikirkan ni...lepas je jumpa perempuan tu asyik termenung je...ada masalah apa2 ke??"moonbin menegur aku mungkin dia perasan yang aku kerap termenung..
"Hyung ok je la...jangan risau...heheh" alasan paling selamat aku boleh bagi..."jom la kita balik...dah pukul berapa dah ni..."
"Jom..."
Tibanya di pagar sekolah..aku dan moonbin berhenti di bahagian tepi menunggu member astro yang lain tiba...sementara tu aku teruskan pencarian mencari perempuan tu...kepala aku tolehkan ke kanan dan kiri mencari kelibat perempuan tu...tapi malangnya tidak kelihatan..."ermmm...mungkin dia dah balik dulu kot..."aku mengeluh...
"Apa dia hyung...ulang balik...tak dengar la apa yang hyung cakap..."
Alamak moonbin dengar ke??aduhh ko ni...kot ye pun tak payah la sampai terlepas cakap..."tak de...hyung kata pak guard kat depan tu..tak de...dah balik awal agaknya...hahh...tu yang hyung cakap tadi...hehe"aku tersenyum sambil garu kepala sebab cuak dengan moonbin yang dah pandang lain macam je kat aku...jangan cakap dia dah syak apa2 sudah...nahas aku nanti..
(gaya eun woo senyum...dengan baju sekolah dia...hehehe...yang garu kepala tu pandai2 la korang imagine erkk...)
Kang Soeun POV
Oohh tidakkk!!!aku terus menyorok disebalik pokok2 yang ada kat sekolah tu "eee...mamat ni nak apa sebenarnya...siap tunggu kat pagar pulak tu...ishhh...susah la macam ni...aku baru je nak happy2 kat sini ada pulak mamat terlebih mulut..."aku terus perhatikan mamat tu balik dengan kawan2 dia..."Aahhh!!!akhirnya boleh jugak aku keluar dari pokok ni....aduhhh2...tulang belakang aku...isshhh...ni semua mamat tu punya pasal la...abis sakit satu badan aku.."aku cuba meluruskan badan and kaki yang cramp sebab lama sangat bongkok kat celah2 pokok tu...
(Korang2...jangan lupa vote follow and support me ok...huhuhu...syg korang...terima kasih sudi baca cerita ni...muahhh sikit😘😘😘hehehe)
YOU ARE READING
Tell Me That You Love Me
FanfictionKang Soeun - seorang gadis 17 tahun yang trauma dengan kisah percintaan bersama bekas teman lelakinya changmin...Menjadikannya seorang yang tegas dan ganas disebabkan cinta yang penuh dengan dusta...Bertemu pula dengan jejaka yang perfect Cha Eun Wo...