Moonbin POV
'Tak boleh errkk kalau soeun jadi gf oppa?? '
Aku bercakap dalam nada bergurau tapi penuh makna..
'Hehehe apa yang oppa merepek ni.. Tak kelakar okay... '
Soeun membalas dengan riak muka terkejut dan pastinya jelas kelihatan di raut wajahnya..
'Serius ke apa yang ko cakap ni moonbin?? '
'Kenapa hati aku rasa sakit sangat2 bila moonbin cakap macam tu... Betul ke dia bergurau?? Tapi kenapa aku rasa dia betul2 maksudkan semua tu??'
'Tak mungkin la...perasan aku je ni..hurmmm..yess! Aku jer yg over..moonbin bukan maksudkn semua tu.. Hahaha... Huhuhu... 😰😰'
Eun Woo menenangkan hatinya sendiri...'Hehehe... Abaikn je apa yg saya cakapkan tadi... Jom la hyung!!soeun!! kite dh lambat ni... Kang tak pasal2 wayang nak mule kite pulak tak sampai2 lagi... Jomm!!Jomm!!' Aku terus melangkah keluar dari rumah soeun dengan perasaan yg sedikit hampa... Jangan tanya kenapa!!
Sampainya di panggung wayang~~ 'Alamak tempat duduk dekat tengah dah penuh la.. Macam mana ni??' Kang soeun mengeluh...
'Ermm...x pe la soeun dgn hyung dduk dekat couple seat..moonbin dduk kat blkng korng.. Okay??' Aku mmberikn cdangan..
'Couple seat??!! Dengan die tu!!?? Ohhh... Please la oppa... Soeun x nx!!
Oppa dduk je la dgn die tu bia soeun dduk kat blkng!!' Raut muke kang soeun dh mnunjukkn tanda2 awan mendung akn tiba...
'Ala... Jgn la macam tu soeun... Ksian kat eunwoo hyung kne dduk sorang2... Lgi pun kalau soeun dduk kat blkng kiteorng...oppa rse msti ad mamat2 x siuman akan kacau soeun...so... Better soeun dduk dgn eunwoo hyung...'
'Hyung x kesahkn kalau dduk dgn soeun??' Aku bertanya
'Hahh?? Ermmm.... Hyung ok jer kalau dduk mne2 pn.. Heheh' Eunwoo mmbalas sambil menggaru kepalanya yg tak gatal...
'Biakn je la die tu...nak ksian buat ap...dh besar dh kn...pndai2 la die nx cari partner... Sebokk jer!! Soeun nx dduk dgn oppa!! Soeun x kire!!' Soeun membantah
'Soeun please~~dduk dgn eunwoo hyung erkkk???' Aku memujuk soeun harap2 lembut la hati die tu nx dduk dgn eunwoo hyung....
Kang Soeun memberikan jelingan maut..
'Eeee!!! Ye la2!!!' Dan terus melangkah pergi dengan gaya memprotes...Eunwoo tersenyum di dalam hati...
Kang Soeun POV
Selepas kang soeun dduk di kerusinya.. Seorang gadis di hdpannya menyapa..
'Wahh...untung unnie dapat bf mcm die..hensem n nmpak mcm caring plus baik... Jangan lepaskan tau rugi...'
Lepas budak tu mnyapa die trus pergi dan dduk di tempatnya..Kang Soeun mengerutkn dahinya dan masih trcengang dengan soalan tadi untuk beberapa minit...
'Eehh minah ni~~aku bukan gf die la!!n die bkn bf aku ok!!Kalau ko nak ambik je la aku tak hinggin pun!!sebelah mata pun tak pandang la~~'
Kang Soeun membalas dengan suara yg hanya boleh di dengari oleh dirinya sendiri...
Tapi sebenarnya ada telinga lain yg mndengar prcakapannya...
Orang itu menghampiri Kang Soeun dan membisikkan ssuatu dgn sangat lembut mnimbulkn satu perasaan aneh dalam dirinya..
'Don't worry sweet heart.. i will make sure you would be mine'
Eun woo mengenyitkn mata dan terus dduk di kerusinya selepas mmbisikkn kata2 tersebut di telinga kang soeun..
Die berasa puas selepas mnyatakn ayat itu..
YOU ARE READING
Tell Me That You Love Me
FanfictionKang Soeun - seorang gadis 17 tahun yang trauma dengan kisah percintaan bersama bekas teman lelakinya changmin...Menjadikannya seorang yang tegas dan ganas disebabkan cinta yang penuh dengan dusta...Bertemu pula dengan jejaka yang perfect Cha Eun Wo...